کد خبر: ۳۹۰۹۵۲
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است. به عقیده کارشناسان، هیچ‌یک از اقدامات وزارت صمت بر کاهش قیمت‌ها تاثیر نگذاشته است و تنها دلار است که نبض بازار را در دست دارد.

قیمت پراید عجیب و غریب شد

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز‌های گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

پراید ۱۴۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح در قیمت ۲۷۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۱۱ نیز امروز به نرخ ۲۸۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، امروز به نرخ ۷۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روز‌ها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی ۷۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری آرام گرفت.

دنا معمولی هم که روز‌ها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روز‌های گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز با قیمت ۶۴۲ میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله شد.

قیمت خودرو‌های پرطرفدار.

اما خودرو‌هایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک پلاس که از خودرو‌های پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۹۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حالا ۴۴۸ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو در نرخ ۴۸۵ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روز‌های گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها عامل اصلی نوسان قیمت خودرو در بازار کشور دلار شناخته می‌شود. چراکه اقتصاد، صنعت و بازار کشور دلار شده است. همانطور که مشاهده می‌شود اقداماتی مانند عرضه خودرو در بورس کالا، واردات خودرو و افزایش تولید خودرو، تاکنون تاثیری بر کاهش قیمت‌ها نشده است.

او افزود: در این میان، باید یادآور شد که هیچ‌کدام از اقداماتی که وزارت صمت با هدف رقابتی‌شدن بازار خودرو انجام می‌دهد، باعث کاهش قیمت‌ها نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: