April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۷۵۳
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
0

نکات مراقبت از پوست برای کاهش آکنه در نوجوانان

به عنوان یک نوجوان، تمیز نگه داشتن پوست و جلوگیری از بروز آکنه می تواند دشوار باشد. به خصوص زمانی که دارای پوست چرب هستید یا سابقه خانوادگی مشکلات آکنه دارید. گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید که شما تنها کسی هستید که با جوش ها دست و پنجه نرم می کنید و هیچ راهی برای اجتناب از معاشرت به جز پنهان شدن در خانه وجود ندارد.

اما نگران نباشید، با روال و عادات روزانه مناسب مراقبت از پوست، نوجوانان می توانند به سرعت پوست شفافی پیدا کنند. در اینجا نکات ضروری مراقبت از پوست برای نوجوانان آورده شده است پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بدانید : مزوتراپی برای درمان آکنه

شما همان چیزی هستید که تغذیه می کنید

پوست ما بزرگترین عضو بدن ما است و ما باید آن را عاقلانه تغذیه کنیم. طبیعی نگه داشتن رژیم غذایی و پرهیز از غذاهای مصنوعی و مواد نگهدارنده برای مراقبت از پوست نوجوانان توصیه می گردد.

سعی کنید از غذاهایی که باعث افزایش التهاب در بدن شما می شوند پرهیز کنید یا حداقل آنها را کاهش دهید - مانند غذاهای سرخ شده، گوشت قرمز و غذاهای ناخواسته شیرین. در واقع غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، گوشت بدون چربی و آجیل، مواد مغذی حیاتی را برای بدن و پوست شما فراهم می کنند.

آب فراوان بنوشید

آب برای کمک به حمل مواد مغذی به پوست حیاتی است و به شما درخشندگی سالم می بخشد! همچنین به دفع سمومی که می توانند از غذاها و محیط اطراف ما انباشته شوند، کمک می کند.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

در صورت امکان باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید. در ماه‌های تابستان، بهتر است به دنبال کرمی باSPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و به اندازه کافی برای پوشاندن کل ناحیه در معرض آن بهره بگیرید. اگر در آب هستید یا عرق می کنید، هر 2 تا 3 ساعت یا بیشتر استفاده کنید. اگر جوش دارید، به دنبال محصولی بدون چربی یا محصولی باشید که برای پوست مستعد آکنه ساخته شده است.

صورت خود را بشویید

 این کار را دو بار در روز با آب گرم و یک پاک کننده ملایم انجام دهید. در حین پاکسازی صورت خود را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. اسکراب نکنید. شستشوی بیش از حد و مالش دادن می تواند باعث تحریک و ملتهب شدن پوست شود که ممکن است وجود آکنه صورت شما را بدتر کند.

اگر صورت شما آکنه دارد، پس از پاکسازی می توانید از محصولی استفاده کنید که حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک است. این محصولات چربی و باکتری های روی پوست را کاهش داده و باعث بهبودی و جلوگیری از شیوع جدید می شوند.

مرتباً  پوستتان را مرطوب کنید

پس از پاکسازی، حتی با وجود آکنه، می توانید از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. این فرآیند به محافظت از پوست شما کمک می کند و سطح رطوبت پوست شما را متعادل می کند. اگر پوست شما بیش از حد خشک باشد، بدن شما در پاسخ به آن چربی بیشتری تولید می کند که می تواند منجر به ترک های پوستی بیشتر شود.

بیشتر بدانید : بهترین جوانساز

از لمس صورت خود بپرهیزید

جوش ها را فشار ندهید یا دستکاری نکنید. لمس صورت، آلودگی، چربی و باکتری ها را به پوست شما منتقل می کند و شما را در برابر آکنه های بیشتر در آینده آسیب پذیر می کند. همچنین، کندن می تواند منجر به اسکار آکنه شود، که می تواند دائمی باشد.

محصولات آرایشی خود را بررسی کنید

ممکن است متوجه نباشید، اما انتخاب لوازم آرایش مناسب بخش اصلی مراقبت روزانه از پوست برای نوجوانان است. برای حفظ سلامت پوست نوجوان خود، هرگز از آرایش روغنی یا سایر محصولات استفاده نکنید.

 به دنبال عبارت "NON-COMEDOGENIC" یا "NON-ACNEGENIC" یا OIL-FRE بر روی برچسب ها باشید. لوازم آرایش های قدیمی را دور بریزید و مطمئن شوید که محصولات خود را حداقل هر سه ماه یکبار تجدید کنید.

 اگر بودار به نظر می رسد، احتمالا برای پوست شما خوب نیست. باکتری ها در اسفنج ها و اپلیکاتورهای قدیمی رشد می کنند. همچنین، سعی کنید آرایش خود را با دوستان خود به اشتراک نگذارید، بیایید میکروب های خود را برای خود نگه داریم!

پاکسازی بدن بعد از ورزش

نوجوانان زیاد حرکت می کنند و درگیر انواع فعالیت هایی هستند که باعث ایجاد جوش می شود. ورزش هایی مانند فوتبال، لاکراس و سافت بال دارای کلاه ایمنی هستند که روغن، رطوبت و باکتری ها را به دام می اندازد و محیطی مناسب برای رشد آکنه است. شستن صورت بعد از ورزش برای مراقبت از پوست شما مهم است. بعد از ورزش یا تعریق، صورت خود را بشویید. یا حداقل از یک پد پاک کننده سریع استفاده کنید تا از تجمع چربی و باکتری و ایجاد جوش جلوگیری کنید.

دست‌هایتان را بشویید

حتماً مرتب دست های خود را بشویید تا از انتقال آلودگی و میکروب‌ها از انگشتانتان به صورتتان در هنگام لمس آن جلوگیری کنید، سموم، کثیفی، روغن، لوسیون‌ها، می‌توانند منافذ شما را مسدود کنند و منجر به لکه‌های ناخوشایند شوند.

موهای خود را بشویید

آیا تا به حال متوجه شده اید که به نظر می رسد آکنه شما با خط مو بدتر شده است؟ موهای خود را روزانه یا حداقل یک روز در میان بشویید تا از نشستن روغن و محصولات روی موهایتان بر روی پوست و ایجاد جوش جلوگیری کنید.

از شامپوها و نرم کننده های ملایم استفاده کنید و از محصولاتی که ممکن است باعث بدتر شدن پوست شما شود، آگاه باشید. بسیاری از افراد به عطرها و مواد نگهدارنده موجود در محصولات حساس هستند. اگر جوش های بیشتری در اطراف خط مو، گونه ها یا گردن مشاهده کردید، ممکن است محصولات موهای شما باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین مزوتراپی مو

تلفن همراه خود را تمیز کنید

تلفن همراه شما همیشه در دستان یا گوش شما به عنوان پرمصرف ترین دارایی شماست. هر جا که می روید، خاک، روغن و باکتری ها را جمع می کند. بسیاری از افراد متوجه می‌شوند که جوش‌های بدتری در سمت صورتشان وجود دارد که گوشی خود را نگه می‌دارند و حتی صفحه نمایش کثیف می‌تواند منجر به انتقال آلودگی و مسدود شدن منافذ شود. این مشکل با تمیز کردن منظم و با اجتناب از قرار دادن مستقیم گوشی روی پوست شما به راحتی برطرف می شود.

نتیجه گیری

داشتن جوش و مشکلات پوستی جزئی در دوران نوجوانی بسیار طبیعی است و در حالی که ممکن است احساس کنید تنها شما در جهان این مشکل را دارید، این درست نیست. نکات گفته شده آسان مراقبت از پوست را برای نوجوانان دنبال کنید تا سلامت پوست خود را ببینید. اگر پوست شما باعث ناراحتی شدید شما می شود، با والدین خود صحبت کنید تا به شما کمک کنند تا یک متخصص پوست مراجعه کنید تا راه های دیگری برای درمان بیماری خود بیابید.

منبع :

https://nikmedco.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: