April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۶۷۹
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
0
به گفته وزیر کار، کارگروه‌های تخصصی تعیین حداقل مزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ به زودی تشکیل می‌شود و تا پایان سال حداقل دستمزد کارگران تعیین خواهد شد.

وعده جدید وزیر کار درباره حداقل نرخ دستمزد کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرده در اولین جلسه آینده شورای عالی کار که به زودی برگزار می‌شود، کارگروه‌های تخصصی را برای تعیین شاخص‌های حداقل مزد تشکیل می‌دهیم و این مسئله را بررسی می‌کنیم.

سید صولت مرتضوی گفته، تا قبل از پایان سال جاری حداقل دستمزد کارگران مشخص خواهد شد و در وقت فضیلت به نتیجه خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن کارگران اظهار کرده که اولین گام مسکن کارگری از مشهد مقدس در شهر جدید گلبهار با عملیات اجرایی حدود ۲ هزار واحد مسکونی برای کارگران، آغاز شده و در کل کشور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران آغاز شده است.

مرتضوی با اعلام اینکه در سیستان و بلوچستان ساخت واحد‌های مسکونی آغاز شده، از امضای یک تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد برای ساخت مسکن خبر داده است.

براساس اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، براساس این تفاهم‌نامه قرار است در برنامه‌ای ۲.۵ ساله تعداد یکصدهزار واحد مسکونی به وسیله تعاونی‌های مسکن برای کارکنان و دانشگاه آزاد احداث و تحویل شود.

به گفته مرتضوی، تفاهم‌نامه‌ای در زمان وزیر سابق با وزارت راه و شهرسازی امضا شد که طی آن مقرر شد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران توسط شرکت‌های تعاونی مسکن احداث شود؛ همچنین در تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، نوسازی و تحویل مردم می‌شود.

طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تا آخر سال قرار است یک‌هزار واحد مسکونی برای کارگران در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: