April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

شیرآلات ساختمانی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهایی است که هنگام بازسازی یا ساخت ساختمان خریداری می‌شود. در گذشته تنوع محصولات چندان بالا نبود و خریداران می توانستند به راحتی از میان مدل های ساده توپی یک نمونه را انتخاب کنند، اما امروزه با توجه به تنوع محصولات و افزایش تولید کننده های خارجی و داخلی آشنایی با راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی ضروری است. در این نوشتار نکات مهمی را ارائه می کنیم که هنگام انتخاب شیرآلات باید به آن ها توجه داشته باشید.

 8 نکته مهم برای خرید شیرآلات

آشنایی با این ۷ نکته به شما کمک می کند تا قبل از خرید انواع شیر آلات مورد نیاز ساختمان اطلاعاتی کافی داشته باشید و بهترین محصولات را تهیه کنید.

1-  برند تولید کننده

اولین نکته‌ای که در راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی باید به آن توجه داشته باشید برند تولید کننده محصول است. در حال حاضر برند های تولید کننده داخلی و خارجی در حال فعالیت هستند و محصولات با کیفیتی را با قیمت های متفاوت وارد بازار می کنند. اینکه شیرآلات ایرانی را انتخاب می کنید یا از نمونه های خارجی استفاده می کنید به خود شما بستگی دارد. معمولاً نمونه‌های خارجی دارای قیمت های بسیار بالایی هستند و در بازار کمتر پیدا می‌شوند، اما برندهای داخلی با کیفیت که شیر آلات بهداشتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید می کنند کم نیستند. در ادامه چند نمونه از بهترین برندهای تولیدکننده ایرانی شیرآلات را معرفی می کنیم.

  • شیرآلات طاها (طاها شیر)

  • شیرآلات کی دبلیو سی

  • شیرآلات قهرمان

  • شیرآلات راسان

  • شیرآلات شودر

  • شیرآلات کسرا

در بین برندهای تولید کننده یکی از بهترین تولید کنندگان شیرآلات داخلی برند طاها شیر است که با تمرکز بر دانش و فناوری متخصصان داخلی، کلیه محصولات خود را با بهره‌گیری از مدرن ترین تجهیزات و آخرین فناوری های روز جهان بر اساس استانداردهای بین المللی تحت لیسانس TUV intercert آلمان به مصرف کنندگان عرضه می کند.

2- جنس بدنه

شیرآلات ساختمانی جز ابزارهای ضروری و مورد نیاز برای هر ساختمان هستند، اما این طور نیست که ما هر سال بخواهیم شیرآلات منزل را تعویض کنیم و نمونه های جدید خریداری کنیم؛ بنابراین باید از مدل های استفاده کنیم که جنس بدنه آن ها مقاوم و با کیفیت باشد. چرا که امکان خرید مرتب شیرآلات برای ما وجود ندارد.

 معمولاً جنس بدنه شیرآلات بهداشتی از فلز برنج ساخته می شود و مقادیر کمی روی و سرب نیز با آن ترکیب می شود. در صورتی که میزان سرب استفاده شده برای ساخت شیرآلات بیشتر از 2.5% باشد، می‌تواند سلامت انسان را به خطر بیاندازد. همچنین یکی دیگر از فلز هایی که برای ساخت بدنه استفاده می شود مس است.

شیرآلات با کیفیت دارای 60% مس هستند؛ بنابراین میزان ترکیب آلیاژ های مختلف برای ساخت جنس بدنه روی کیفیت آن ها تاثیر دارد. همچنین شما باید بدانید که این شیرآلات را برای چه قسمتی از منزل لازم دارید. به عنوان نمونه برای سرویس بهداشتی و حمام بهتر است از شیرآلاتی با جنس استیل ضد زنگ استفاده کنید.

 3- روکش و آبکاری شیرآلات

توجه به روکش و آبکاری شیرآلات هنگام خرید این محصولات ضروری است. همانطور که می دانید انواع شیرآلات به میزان زیادی در معرض رطوبت و آب قرار دارند. به همین خاطر برای جلوگیری از کدر شدن آن ها باید مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشند. شیرآلات بهداشتی مناسب و با کیفیت که در برابر رطوبت و آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهند، دارای روکش هایی هستند که از جنس کروم، نیکل براق، برنز جلا دیده، نیکل فولاد سفید، فولاد سیاه و ضد زنگ هستند.

معمولاً برای آبکاری شیرآلات از پرداختکاری و پولیش هم استفاده می شود. میزان لعاب و پوشش انتخاب شده برای شیرآلات باید بیش از ۲۰ میکرون باشد. روش آبکاری نیکل و روش آبکاری کروم معمولاً برای تولید شیرآلات استفاده می شوند، اما یکی از روش های بسیار نوین و پرکاربرد بادوام روش pvd یا همان آبکاری طلایی است که دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به روش های دیگر دارد.

 4- مشخصات فنی

بعد از قیمت شیرآلات یکی از نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید مشخصات فنی و استانداردهای رعایت شده برای ساخت اجزای داخلی شیرآلات است. اگر شیرآلاتی با ظاهر خوب و کیفیت بدنه مناسب خریداری کنید اما استانداردهای لازم برای ساخت قطعات داخلی مانند واشر، کارتریج، اورینگ، پیچ و مهره و ... را نداشته باشد، خیلی زود خراب می شود.

 5- رنگ و طراحی شیرآلات

معمولاً اولین نکته‌ای که مشتریان به آن ها توجه می‌کنند رنگ و طراحی ظاهری شیرآلات است. در صورتی که مواردی که قبلاً به آن ها اشاره کردیم از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، اما در کل شما می‌توانید برای انتخاب رنگ و طراحی شیرآلات به سایر وسایل منزل خود هم توجه داشته باشید تا بتوانید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با سایر وسایل شما همخوانی داشته باشد.

  

 6- صرفه جویی در مصرف آب

با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب بیشتر تولید کننده های برتر تلاش می‌کنند تا محصولاتی را تولید کنند که بتواند مصرف آب را کمتر کند؛ بنابراین هنگام خرید توجه داشته باشید شیرآلاتی را تهیه کنید که پرلاتور آن ها به درستی طراحی شده باشد و مقدار خروجی آب را تنظیم کند تا به این صورت بتوانید در مصرف آب صرفه جویی کنید.

 7- نصب آسان

نصب آسان و سریع شیرآلات نیز جزء نکاتی است که در راهنمای خرید باید به آن ها توجه داشته باشید. درست است که در مراحل ابتدایی لوله کشی و نصب شیرآلات توسط تکنیسین انجام می‌شود، اما هنگام استفاده روزمره ممکن است نیاز داشته باشید که شیرآلات را خودتان تعویض کنید یا بخشی از قطعات آن را تعویض نمایید؛ بنابراین باید شیرآلاتی را خریداری کنید که طراحی آن ها ساده باشد و بتوانید بدون نیاز به کمک تکنیسین ها و افراد متخصص آن ها را تعویض نمایید.

8- گارانتی شیرآلات

ضمانت و خدمات پس از فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید شیرآلات استاندارد باید به آن توجه داشت. حتی شیرآلات ارزان استاندارد و با کیفیت مورد نظر شما در هنگام خرید باید گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند.

همچنین تمامی محصولات طاها شیر دارای 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش  میباشند ، که این نشان دهنده کیفیت بالای شیرآلات برند طاها شیر می‌باشد.

تماس با کارشناسان فروش طاها شیر

071-37730210-14

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: