April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجیدی سکوت دولت و کارفرمایان را معنادار توصیف کرد
کد خبر: ۳۹۱۱۵۷
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
سکوت دولت و جامعه کارفرمایی در خصوص افزایش دستمزد کارگران معنادار و نگران کننده است.

نگرانی جامعه کارگری از سرهم بندی افزایش دستمزد

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از سکوت دولت و جامعه کارفرمایی در خصوص افزایش دستمزد کارگران گفت: این سکوت معنادار است و به نظر می‌رسد دولت قصد دارد برای افزایش دستمزد امسال، توجهی به تورم و بحران‌های اقتصادی نداشته و دستمزد امسال کارگران و بازنشستگان را سرهم بندی کند.

مهدی مجیدی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته نیز جلسات شورای عالی کار با تأخیر برگزار شد گفت: البته همواره مذاکرات و برگزاری جلسات مرتبط با دستمزد چندین ماه قبل از پایان سال شروع میشد، اما متاسفانه تاکنون این مهم اجرایی نشده و دولت در سکوت محض فرو رفته به نوعی که نه تنها جلسه‌ای برگزار نشده، بلکه دولت بحثی را نیز در این زمینه مطرح نمی‌کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود تاکید نمایندگان کارگری در شورای عالی کار و بحث تجدید نظر در افزایش حقوق سال جاری، دولت همچنان به سکوت خود ادامه داده گفت: این در حالی است که تورم و گرانی از ابتدای سال به وجود آمده و زندگی را به کام کارگران و بازنشستگان تلخ کرده است.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری شعار‌های عدالت محوری و کمک به معیشت مردم که از روز‌های اول تشکیل دولت سیزدهم و در شعار‌های انتخاباتی ابراهیم رئیسی مطرح می‌شد گفت: اینکه امسال سکوت را در پیش گرفته اند تا دستمزد را سرهم بندی کنند، به هیچ عنوان خوب نیست، زیرا نمره بدی در کارنامه دولت سیزدهم بر جای خواهد گذاشت و افکار عمومی به ویژه جامعه کارگری و بازنشستگان نسبت به دولت سیزدهم بی اعتماد خواهند شد.

وی از احتمال به وجود آمدن بدبینی و سوءظن در جامعه کارگری نسبت به دولت سیزدهم در صورت ادامه روند بی توجهی به افزایش دستمزد خبر داد و گفت: با وجود شعار‌هایی که دولت سرمی دهد و سخنانی که رئیس‌جمهور همواره در حمایت از طبقات محروم جامعه مطرح می‌کند، بهتر است افزایش دستمزدی منطقی و مطابق تورم روز صورت بگیرد تا دولت زیر سوال نرود.

مجیدی افزایش چند باره حقوق برای بازنشستگان کشوری و لشکری در سال جاری را یادآور شد و گفت: دولت در میانه سال افزایش ۲۰ درصدی را برای حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی اعمال کرد و متناسب سازی نیز برای بازنشستگان کشوری و لشکری مطرح شد، کارگران و بازنشستگان کارگری نیز چنین توقعی را از دولت دارند و انتظار داریم که تبعیضی بین کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی صورت نگیرد.

وی با اشاره به شعار‌های عدالت محوری رئیسی گفت: مفهوم عدالت این است که تبعیض نباشد و اکنون انتظار داریم همانگونه که کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری میتوانند در سال دو یا چند بار افزایش حقوق را تجربه کنند، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز شامل این نوع مدیریت بشوند.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ایرانی هستند گفت: نباید تفاوت و تبعیضی بین کسانی که در بخش‌های دولتی کار میکنند و کارگران و بازنشستگان تابع قانون کار و قانون تامین اجتماعی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به فراخوان‌هایی که برای حمایت از نظام صورت می‌گیرد گفت: در فراخوان‌های ملی، جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی همواره مخاطب اصلی بوده اند و به این فراخوان پاسخ مثبت داده و در صحنه حمایت حاضر شده اند، اکنون نیز توقع داریم هنگام ارائه خدمات و حمایت‌های اقتصادی، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مخاطب نظام باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: