April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۰۳۵
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
نخستین اجلاس و نمایشگاه بین المللی شهر پایدار با حضور ۲۸۰ شرکت کننده داخلی و خارجی با محوریت مدیریت شهری هوشمند از ششم بهمن به مدت سه روز در کیش برگزار می‌شود.

نشست خبری نخستین اجلاس و نمایشگاه بین المللی شهر پایدار در کیش

نشست خبری با حضور مرتضی رمضانی گالشی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و محمدرضا قادری دبیر علمی نمایشگاه بین المللی شهر پایدار امروز پنجشنبه ۲۲ دی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

مرتضی رمضانی گالشی، گفت: پوستر‌ها و اطلاعات این رویداد به نحو شایسته توسط روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش پیش از برگزاری نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد از این رو رسانه‌های محلی نیز در این رویداد نقش مهم و ارزشمندی را در حوزه اطلاع رسانی بر عهده دارند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، عنوان کرد: با توجه به استقبال گردشگران و مسافران برای سفر به جزیره کیش برنامه ریزی‌هایی در راستای افزایش پرواز‌ها و تسهیل سفر به جزیره در ماه‌های پایانی سال در نظر گرفته خواهد شد.

محمدرضا قادری دبیر علمی نمایشگاه و رئیس مرکز نوآوری پست، گفت: محور‌های اصلی این رویداد مدیریت شهری هوشمند، اقتصاد پایدار، انرژی‌های سبز، حمل و نقل پایدار، محیط زیست حوزه‌های ساختمان پایدار و هوشمند، تجهیزات و زیر ساخت‌های مخابرات و اطلاعات، پژوهش، اقتصاد پایدار و امنیت در شهر‌های هوشمند خواهد بود.

وی آخرین دستاورد‌های فناوری روز در حوزه شهر‌های پایدار و هوشمند، بررسی نقش مدیریت ساخت و ساز در توانمندسازی، بهینه سازی و ارائه مدل‌های مناسب در توسعه شهر پایدار، آشنایی با مفاهیم جدید حوزه سازه و طراحی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در راستای هوشمند سازی، ایجاد بستر برای حضور شرکت‌های دانش بنیان، حفظ سلامت محیط زیست و زمین را بخشی از اهداف کلان برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

دبیرعلمی نمایشگاهبین المللی شهر پایدار، همچنین معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت ها، نهاد‌ها و سازمان‌های داخلی و خارجی در زمینه حمل و‌نقل عمومی پایدار و صنایع وابسته، بررسی مصرف بهینه انرژی، توسعه بازار شهری هوشمند، برقراری ارتباط موثر بین نهاد‌های علمی و اجرایی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حوزه شهری را از دیگر اهداف برپایی نخستین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار برشمرد.

محمدرضا قادری گفت: عقد قرار داد‌های بازرگانی در حوزه شهر هوشمند، گسترش تعاملات موثر با دیگر کشور‌ها و استفاده از تجربیات و دستاورد‌های آنها، ایجاد انگیزه سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در این زمینه و جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی جهت ورود به طرح‌های شهر پایدار و توسعه آن از جمله موارد پیش بینی شده در این نمایشگاه است.

قادری اظهار داشت: بیش از ۲۸۰ شرکت کننده از جمله وزارتخانه ها، دانشگاه ها، استانداری‌ها و شهرداری کلان شهر‌ها همچنین مراکز استان ها، مناطق آزاد، شهر‌های جدید، بانک و بیمه، صنایع سبز، خودرو سازها، اپراتور‌های تلفن همراه، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های زیرساختی و تجهیزات هوشمند در نخستین دوره برگزاری این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: