April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۳۱۹
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
در ۹ ماهه سال جاری صادرات کالا‌های ایرانی به چین و هند به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسید. براساس آمار گمرک در مدت زمان مورد بررسی حجم کالای صادره شده به این دو کشور برابر با ۲۷ میلیون و ۶۱۶ هزارتن بوده است.

رشد ۱۱ درصدی ارزش صادرات ایران به چین و هند

به طوری که آمار‌های گمرک در ۹ ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد حجم صادرات کالا‌های ایرانی به چین ۲۳ میلیون و ۷۷۲ هزار تن به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داشته است، با توجه به گزارش وزارت صمت، روند صادرات به این کشور در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی رشدی ۱۱ درصدی و به لحاظ حجمی رشدی ۷ درصدی داشته است.

از سوی دیگر طی این مدت ۳ میلیون و ۸۴۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۷۴ میلیون دلار به هند صادر شده است، ارزش صادرات به هند در سال گذشته یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار صادرات بوده است.

ارزش صادرات به چین و هند

با توجه به آمار اعلام شده می‌توان گفت در مدت زمان مورد بررسی در مجموع ۲۷ میلیون و ۶۱۶ هزارتن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار کالای ایرانی به چین و هندوستان صادر شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۲۴۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار روانه این دو کشور شده بود، بنابراین صادرات به چین و هندوستان به لحاظ ارزشی با رشد ۱۱ درصدی و به لحاظ تناژی با رشد یک درصدی روبرو بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: