موسوی نسبت به آشفته بازار اقتصادی، تورم و گرانی هشدار داد
کد خبر: ۳۹۰۹۹۷
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران نسبت به افزایش بی رویه قیمت‌ها هشدار داد و گفت: متاسفانه امروزه تمامی مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه در شرایط شکننده‌ای قرار دارند.

تحمل بالای مردم باعث خوشحالی مردم

میرمنصور موسوی  در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از اینکه در شرایط کنونی، قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می‌رود گفت: هنگامی که بازار آشفته می‌شود و قیمت‌ها روند صعودی را طی می‌کنند، مردم توان این را ندارند که مطابق گرانی‌ها زندگی کنند و به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط به اندازه‌ای شکننده شده که در زندگی مردم چالش به وجود آمده است گفت: مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه به فکر زندگی ایده آل نیستند بلکه همین قدر که بتوانند مانند گذشته زندگی کنند، باز هم راضی هستند، اما امکان حفظ قدرت خرید برا مردم وجود ندارد.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری چالش‌هایی که دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان ایجاد کرده بود گفت: گرانی و تورم به ا ندازه‌ای شدید شده که افزایش حقوق‌ها رنگ باخته و امیدی به بهبود شرایط زندگی مردم نیست.


وی با یادآوری اظهارات مقام معظم رهبری خطاب به دولت سیزدهم در ابتدای تشکیل گفت: رهبری نسبت به از دست رفتن اعتماد عمومی هشدار دادند و بر حفظ قدرت خرید مردم تاکید کردند، که متاسفانه هیچیک از آن‌ها محقق نشده است.


موسوی گفت: هرگاه که چالش‌ها به مرز بحران برسد و زندگی مردم با مشکلات اساسی رو به رو شود، رهبری در قالب دستورالعمل، سخنرانی، توصیه و در صورتی که مشکلات جدی‌تر باشد، در قالب تذکر به مسوولان، برای رفع چالش‌ها ریل گذاری می‌کنند.


وی از مسوولان خواست نسبت به آنچه رهبری مطرح می‌کنند، حساس‌تر و مطیع‌تر باشند گفت: هنگامی که رهبری بر حفظ قدرت خرید مردم تاکید می‌کنند، یعنی شرایط به هیچ عنوان خوب نیست و باید توان اقتصادی مردم بالا برود تا بتوانند پاسخگوی هزینه‌ها باشند.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از افزایش روزافزون قیمت ها، نبود ثبات در بازار و ضعف نظام توزیع بشدت انتقاد کرد و گفت: با افزایش قیمت ها، قدرت خرید مردم به ویژه حقوق بگیران، کارگران و بازنشستگان روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.


وی با هشدار نسبت به اینکه تحمل این همه فشار ناشی از گرانی‌های سرسام آور از قدرت تحمل مردم خارج شده است گفت: وقتی مردم با حقوقی که دریافت می‌کنند، حتا پاسخگوی هزینه‌های نیمی از ماه نیستند و در سخت‌ترین شرایط به زندگی خود ادامه می‌دهند، اعتراض‌های گسترده را شاهد هستیم.


موسوی از نبود ثبات برای تعیین قیمت و تضمین وضعیت بازار انتقاد کرد و گفت: گویا اختیار بازار در دست عده‌ای سرمایه دار است که هر لحظه در بخشی از اقتصاد حضور می‌یابند و در قالب احتکار، به گرانی آن بخش دامن می‌زنند تا سود‌های کلانی بدست بیاورند.


وی با تاکید بر اینکه افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها نشان می‌دهد که دولت هیچ نقشی در کنترل شرایط بحرانی ندارد گفت: فروشندگان هر لحظه اراده کنند، قیمت‌ها را بالا میبرند و در هر گوشه از شهر یک کالا به قیمت‌های گوناگون عرضه می‌شود، بنابر این دولت کاره‌ای نیست.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه مردم حق دارند از دولت انتظار داشته باشند با تمام توان برای آشفته بازار ورود کند گفت: متاسفانه تصمیماتی که دولت می‌گیرد، به نوعی است که گویا خودش قصد دارد به گرانی و تورم دامن بزند و بدش هم نمی‌آید مردم بدترین شرایط اقتصادی تاکنون را تجربه کنند.


وی با تاکید بر اینکه وقتی تصمیمات دولت باعث بحران‌ها می‌شود، همین دولت باید پاسخگو باشد گفت: وقتی شرایط نامناسب موجود ناشی از عملکرد ضعیف و اشتباهات محاسباتی و مدیریتی دولت است و مردم در بحران‌ها هیچ نقشی ندارند، قرار نیست از مردم بخواهیم شرایط را تحمل کنند و تاوان سومدیریت و رفتار‌های سلیقه‌ای مسوولان را بدهند.


موسوی با تاکید بر اینکه برای افزایش قدرت خرید مردم باید قیمت کالا‌ها و خدمات را پایین بیاوریم گفت: در صورتی که دولت نتواند قیمت را کنترل کند باید حقوق و میزان درامد حقوق بگیران را به اندازه‌ای بالا ببرد که پاسخگوی هزینه‌ها و بازار آشفته باشد.


وی با ابراز تاسف از اینکه نه دولت توانسته قیمت‌ها را کنترل کند و نه حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان به اندازه‌ای بالا رفته که پاسخگوی این بحران اقتصادی باشد گفت: دولت و مسوولان فقط از مردم می‌خواهند این همه سومدیریت و بحران را تحمل کنند و تنها کاری که از دستشان بر می‌آید، این است که برای میزان بالای تحمل مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه دست بزنند و هورا بکشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: