کد خبر: ۳۹۱۱۱۰
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران گفت: ۴۹۰ فرد کارتن‌خواب و بی‌خانمان از اتوبوس‌های مستقر در میدان‌ها اصلی شهر در شب‌های سرد پایتخت، استفاده می‌کنند.

اتوبوس‌هایی که به داد بی‌خانمان‌های رسید

شهرداری تهران، احمد احمدی صدر درباره ساماندهی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در این روز‌های سرد تهران افزود: در شهر تهران ۲۰ گرمخانه فعال وجود دارد و در کنار این مراکز هم اقدام به استقرار ۱۵ دستگاه اتوبوس در میادین اصلی شهر و محل‌هایی که احتمال تجمع این افراد وجود دارد، نمودیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه گرمخانه‌های شهر تهران ظرفیت پذیرایی از سه هزار فرد بی‌خانمان و کارتن‌خواب را دارد، ادامه داد: ۴۰ خودرو گشت متعلق به مناطق ۲۲گانه و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی هم به صورت ۲۴ ساعته در کل سطح شهر مشغول گشت زنی هستند تا افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان را ساماندهی و به گرمخانه‌ها منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد کارتن‌خواب تمایلی به استقرار در گرمخانه‌ها ندارند، بیان کرد: بر همین اساس در میادین اصلی شهر مانند راه آهن، شوش، آزادی، تجریش، امام حسین، محدوده بهشت زهرا (س) و لویزان هم اتوبوس‌هایی مستقر کرده‌ایم.

احمدی صدر یادآور شد: محل جانمایی استقرار این اتوبوس‌ها بر اساس تجربه‌هایی که در سنوات گذشته در خصوص محل تجمع افراد بی‌خانمان به‌دست آورده ایم، است و استفاده از این اتوبوس‌ها کاملا رایگان است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌هایی که برای استقرار کارتن‌خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاملا از شبکه اتوبوسرانی خارج شده اند، تاکید کرد: در واقع به این صورت نیست که شب‌ها اتوبوس‌ها به کارتن‌خواب‌ها خدمات دهی کنند و روز‌ها به جابه‌جایی شهروندان در پایتخت بپردازند، بلکه این اتوبوس‌ها در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران استفاده نمی‌شوند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: در این اتوبوس‌ها وسایل گرمایشی، پتو و غذای ساده در اختیار افراد بی‌خانمان قرار می‌گیرد. همچنین مددکارانی در این اتوبوس‌ها حضور دارند تا افراد را به سمت استفاده از گرمخانه‌ها راهنمایی و هدایت کنند.

وی با بیان اینکه در روز‌های سرد تهران گشت‌های خدمات اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته در حال گشت زنی در خیابان‌های شهر تهران هستند، افزود: در این روز‌های برفی و سرد تهران تا کنون چهارصد و نود نفر از اتوبوس‌ها و حدود ۲هزار نفر نیز از گرمخانه‌های شهر استفاده کرده‌اند.

احمدی صدر یادآور شد: جمع آوری معتادان متجاهر توسط پلیس انجام می‌شود و سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تنها اتوبوس جهت انتقال معتادان جمع آوری شده به مراکز ماده ۱۶ در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهد. این افراد بعد از انتقال به مراکز ماده ۱۶ غربالگری می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: