April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخرین تحولات بازار سهام؛
کد خبر: ۳۹۰۹۲۲
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
در روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران پس از ۴ روز متوالی نزول کرد و بازار برای اولین روز در هفته اخیر با خروج سرمایه حقیقی مواجه بود.

خروج حقیقی‌ها از بزرگان بازار

روز چهارشنبه شاخص کل بورس از ابتدای معاملات روند نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل بورس با ریزش ۱۶ هزار و ۹۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۵ واحد رسید.

امروز، اما شاخص کل هم‌وزن از ابتدا صعودی شد و پس از نوسانی کوتاه، تا به پایان به صعود ادامه داد. در پایان معاملات ۵۶۸ واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با افت ۱۱۰ واحدی به سطح ۲۱ هزار و ۳۳ واحد نزول کرد.

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۲۷۸ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۷۳ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود و ۳۸۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خودرو اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۸۰ میلیارد تومان بود.

پس از خودرو، بزرگان بازار با خروج سرمایه حقیقی مواجه بودند و نماد‌های شپنا، وبصادر، نوری، خساپا، وبملت، سفارس، وتجارت، شستا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به گدنا اختصاص داشت و از آن نماد‌های آریان، وتوس، کرمان و کویر بیشترین ورود پول را داشتند.

لیدر‌های بازار

امروز نماد‌های شستا، کگل، خودرو و فولاد بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های کویر، تملت و خزامیا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار به ثبت رساندند.

در فرابورس نیز نماد‌های بپاس، زاگرس و شگویا بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نماد‌های غصینو، سمگا و وهور بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نیز شستا بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نماد‌های دی، گدنا و کرمان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها بودند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه، ۱۱۶ نماد صف خرید داشتند و ۴۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۸ درصدی به ۴۹۷ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۴ درصد کاهش یافت و ۳۳۷ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فاذر (شرکت صنایع آذر آب) با صف خرید ۷۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فاذر، نماد‌های گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر نماد خودرو در پایان معاملات بیشترین صف فروش را داشت. پس از سهام ایران خودرو، نماد‌های خودرویی؛ خساپا (سایپا)، خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و خمحرکه (شرکت نیرومحرکه) در رتبه‌های بعدی بودند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۶ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷۸۲ میلیارد تومان بود که ۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش یک درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۱۰ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۶۱ میلیارد تومان بود.

پس از گدنا، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد خزامیا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نماد‌های خگستر و وغدیر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۵۷۵ سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد خودرو و خبهمن در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: