April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۳۵۱
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
0
فایل لو رفته از جلسه مهدی تاج و احسان اصولی رئیس و سخنگوی فدراسیون فوتبال در مشهد نشان می‌دهد سناریو‌های عجیبی برای ادامه کار اصولی در فوتبال و دفاع از عملکرد انتقادآمیز او نوشته شده بود.

جنجالی شدن جلسه هیات فوتبال مشهد /رسانه‌ها بازیچه «تاج» و فدراسیون

کمتر کسی تصور می‌کرد حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع هیات فوتبال مشهد و در پی آن حضور در جلسه با رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی تا این حد جنجالی بشود.

تاج در این سفر نهایت تلاش خود را برای دور زدن رسانه‌ها و نشان دادن حمایتش از احسان اصولی به کار برد. اصولی علاوه بر فعالیت به عنوان رئیس هیات فوتبال مشهد، یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، سخنگوی این فدراسیون، رئیس کمیته فوتسال و ... هم هست، اما عملکرد او در بخش‌های مختلف با انتقادات فراوانی روبرو است.

از آنجا که هاشمی جواهری رئیس اداره کل ورزش و جوانان یکی از منتقدان احسان اصولی بوده و با او اختلافات زیادی دارد، وی در جلسه هیات فوتبال استان حاضر نشد.

به همین دلیل مهدی تاج تصمیم گرفت نشستی را هم به صورت جداگانه با هاشمی برگزار کند؛ اما در حالی که اصولی هم قصد داشت وارد ساختمان اداره کل ورزش و جوانان استان بشود، از ورود او جلوگیری به عمل آمده و این عضو فدراسیون را به جلسه راه ندادند.

پس از برگزاری نشست رئیس فدراسیون فوتبال و مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان که طی آن صحبت‌هایی در مورد احسان اصولی و انتقادات از عملکردش مطرح می‌شود، این عضو هیات رئیسه از تاج می‌خواهد که از فرصت حضور در مشهد استفاده و حمایت‌های لازم را از وی انجام دهد. خصوصا این که از چند روز قبل زمزمه‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن اصولی از سخنگویی فدراسیون فوتبال هم مطرح شده بود و همین امر مورد سوال خبرنگاران رسانه‌های مختلف هم قرار گرفته بود.

با این حال تاج دستور می‌دهد تنها یکی از خبرنگاران وارد اتاق بشود و سئوالات هماهنگ شده‌ای را بپرسد؛ در حالی که سایر خبرنگاران را از اتاق خارج کردند.

مهدی تاج، احسان اصولی و وحید شمسایی در المپیاد فوتسال
بعد از بیرون رفتن خبرنگاران و حضور تنها رسانه مدنظر مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال می‌خواهد که تنها دو سئوال هماهنگ شده از او پرسیده بشود.

متن مکالمه تاج با خبرنگار حاضر در اتاق به این ترتیب است:

تاج: یکی می‌پرسی که آقای اصولی گفته شده از سخنگویی فدراسیون تغییر کردن؛ بنده می‌گویم نه همچین چیزی نیست و همچنان سخنگوی ماست. چیز دیگه‌ای هم جواب نمی‌دهم. فقط دو تا کلام. یکی سخنگو همونه و دوم هم اینکه سئوال کن امروز بعد از مجمع، شما به اداره ورزش و جوانان رفتید. خواهشمند است بگویید که آنجا چطور شد و بعدش هم من بگویم و دیگر توضیحش با خودم است.

در این هنگام احمدرضا براتی دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که به همراه تاج و اصولی در اتاق حضور دارد، خطاب به خبرنگار می‌گوید که اصولی در هیات فوتبال هم دارد با قدرت کار خودش را انجام می‌دهد.

تاج: آره؛ هیات هم دارد کارش را انجام می‌دهد.

مهدی تاج پس از صحبت درباره تغییر سخنگوی فدراسیون فوتبال، فراموش می‌کند که درباره راه ندادن اصولی به جلسه اداره کل ورزش و جوانان صحبت کند که با تذکر خبرنگار دوباره مجددا شروع به گفتگو می‌کند:

تاج: اصلا بنا نبود آقای اصولی بیاید. اصلا هم نیامد که نخواهند راه بدهند. کذب است.

در ادامه قرار می‌شود برای اینکه خبرنگاران بیرون از اتاق «دست خالی» آنجا را ترک نکنند، با آن‌ها هم مصاحبه‌ای صورت بگیرد، اما نه مهدی تاج بلکه دیگر اعضای فدراسیون.

تاج در این زمان خطاب با براتی می‌گوید: حالا شما یه صحبتی باهاشون بکن، ولی داغش نکن!

براتی هم از فردی به نام محسن (حیدری) می‌خواهد این وظیفه را انجام بدهد: بگو در واقع مجمع و بخش امروز رو آقای تاج جواد داد و تموم شد!

تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال در سفر به مشهد به هیچ عنوان تصور نمی‌کردند انتشار یک فایل صوتی از جلسه خصوصی سناریو‌های آن‌ها را نقش بر آب کند. جدا از اینکه مدیران فدراسیون رسانه‌ها را بازیچه‌ای برای رسیدن به منابع و مقاصد خود قرار داده اند بررسی این نکته حائز اهمیت است که دفاع از سخنگوی فدراسیون فوتبال با آن همه منتقد و کارنامه منفی؛ از اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد گرفته تا سقوط تیم‌های مشهدی از لیگ برتر و غیره؛ چه منفعتی برای مهدی تاج دارد؟ این سئوالی است که شاید نهاد‌های نظارتی با ورود دقیقتر به ماجرا بتوانند به پاسخ آن برسند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: