به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران صورت می‌گیرد؛
کد خبر: ۳۹۱۰۲۹
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بر اساس معیار‌های جهانی، استانداردسازی شمش فولادی را اجرایی می‌کند.

تدوین استاندارد شمش فولادی توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران

مسئول کمیته استاندارد و کیفیت انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگو با پول نیوز اظهار داشت: استاندارد شمش فولادی تحت عنوان «استاندارد شمشه و شمشال تولید شده به روش ریخته‌گری پیوسته مورد مصرف در فولاد‌های سازه‌ای» به تصویب سازمان ملی استاندارد رسید.بهرام باقرزاده افزود: تدوین و ثبت استاندارد شمش فولادی برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ در انجمن فولاد ایران تشکیل شد و کاری که تا کنون انجام شده با عنوان تدوین شمش فولادی در بین کشور‌های بزرگ و مطرح فولاد از جمله هند و روسیه که ایران در این زمینه در نوع خودش منحصر به فرد است.


وی گفت: از نظر استاندارد سازی و تمامی شرکت‌هایی که در فولاد سازی نقش داشته اند، در وهله اول با اراده تمام، زیر ساخت‌های تدوین شمش فولاد را ایجاد کنند تا آن استاندارد‌هایی را که مطلوب و بهینه است، ایجاد کنند.

مسئول کمیته استاندارد و کیفیت انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: استاندارد‌های ملی شمش فولاد از دهه ۶۰ و به صورت فعالتر از دهه ۷۰ استاندارد‌های مادر فولاد در کشور را تهیه و تدوین کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه درخصوص تدوین استاندارد شمش فولادی در ایران، هیچ مبنا و مرجع بین المللی برای این استاندارد وجود نداشت گفت: در واقع، لازم بود که یک استاندارد کاملاً بومی و ملی برای استاندارد شمش فولادی تدوین شود.

باقرزاده با تاکید بر اینکه بسیاری از استاندارد‌های موجود در کشور، ترجمه استاندارد‌های کشور‌های خارجی یا استاندارد‌های بین‌المللی هستند گفت: در مورد شمش فولادی، یک کار بدیع و نو صورت گرفت و کارشناسان کمیته فنی، تجربیات و یافته‌های بومی را مبنای تدوین این استاندارد قرار دادند.

مسئول کمیته استاندارد و کیفیت انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت:استاندارد فولاد یا هرگونه استانداردی یا هر نوع استانداردی حداقل الزاماتی در ویژگی یا موضوع استانداردی، انجمن استانداردسازی فولاد خواهان آن است که به صورت تخصصی وارد شده و با الزامات مورد نیاز، استاندارد‌های مطلوب جهانی را پدید آورد. این انجمن بصورت ضابطه و یا ضوابطی با آن شاخص‌ها و معیار‌ها را داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: