کد خبر: ۳۹۰۶۵۴
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
0

انواع دستگاه‌های کمک تنفسی از مهم‌ترین و پرکاربردترین گروه‌های تجهیزات پزشکی به شمار می‌روند. این تجهیزات نقش اثربخشی در بهبود عملکرد دستگاه تنفسی افراد مبتلا به اختلالات تنفسی ایفا می‌کنند که ممکن است به طور موقت یا دائمی در برخی افراد بروز پیدا کنند.

به دلیل نقش و اهمیت دستگاه‌های کمک تنفسی در بازیابی سلامت گروهی از افراد مبتلا به اختلال تنفسی و همچنین تاثیرگذاری برخی از تجهیزات در تداوم بهبود شرایط تنفسی کسانی که از بیماری‌های مزمن تنفسی رنج می‌برند، برای شناخت،قیمت و خرید انواع دستگاه‌ کمک تنفسی کلیک کنید.آگاهی از وضعیت قیمت و خرید این محصولات حائز اهمیت است. تجهیزات پزشکی توانی نوwww.tavanino.com از معتبرترین و تامین‌کنندگان تجهیزات کمک تنفسی در سراسر کشور است که قصد دارد شما را با برخی از تجهیزات بیشتر آشنا نماید.

دستگاه کمک تنفسی قیمت و خرید

نقش و اهمیت دستگاه‌های کمک تنفسی

تجهیزات پزشکی عمدتا به شکل تخصصی و با کاربردهای ویژه طراحی و ساخته می‌شوند. تجهیزات تسهیل‌کننده تنفس نیز به عنوان گروهی از تجهیزات پزشکی از این قاعده مستثنی نیستند و با کاربردهای ویژه در امر بهبود شرایط مناسب تنفسی افراد بیمار مورد استفاده واقع می‌شوند. اخیرا در شیوع پاندمی کرونا به عنوان یک بیماری تنفسی، تقاضای انواع مختلف به دستگاه‌های کمک تنفس بیش از هر زمان دیگری احساس شد. در واقع طی این دوران ارزش و کاربرد این دستگاه‌ها به خوبی مشخص شد.

شاید اگر پیشرفت صنایع پزشکی و تکنولوژی‌‌های ساخت انواع دستگاه‌های کمک تنفسی کمتر از حد آن‌ها در حال حاضر بود، جهان با مشکلاتی بزرگتر از آنچه که در طول مدت همه‌گیری کرونا مشاهده کردیم، مواجه می‌شد؛ چرا که در این صورت آن میزان از نقش تجهیزات تنفسی در تسریع روند بهبود حال مبتلایان ایفا نمود، وجود نداشت. همچنین نقش این دستگاه‌ها را‌ در کاهش آسیب‌های دوران درگیری با بیماری نمی‌توان نادیده گرفت. بدون‌شک افرادی که بیماری کرونا از نوع سرسخت آن را گرفته بودند، نیاز به چنین تجهیزاتی برای گذراندن دوره معمول بیماری داشتند تا از این دوره جان سالم به در ببرند و نجات پیدا کنند.

همواره در بازه‌ زمانی که نیاز فراوان ابزار پزشکی وجود دارد، تجهیزات پزشکی توانی نو به شکلی پویا و کافی عرضه محصولات نوین را در دستور کار قرار می‌دهد. این محصولات با داشتن شاخص‌های فنی و کیفی بالا تحت معتبرترین استانداردهای روز دنیا هستند تا بهترین کیفیت مورد انتظار صنایع پزشکی کشور را تامین نمایند.

انواع دستگاه‌های کمک تنفسی

انواع دستگاه‌های کمک تنفسی در سری‌های مختلف و به منظورهای متفاوتی استفاده می‌شوند. قاعدتا آن طور که انتظار می‌رود قیمت خرید و شرایط خرید هر کدام از انواع آن‌ها متفاوت خواهد بود.

جدیدترین دستگاه‌های کمک تنفسی 2023

دستگاه‌های کمک تنفسی و تمامی تجهیزاتی که در زمینه درمان مشکلات سیستم تنفس به کار گرفته می‌شوند، جزوی از تجهیزات پزشکی تخصصی به شمار می‌روند که مانند سایر تجهیزات پزشکی اصول و دانش فنی و مهندسی در ساخت آن‌ها اولین لازمه بازدهی مطلوب قلمداد می‌شود؛ بنابراین دور از انتظار نیست که این تجهیزات مانند تمامی تجهیزات تخصصی پزشکی متاثر از گسترش فناوری دائما دچار تغییراتی شوند.

معمولا با پیشرفت تکنولوژی ابزار و همچنین تغییر استانداردهای مربوطه، طی بازه‌های زمانی مختلف ورژن‌های جدید ابزار تخصصی پزشکی معرفی ‌می‌شوند که قادر هستند تا کارایی بیشتری را نسبت به ورژن‌های قبلی خود ارائه دهند. طبعا در استفاده از تجهیزات به کارگیری به‌روزترین نمونه از هر دستگاه، کارایی اثربخش‌تری را ارائه خواهد داد. به همین دلیل آگاهی از جدیدترین ابزار عرضه شده در مواقع نیاز در تهیه این دستگاه‌ها مفید خواهد بود.

دستگاه اکسیژن ساز قیمت و خرید

امروزه دستگاه‌های تنفسی از آن دسته تجهیزاتی هستند که با توجه به چالش‌هایی که اخیرا دنیا در مواجهه با یک بیماری فراگیر تنفسی تجربه کرده است، آپدیت‌های جدید از ورژن‌های گوناگون آن‌ها ارائه شده است. در ادامه برخی از مهم‌ترین نمونه‌های تجهیزات پزشکی توانی نو را که برای بیماری‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی و بررسی خواهیم نمود. برخی از مهم‌ترین تجهیزات تنفسی شامل این موارد هستند:

  • دستگاه اکسیژن‌ ساز

  • دستگاه بای پپ (BIPAP)

  • دستگاه سی پپ (CPAP)

  • دستگاه ونتیلاتور (Ventilateur)

دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیزن ساز(oxygen concentrators)یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین تجهیزات درمانی سیستم تنفسی دستگاه‌های اکسیژن ساز هستند. دستگاه‌های اکسیژن ساز عملا کارایی ثابتی در انواع ورژن‌های قدیمی و جدید خود دارند؛ اما قطعا در فاکتورهایی نظیر میزان بازدهی، شکل و ابعاد دستگاه، امکانات جانبی و ... متفاوت هستند.

مشاهده بیشتر: لیست قیمت و خرید دستگاه اکسیزن ساز 5 لیتری و 10 لیتری

دستگاه‌های اکسیژن ساز در واقع تغلیظ‌کننده اکسیژن موجود در هوای تنفسی فرد بیمار هستند. امروزه علاوه بر بروز بیماری‌های واگیر تنفسی، عوامل بیماری‌زای نامحسوس دیگری مثل آلودگی هوا باعث می‌شود تا افراد زیادی برای مدتی موقت یا حتی دائم نیاز به این دستگاه‌ها پیدا کنند. اکسیژن سازها در انواع خانگی و بیمارستانی وجود دارند تا امکان استفاده از آن‌ها در هر دو شرایط بستری خانگی و بستری بیمارستان فراهم باشد. در جدیدترین ورژن‌های ارائه شده این دستگاه‌ها از فیلترهای قوی‌تر و همچنین پمپ فشارهای قوی استفاده شده است. همچنین تغییراتی در ابعاد و فرم فیزیکی آن‌ها اعمال شده تا موارد کاربرد آن‌ها در مکان‌های مختلف بهینه شود.

دستگاه بای پپ

دستگاه‌های بای پپ (Bi Level با BIPAP) با مکانیزمی بر مبنای تنظیم اختلاف فشار هوای دم و بازدم که با عنوان هوای فشار بالا و فشار پایین نیز شناخته می‌شود، عمل می‌کند. این ابزارها معمولا برای کمک به شرایط روبه بهبود بیماران تنفسی بستری در بیمارستان مورد بهره‌وری قرار می‌گیرند.

شرایط بیماران تنفسی عمدتا طوری است که بعضا علی‌رغم تلاش در تنظیم تعداد تنفس و عملکرد ماهیچه‌های قفسه سینه، میزان هوای جاری مورد نیاز تنفس برای آن‌ها تامین نمی‌شود. دستگاه بای پپ به منظور رفع این مشکل و تنظیم تدریجی تعداد تنفس منظم در بیماران به صورت ماسک روی بینی قرار داده می‌شود. سر‌های جدید این تجهیزات با کارایی بیشتر و برخی قابلیت‌های تنظیم‌شونده ارائه بازارهای مصرفی و بیمارستان‌ها می‌شوند.

 

دستگاه سی پپ و بای پپ قیمت و خرید

دستگاه سی پپ

دستگاه سی پپ https://tavanino.com/search-products/category-CPAP یا جریان مثبت هوای مداوم که به اختصار CPAP نامیده می‌شود، توسط دستگاه‌های تخصصی با همین نام برای افرادی که به آن احتیاح دارند، تامین می‌شود. سی پپ نام تجهیزاتی است که با اعمال فشار هوای مثبت خفیف، هوای خالص به درون دستگاه تنفسی افراد بیمار، در باز نگه داشتن راه تنفس تاثیرگذار است. در واقع تداوم جریان منظم و ثابت در دم و بازدم در روند بهبود شرایط بیماران تنفسی اهمیت زیادی دارد. به همین منظور با به کارگیری سی پپ‌ها می‌توان حجم هوای مورد نیاز افرادی که اختلال تنفسی دارند را بدون کاستی تامین نمود.

دستگاه ونتیلاتور

بعضا نیاز مبتلایان به مشکلات تنفسی با کمک گرفتن از دستگاه‌های کمک تنفسی نظیر اکسیژن سازها، سی پپ‌ها و ... بر طرف نمی‌شود. ونتیلاتور نام دستگاه کمک تنفسی است که با تهویه مکانیزه یا تهویه مصنوعی باعث تنفس نرمال در یک فرد بیمار خواهد شد. این دستگاه کمک تنفسی کارکرد پیچیده‌تر و کامل‌تری نسبت به سایر تجهیزات دارد.

ونتیلاتور با اعمال حرکت طبیعی دیافراگم باعث می‌شود تا تنفس معمولی برای افراد ناتوان امکان‌پذیر شود؛ بنابراین این دستگاه‌ها انتخاب مناسبی برای کمک به کسانی است که از برخی عارضه‌های مزمن نظیر سکته، اختلالات نخاعی، عصبی و ... رنج می‌برند و روند تنفس آن‌ها به واسطه بیماری دیگری مختل شده است. تجهیزات پزشکی توانی نو ارائه‌دهنده انواع ونتیلاتور یا مکانیزم فشار منفی، فشار مثبت و فشار ثابت است. ضمن اینکه متقاضیان می‌توانند این تجهیزات را برای استفاده در منزل هم سفارش داده و تهیه نمایند.

دستگاه ونتیلاتور قیمت و خرید

قیمت و خرید دستگاه‌های کمک تنفسی

می‌توان گفت دستگاه‌های کمک تنفسی دامنه کارایی چندان وسیعی ندارند و صرفا محدود به نوع کاربردهایی خاص و محدود هستند؛ اما با توجه به حساسیت سیستم تنفسی بدن انسان، تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در هر نوع از این تجهیزات می‌تواند مختلف و متفاوت باشد.

طبعا گستردگی دامنه تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در ساخت انواع تجهیزات کمک تنفسی موجب وجود اختلاف قیمت خرید در این تجهیزات خواهد شد؛ بنابراین اگر قصد خرید یک نوع از محصولات کمک تنفسی را دارید، بهتر است با نیازسنجی دقیق بیمار خود و همچنین میزان وخامت عارضه بیمار، دستگاه مورد نیاز را به خوبی شناسایی کنید و با تحقیق کامل اقدام به خرید نمایید. علاوه بر نوع و ماهیت محصول، عوامل دیگری نیز در تعیین هزینه خرید یک دستگاه کمک تنفسی دخیل هستند که مهم‌ترین این موارد عبارت‌اند از:

  • شرکت سازنده و برند دستگاه

  • نوع ورژن دستگاه

  • مدل و آپشن‌های دستگاه

تجهیزات پزشکی توانی نو

تجهیزات پزشکی توانی نو ارائه‌دهنده انواع دستگاه‌های کمک تنفسی مورد نیاز شما با بالاترین کیفیت و استاندارهاست. میزان تنوعی که در محصولات و کالاهای توانی نو وجود دارد، باعث می‌شود تا متقاضیان حتی برای خرید خاص‌ترین و کمیاب‌ترین دستگاه‌ها وقت و هزینه زیادی را صرف نکنند. این موارد همه مزایای خرید از تجهیزات پزشکی توانی نو نیست؛ در واقع با اقدام به خرید از محصولات این فروشگاه معتبر، می‌توان از استاندارد و تضمین بازدهی مطلوب دستگاه مطمئن بود. ضمن اینکه شما می‌توانید به طور آنلاین اقدام به سفارش و خرید کنید.

خلاصه مطلب

دستگاه‌های کمک تنفسی تجهیزات پزشکی توانی نو گروهی از تجهیزات کاربردی و تخصصی پزشکی هستند که به منظور استفاده در روند درمان بیماران تنفسی و احیای سلامت گروهی از افراد، ساخته و عرضه می‌شوند. تاثیر و نقش دستگاه‌های کمک تنفسی می‌تواند در مواقع نیاز بسیار محسوس و تعیین‌کننده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: