April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۹۶۴
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
آنطور که به نظر می‌رسد، قابلیت‌های اندروید ۱۳ شامل بسیاری از شخصی‌سازی‌ها و قابلیت‌های حفظ حریم خصوصی را که غول جستجو با اندروید ۱۲ سال گذشته معرفی کرد، ادامه خواهد داد.

آپدیت اندروید ۱۳ برای این گوشی‌های سامسونگ فعال شد

گوگل مدت زیادی نیست که اندروید ۱۳ را منتشر کرده است، اما این بروزرسانی تاکنون برای تمامی گوشی‌ها فعال نشده است و تنها برند‌ها برای برخی از محصولات خود اندروید ۱۳ را فعال کرده‌اند.

گوگل در ماه آگوست (۲۰۲۲) اندروید ۱۳ را منتشر کرد و گوشی‌های پیکسل گوگل، اولین گوشی‌هایی بودند که آن را دریافت کردند و مدتی بعد شرکت‌هایی از جمله سامسونگ و اوپو برای انتشار آپدیت آماده شدند.

با این حال، در شرایطی که همچنان نسخه جدید سیستم عامل اندروید در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و کمپانی‌های کوچک و بزرگ، هنوز در حال آپدیت موبایل‌های قدیمی‌تر خود به آخرین ورژن اندروید هستند، کاربران از همین حالا می‌خواهند بدانند که اندروید ۱۳ برای سامسونگ چه زمانی منتشر می‌شود و کدام‌یک از محصولات غول فناوری کره، نسخه جدید آن را به همراه رابط کاربری One UI ۵.۰ دریافت خواهند کرد؟

اندروید ۱۳ در گوشی‌های سامسونگ

به گزارش digitaltrends، به‌روزرسانی اندروید ۱۳ سامسونگ با رابط کاربری One UI ۵ منتشر می‌شود. در جدیدترین نسخه اندروید این شرکت شاهد گسترش قابلیت‌های شخصی سازی صفحه قفل و همچنین قابلیت «Modes» هستیم که برای شخصی‌سازی گوشی کاربرد خواهد داشت.

سامسونگ همچنین از زبان طراحی Material You اندروید ۱۳ پیروی کرده و سایر ویژگی‌های نسخه جدید اندروید از جمله داشبورد جدید حریم خصوصی و امنیت را در خود جای داده است.

همچنین یک ویژگی بنام Bixby Tell (بیکسبی) برای پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی با استفاده از متن نیز در راه است. این قابلیت برای زمانی که نمی‌توان بنا به به تماس پاسخ داد، کاربردی خواهد بود. در حال حاضر این قابلیت فقط از زبان کره‌ای پشتیبانی می‌کند.

با وجود اینکه از انتشار اندروید ۱۳ زمان زیادی نمی‌گذرد، اما سامسونگ به‌روزرسانی‌های اندروید ۱۳ را به سرعت برای گوشی‌های پایدار خود عرضه می‌کند.

گلکسی اس ۲۰، اس ۲۱ و اس ۲۲ در بخش‌هایی از اروپا از جمله اتریش، کرواسی، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، لهستان، پرتغال، صربستان، اسلوونی، سوئیس، جمهوری چک، بریتانیا و ایالات متحده به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند.

طبق گزارش سایت SamMobile، گلکسی Z Fold ۴، Z Flip ۴، Note ۲۰ و A ۳۳، ۵ G همگی اندروید ۱۳ را بدون تاخیر دریافت کرده‌اند. پس از آن، گلکسی تب اس ۸ به اندروید ۱۳ به عنوان یکی از اولین تبلت‌هایی که از سیستم عامل بهینه سازی شده گوگل برای تبلت بهره می‌برد، به روز شد.

همچنینف به تازگی نیز اندروید ۱۳ روی گوشی میان‌رده و محبوب سامسونگ یعنی گلکسی تب A ۸ سامسونگ قرار گرفت.

در حالی که انتظار می‌رفت تمامی گوشی‌های سری A و سری S سامسونگ زودتر آپدیت One UI ۵ را دریافت کنند. سامسونگ سریع‌تر از حد انتظار پیشرفت. با این حال، برآورد‌های شرکت نشان می‌دهد که به روزرسانی‌ها تا فوریه ۲۰۲۳ تکمیل خواهند شد.

اگرچه عرضه بروزرسانی‌های سامسونگ سریعتر از سایر رقبا بوده است، با این حال این شرکت ادعا می‌کند که سال آینده حتی سریع‌تر خواهد بود، زیرا تلاش می‌کند این شکاف زمانی را کم کند.

ویژگی‌های اندروید ۱۳

آنطور که به نظر می‌رسد، قابلیت‌های اندروید ۱۳ شامل بسیاری از شخصی‌سازی‌ها و قابلیت‌های حفظ حریم خصوصی را که غول جستجو با اندروید ۱۲ سال گذشته معرفی کرد، ادامه خواهد داد.

طرح‌های رنگی قابل تنظیم Material You به عنوان یکی از امکانات اندروید ۱۳ نیز اکنون در قالب تم‌های از پیش تعیین شده در دسترس خواهند بود و آیکون برنامه‌های ثالث و پخش‌کننده‌های فایل رسانه را نیز تحت پوشش قرار خواهند داد. همچنین ویژگی‌های امنیتی جدیدی از جمله منوی اختصاصی Privacy and Security در اندروید ۱۳ در نظر گرفته شده است.

احتمال استفاده از قابلیت Backtap به عنوان یکی از ویژگی‌های اندروید ۱۳ وجود دارد. با بررسی امکانات Android ۱۳ و طبق اعلام وبلاگ رسمی شرکت گوگل در نسخه جدید اندروید شاهد Backtap خواهیم بود. Backtap یکی از قابلیت‌های اندروید ۱۳ بوده که با دو یا چند بار ضربه زدن به پشت گوشی عملکرد‌های متفاوتی همانند گرفتن اسکرین شات را انجام خواهد داد.

تفاوت اندروید ۱۳ با اندروید ۱۲ L چیست؟

اندروید ۱۲ L همان اندروید ۱۲ است که برای محصولاتی با صفحه‌نمایش بزرگ یا تاشو طراحی می‌شود. این سیستم‌عامل بیشتر برای قابلیت Multitasking یا انجام چند وظیفه به‌صورت همزمان در نظر گرفته شده است، اما اندروید ۱۳ را می‌توان سیستم‌عامل گوگل برای سال ۲۰۲۲ خواند که محصولات مختلفی آن را دریافت خواهند کرد و برای طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: