April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۱۷۹
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
0

دنیای ارز دیجیتال تنوعات فراوانی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد علاقه به سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند. جذابیت این دنیا آن است که شما می‌توانید در پروژه‌های بسیار مختلف و متنوعی سرمایه‌گذاری کنید. پروژه‌هایی که شاید همیشه جدی و برای هدف پیشرفت ارز‌های دیجیتال نیز ایجاد نشده‌اند؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه دوج کوین اشاره کرد. خرید دوج کوین که این روز‌ها در بازار ارز دیجیتال مطرح است روزی به عنوان یک شوخی تلقی می‌شد، زیرا دوج کوین نوعی میم کوین است و به همین دلیل قیمت دوج کوین بیشتر از این‌که مشخص و با برنامه تغییر کند تحت تأثیر نوسانات بازار است.

خرید doge می‌تواند برای شما سودآور باشد زیرا قیمت doge در طول سال‌های اخیر تغییرات قابل توجهی داشته است و پیشرفت کرده است بنابراین می‌توانید آن را به عنوان یکی از شبکه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوکارنسی در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم نگاهی کوتاه به وضعیت قیمت دوج کوین بپردازیم.

دوج کوین چیست و چگونه به وجود آمد؟

پیش از آنکه نگاهی کوتاه به تاریخ قیمت دوج کوین بپردازیم بهتر است خیلی کوتاه کلیت این پروژه ارز دیجیتال را بیان کنیم و نشان دهیم چرا خرید دوج کوین می‌تواند اهمیت داشته باشد و چه چیزی سبب می‌شود که قیمت دوج کوین همیشه در نوسان باشد.

همان‌طور که در مقدمه مقاله اشاره کردیم دوج کوین نوعی میم کوین است. میم کوین‌ها توکن‌های ارز دیجیتالی هستند که به طور کلی برای شوخی خلق شده‌اند. میم کوین‌ها از روی میم‌ها یا تصاویر بامزه اینترنتی ایجاد می‌شوند و معمولاً ارزش چندانی ندارند.

خالق دوج کوین که بوده است؟

حال که فهمیدیم ماهیت دوج کوین چیست و فهمیدیم چرا قیمت doge اینقدر پایین است بهتر است اشاره‌ای به خالق آن نیز داشته باشیم. جکسون پالمر (Jackson Palmer) یکی از تحلیل‌گران داده در شرکت بزرگ ادوبی بود که توانست ارز دیجیتال دوج کوین را بیافریند. آن‌ها برای شوخی با رمزارز بیت کوین، دوج کوین را خلق کردند و تصویر آن را از روی یکی از میم‌های بامزه یک سگ اینترنتی که معروف شده بود ایجاد کردند. از آن روز به بعد به طرز عجیبی سرمایه‌گذاری‌هایی روی دوج کوین صورت گرفت و سبب شد که آرام آرام قیمت دوج کوین بالاتر برود و افراد بیشتری علاقه به خرید doge نشان دهند.

قیمت دوج کوین چطور تغییر کرده است؟

قیمت doge مثل بسیاری از ارز‌های دیجیتال دیگر دچار فراز و فرود‌های زیادی بوده است. هنگامی که قیمت این ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که به دلیل نوسانات قابل توجهی که دوج کوین نشان داده است، می‌توان به این نتیجه رسید که ارز دیجیتال دوج در آینده بسیار برای سرمایه‌گذاری ارزشمند باشد.

ماجرای تغییر قیمت دوج کوین از سال 2013 شروع می‌شود که این ارز دیجیتال با 0.00026 دلار برای هر کوین وارد بازار کریپتوکارنسی شد. یک سال بعد و در ژانویه 2014 توانست 600 درصد افزایش قیمت داشته باشد و با کمتر از 0.0004 به فروش رسید.

در سال 2015 قیمت doge برخلاف سال قبل دچار سقوط شد ولی دوباره یک سال بعد بازار ارز دیجیتال سه مرتبه شاهد افزایش قیمت دوج کوین بود. قیمت doge در 2017 به 0.0039 دلار رسید. این افزایش قیمت از 25 دسامبر 2016 شروع شده بود تا در آن موقع به این قیمت رسید.

از سال 2018 تا سال 2020 قیمت دوج کوین مدام در حال تغییر بوده است و نوسانات زیادی را تجربه کرده است. در ژانویه 2018 قیمت doge به چیزی حدود 0.0167 دلار رسید که حدود 700 درصد افزایش قیمت داشت. اما در سال 2019 قیمت این ارز دیجیتال پر تلاطم دوباره با کاهش جدی مواجه شد و 26 درصد قیمت آن افت کرد.

در سال 2021 دوج کوین توانست قیمت خود را تا حدود زیادی خوب عمل کرد و در دو ژانویه قیمت 0.01 دلار را ثبت کرد.

چرا قیمت دوج کوین تغییر می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم ارز‌های دیجیتالی که به عنوان میم کوین شناخته می‌شوند مدام در حال تغییر و نوسان قیمت هستند زیرا این ارز‌های دیجیتال بر اساس هیجانات بازار تعیین قیمت می‌شوند و بر اساس همین هیجانات افراد دست به خرید دوج کوین می‌زنند و خرید doge را برای سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند. برای مثال توییتی که ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین افراد جهان پیرامون آینده‌دار بودن ارز دوج نوشت سبب شد که قیمت این کریپتو تا حد زیادی افزایش داشته باشد.

بهترین روش خرید دوج کوین چیست؟

از آن جهت که قیمت دوج کوین به صورت مداوم در حال تغییر است و نوسانات زیادی را تجربه می‌کند شما باید خرید doge را از طریق صرافی‌های معتبری انجام دهید که قیمت این ارز دیجیتال به صورت دقیق و معتبر قرار می‌دهند. برای مثال در بین صرافی‌های ایرانی، والکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال دوج کوین است. قیمت دوج کوین در والکس کاملاً به روز قرار داده می‌شود و شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از خدمات بسیار منحصر به فردی که در این صرافی ایرانی ارز دیجیتال وجود دارد با خیال راحت و در بستری مطمئن اقدام به خرید و فروش دوج کوین نمایید. بنابراین اگر به دنبال پلتفرمی امن برای خرید دوج کوین هستید ما صرافی والکس را پیشنهاد می‌کنیم.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با تاریخچه قیمت ارز دیجیتال دوج کوین آشنا کنیم و نشان دهیم که چرا این ارز دیجیتال محبوب در دنیای کریپتوکارنسی اینقدر نوسان قیمت داشته است. دوج کوین به عنوان یک میم کوین وارد بازار شد ولی آرام آرام توانست جایگاهی ویژه در دنیای کریپتوکارنسی پیدا کند و ارزشمند شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: