کد خبر: ۳۹۱۱۹۵
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
0
مدیر مجتمع فروکروم جغتای خبر داد: این مجتمع طی ۹ ماهه امسال، به ۸۸ درصد ظرفیت تولید اسمی دست یافت.

دستیابی به ظرفیت تولید 88 درصدی

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، احسان عزیزی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع فروکروم جغتای از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۲۲ هزار و ۴۶۱ تن فروکروم پرکربن تولید کرد و پیش بینی می‌شود امسال نیز میزان تولید از ۲۸ هزار تن عبور خواهد کرد. این در حالی است که ظرفیت تولید اسمی کارخانه، ۲۵ هزار تن است.

وی ادامه داد: این کارخانه تا قبل از واگذاری، با کاهش تولید مواجه بود، اما با ورود راهبر (بخش خصوصی) از سال ۹۶، روند افزایشی تولید را طی کرد به طوری که میزان تولید ۹ ماهه امسال (۲۲.۴ هزار تن)، بیانگر افزایش ۱۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز افزایش ۲۰۰ درصدی برنامه تولید (۱۱ هزار و ۲۵۰ تن) بود.

مدیر مجتمع فروکروم جغتای تصریح کرد: در طول ۹ ماهه امسال، ۱۷ هزار و ۱۸۰ تن فروکروم به فروش رسید که نسبت به برنامه از پیش تعیین شده (۱۱ هزار و ۲۵۰ تن)، ۵۳ درصد رشد یافت.


۳ طرح توسعه‌ای در آستانه افتتاح

عزیزی با اشاره به پیشرفت ۱۰۰ درصدی در واحد تولید سیلیکون متال این مجتمع، عنوان کرد: این طرح در حال حاضر، در مرحله تولید انبوه و افزایش کیفیت محصول برای رسیدن به درجه خلوص بیش از ۹۹ درصدی است.

وی ادامه داد: در طرح توسعه‌ای «جداسازی فلز از سرباره» نیز ۹۰.۵ درصد پیشرفت داشته‌ایم و پروژه در مراحل پایانی نصب تجهیزات و در ادامه آزمایش و بهره‌برداری در بهمن ۱۴۰۱ قرار دارد.

عزیزی خاطرنشان کرد: طرح توسعه «ماسه کرومیتی» در این مجتمع هم حدود ۹۱.۵ درصد پیشرفت دارد که در بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: