کد خبر: ۳۹۰۹۳۳
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
معاون مهندسی شرکت مهندسی آبفا گفت: آبرسانی به ۱۰۰۰۰ روستا با مشارکت عملیاتی خواهد شد.

معاون آبفا: به ۱۰ هزار روستا آبرسانی خواهد شد

مجید آقازاده حبشی معاون مهندسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره آخرین وضعیت ابرپروژه آبرسانی در دولت سیزدهم اظهار داشت: با حمایت رئیس جمهور و وزیر نیرو آبرسانی به ۷۰۰۰ روستا با مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) و کارفرمایی آب و فاضلاب استانی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین، آبرسانی به سه هزار روستای دیگر توسط شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی انجام می‌شود که شامل یک میلیون و ۲۰۰ و ۵۰ هزار خانوار یعنی جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ششصد هزار نفر با بودجه‌ای ۴۰ هزار میلیارد تومانی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

آقازاده درباره اهداف این این ابرپروژه توضیح داد: حدود ۱۴۶۰۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۴۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۸۷۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره است که ۵۲ ایستگاه پمپاژ با هزار لیتر بر ثانیه، ۴ تصفیه خانه با ۲۹۰ لیتر بر ثانیه و ۷۵۰ حلقه چاه با ده هزارو ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در این طرح عملیاتی می‌شود.

معاون مهندسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: تاکنون پیشرفت فیزیکی طرح حدود ۲۹ درصد است، ۶۱۰ واحد تولیدی و ۷۵۰ شرکت پیمانکاری در این پروژه همکاری داشته اند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن مصالح مختلف به کار رفته است و ۴ هزار دستگاه مکانیکی و برقی هم در این پروژه مشغول به کار هستند.

آقازاده با اشاره به اعتبار ۲۵ هزار میلیاردی توسط صنایع و واحد‌های تولیدی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان توسط شرکت‌های دانش بنیان و حدود ۵ هزار روستا توسط خیرین آبرسانی خواهد شد که تاکنون حدود ۴۴ درصد آن محقق و مجامع خیرین در استان‌ها تشکیل شده است و ۱۱ استان دیگر نیز تا ۲۲ بهمن تشکیل می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: