رییس استصنا از تولیدات با کیفیت و استاندارد در داخل کشور خبرداد
کد خبر: ۳۹۱۲۸۴
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) با تاکید بر اینکه تولیدات ایرانی از کیفیت کافی برخوردار است گفت: تجهیزاتی صنعت نفت که در ایران ساخته می‌شود، به برند تولیدکنندگان معتبر جهان به فروش می‌رسد.

فروش تجهیزات صنعت نفت ایران با نام برند‌های جهانی

احسان ثقفی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه تولیدات، محصولات و تجهیزات ساخته شده در داخل کیفیت لازم را دارد گفت: تمامی تولیدات داخل مورد تایید صنعت نفت داخل و کشور‌هایی است که در زمینه نفت فعالیت می‌کنند. 

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات ساخته شده در داخل حتماً کیفیت و استاندارد لازم را دارد گفت: اینکه تجهیزات تولید داخل کجا‌ها می‌تواند صادر شود یا در حال حاضر به کجاها می تواند صادر می‌شود، نشان می‌دهد که تا چه اندازه در تولید تجهیزات نفت توانمند هستیم.

رییس استصنا از استقبال کشور‌های اروپا، آسیایی و آمریکایی از تجهیزات تولید شده در ایران خبر داد و گفت: بسیاری از تجهیزات صنعت نفت که در ایران تولید می‌شود، به اروپا صادر و در اروپا با برند شرکت‌های صادراتی معتبر بین المللی به جهان فروخته می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا تجهیزات صنعت نفت تولید ایران با برند ایرانی به فروش نمی‌رسد تا بتوانیم توانمندی خود را به جهان اثبات کنیم گفت: تنها دلیل آن، بخاطر مسائل تحریم است، زیرا نمیتوانیم برند ایرانی را روی آن بزنید و اگر کالایی را با برند ایرانی عرضه کنیم، امکان فروش آن بدلیل تهدید تحریم‌ها امکان پذیر نیست.

ثقفی با تاکید بر اینکه ایران توانایی رسیدن به آن حد از استاندارد را دارد که تولیداتش با نمونه‌های معتبر جهانی برابری کند گفت: تولیدات تجهیزات نفت نیازمند حمایت صحیح است و، چون حمایت ضعیف یا حمایت احساسی به زیان صنعت نفت تمام می‌شود، هرگز نمی‌خواهیم که بزرگنمایی صورت بگیرد همانگونه که نمی‌خواهیم تخریب غیر منصفانه صورت بگیرد.

وی به تشریح حمایت صحیح از تجهیرات صنعت نفت تولید داخل پرداخت و گفت: اگر حمایت صحیح و لازم از تجهیرات صنعت نفت تولید داخل صورت بگیرد و شرکت‌های نفتی به سوی خرید قطعات با کیفیت ایرانی بیایند، می‌توانیم تا ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نفت را در داخل تولید و نیاز کشور را تامین کنیم.

رییس استصنا در پاسخ به اینکه می‌توان روزی را تصور کرد که تمامی تجهیرات مورد نیاز صنعت نفت در داخل تولید شود گفت: این امر وجود ندارد که صد در صد قطعات مورد نیاز یک صنعت در یک کشور تولید شود، زیرا اقتصادی نیست، همانگونه که هیچ کشوری حتا با وجود امکان تولید، در هیچ صنعتی به سوی تولید صددرصدی نمی‌رود.

وی با تاکید بر اینکه ایران بدلیل آنکه همواره در معرض تحریم و تهدید قرار دارد، شرایط متفاوتی با دیگر کشور‌ها جهان دارد گفت: بدلیل آنکه ایران همواره با تهدید‌های اقتصادی رو به رو است، باید به این سمت برویم که ۱۰۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نفت را در داخل تولید کنیم، اما ابتدا باید بستر سازی برای تولید تجهیزات صنعت نفت را مهیا کنیم.

ثقفی گام برداشتن در مسیر خودکفایی و عبور از وابستگی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این هدف‌گذاری میسر است، اما منوط به یک حمایت هوشمند، هدفمند و هیجانی است.

وی افزود: با وجود توانمندی ایران، پیشنهاد من این نیست که همیشه ۱۰۰ درصد همه قطعات و تجهیزات مورد نیاز را تولید کنیم، اما بحث بر سر این است که با توجه به شرایط روز، موقعیت اقتصادی و روابط بین الملل، باید تجهیزاتی که به ایران نمی‌دهند یا برای خرید آن‌ها با مشکل رو به رو هستیم، خودمان تولید کنیم.

رییس استصنا با تاکید بر اینکه برای تولید تجهیزات صنعت نفت، باید برنامه داشته باشیم گفت: برای تامین نیاز داخل نباید خودمان را محدود کنیم و هر آنچه می‌توانیم در داخل تولید کنیم، به عبارت بهتر آن بخشی که مزیت رقابتی دارد، باید در داخل تولید کنیم و آن بخشی که توجیه ندارد و بدون مشکل می‌توانیم، وارد کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: