April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۸۵۴
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
آژانس کشتیرانی لث Leth گزارش داد که یک کشتی کانتینری که صبح روز دوشنبه در کانال سوئز به گل نشسته بود دوباره شناور شد.

کشتی به گل نشسته در کانال سوئز دوباره شناور شد

آژانس کشتیرانی لث Leth گزارش داد که یک کشتی کانتینری که صبح روز دوشنبه در کانال سوئز به گل نشسته بود دوباره شناور شد.

آژانس لث که به کشتی‌های عبوری از این آبراه حیاتی اروپا و آسیا خدمات رسانی می‌کند، اعلام کرد که یدک‌کش‌ها توانستند کشتی "مای گلوری" MV Glory را که با پرچم جزایر مارشال در حرکت است، دوباره شناور کنند.

این اپراتور کانال سوئز در حساب توییتری خود نوشت: گلوری توسط یدک کش‌های اداره کانال سوئز دوباره شناور شد. ۲۱ کشتی که به سمت جنوب حرکت می‌کنند، ترانزیت خود را آغاز می‌کنند/از سر می‌گیرند. فقط تاخیر‌های جزئی انتظار می‌رود.

این حادثه کمتر از دو سال پس از آن رخ می‌دهد که این مسیر تجاری مهم به مدت شش روز توسط یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری جهان به نام اور گیون Ever Given مسدود شد. این حادثه باعث گیر افتادن صد‌ها کشتی شد و بنا به گزارش‌ها به ازای هر روز توقف، ۹ میلیارد دلار از تجارت جهانی کاست.

کشتی MV Glory با طول ۲۲۵ متر دارای وزن ۱۶۲۸۰۴ تن است. وزن کشتی ۴۰۰ متری Ever Given حدود ۱۸۱۰۹۷ تن بود، به این معنی که کشتی MV Glory اگر بارگیری کامل داشته باشد، به حدود ۸۹ درصد از وزن کشتی غول پیکری می‌رسد که در مارس ۲۰۲۱ کانال سوئز را مسدود کرد.

به گفته لث، در آن زمان، کشتی Ever Given این مسیر را با طول خود بسته بود در حالی که کشتی MV Glory هنگام پیوستن به کاروان جنوب در نزدیکی منطقه القنطرة به گل نشست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: