April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۱۸۳
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
0
مازندران دومین روز افت فشار گاز در مازندران را در حالی پشت سر می‌گذارند که باعث ایجاد صف‌های طولانی مقابل پمپ بنزین‌های شده است.

بنزین جیره بندی شد؟!

قطع سهمیه سوخت «سی ان جی» در پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت گاز سبب شد تا خودرو‌های دوگانه سوز به سمت مصرف جایگزین بنزین بروند و همین عامل موجب شد تا هم مصرف بنزین در مازندران افزایش پیدا کند و هم با صف‌های طولانی مواجه شویم.

برخی از جایگاه‌های سوخت خودرو هم به ظاهر تعطیل می‌آیند؛ گویا سهمیه بنزین روزانه را شارژ نکرده‌اند.

در این خصوص مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اظهار کرد: میزان تامین بنزین در ساری نسبت به روز‌های گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده است، علت افزایش صف در جایگاه‌های سوخت خودرو بخاطر قطع گاز جایگاه سی‌ان‌جی است.

سبحان رجب‌پور با اشاره به اینکه قطع سی‌ان‌جی بخاطر افت فشار گاز به منظور تامین سوخت پایدار مشترکان بخش خانگی است، افزود: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار لیتر در روز برای سوخت دوم تزریق می‌شود.

وی یادآور شد: بخشی از ناوگان نفتکش به خاطر تامین سوخت دوم جایگزین برای کارخانجات و صنایع تولیدی و همچین سوخت دوم نیروگاه نکا و کاسپین نوشهر در حال حمل سوخت هستند موجب شد تا جایگاه‌ها با تاخیر سوختگیری کنند.

رجب‌پور با اعلام اینکه روز‌های تعطیل با افزایش تردد و مسافر در مازندران مواجه هستیم و مصرف بنزین در استان نیز نسبت به گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: بنزین کافی در مازندران موجود است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

مدیرشرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه ساری، گفت: در مازندران به اندازه کافی بنزین موجود است؛ نفتکش‌ها با تمام توان در حال سوخت‌رسانی هستند. امیدواریم در کمترین زمان این مشکل حل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهر‌های آمل و بابل ۴۰ درصد نسبت به روز قبل سوخت بیشتری تزریق شد، خاطرنشان کرد: تاکنون قطعی سوخت در مازندران نداشتیم. انبار‌های سوخت ۲۴ ساعته فعال است و مشکلی در این زمینه نداریم.

رجب‌پور در رابطه با سهمیه سوخت سی ان جی خودرو‌های دوگانه سوز، گفت: تا سوخت به حالت تعادل نرسد خودرو‌های گاز سوز باید از سوخت دوم بنزین استفاده کنند و دولت باید تمهیدات اساسی در خصوص سهمیه این خودور‌ها بی‌اندیشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: