April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

در این مطلب به معرفی و کاربرد استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) در تالار معاملات یوبیتکس میپردازیم پس با ما همراه باشید.

یکی از حوزه‌های پردرآمد و پررونق امروزه حوزه تریدینگ است.  ترید نیاز به دانش و آگاهی از تکنیک‌های مختلف دارد و نمی‌توان بدون آگاهی و دانش کافی وارد این حوزه شد. داشتن استراتژی به کاهش ریسک و در نتیجه حفظ سرمایه اولیه کمک می‌کند. یکی از تکنیک‌های کارآمد استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) است. در این مطلب می‌خواهیم به توضیح استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) و کاربرد آن بپردازیم. همچنین صرافی‌هایی در ایران که از این قابلیت برخوردار هستند را نیز معرفی خواهیم کرد.

استاپ لیمیت

تعریف استاپ لیمیت

قبل از اینکه به بررسی استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) بپردازیم بهتر است چندتا واژه را تعریف کنیم. هنگامی که یک سفارش به صورت stop-limit ثبت می‌شود در واقع stop به معنی همان قیمت ماشه برای صرافی تعریف می‌شود تا شما بتوانید سفارش limit را لحاظ کنید. قیمتی که سفارش در آن قرار می‌گیرد به limit تعریف می‌شود. Limit معمولا قیمتی بالاتر از stop در هنگام خرید دارد و برعکس به هنگام فروش قیمت آن پایین‌تر تعریف می‌شود.

حال استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) به معنی ترکیب یک قیمت استاپ یا حد ضرر و یک سفارش لیمیت است. این تکنیک این امکان را برای تریدرها فراهم می‌کند تا بیشترین میزان قابل ضرر و کمترین میزان سود مورد نظر تعیین شود. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به یک مثال عینی بپردازیم.

در نظر بگیرید که شما در حال ترید بیت کوین هستید و قیمت فعلی آن حدود 9400 دلار است. در این صورت می‌توانید استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) را به این صورت تعریف کنید که اگر بازار دچار ریزش شد و قیمت آن به 8100 ریزش کرد بیت کویت را بفروشید. یا همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید در صورتی که بیت کوین وارد 11000  دلار شد بیت کوین را خریداری کنید. به این صورت شما این تکنیک (حد سود و ضرر ) تعریف کرده‌اید.

این تکنیک (حد سود و ضرر)، یک قیمت استاپ (حد ضرر) و یک سفارش لیمیت را با یکدیگر ترکیب می‌کند. سفارشات Stop Limit به تریدرها اجازه می‌دهد تا کمترین مقدار سود مطلوب یا بیشترین میزان قابل ضرر خود در معامله را مشخص کنند. پس از تعیین سفارش استاپ-لیمیت و رسیدن به قیمت مورد نظر، حتی در صورت آفلاین شدن و خروج از پلتفرم معاملاتی مانند صرافی بایننس نیز یک سفارش لیمیت به صورت خودکار ثبت می‌شود. برای تعیین استراتژیک سفارشات Stop-limit باید سطوح حمایت و مقاومت و نوسان ارز دیجیتال مورد نظر را در نظر گرفت.

کاربرد استاپ لیمیت

هر یک از سفارش‌های موجود در صرافی‌ها قابلیت و مزایای خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سفارش استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) با بهره‌گیری از ویژگی‌های دو سفارش استاپ و لیمیت قابلیت و مزایای خوبی برای کاربرد ایجاد می‌کند. اما به گفته متخصصان بزرگ‌ترین مزیت آن فعال سازی خودکار و بدون نیاز به کنترل تریدر در قیمت مشخص شده است.

این مزیت بسیار مناسب افرادی است که نمی‌توانند به صورت منظم و پیوسته نظاره‌گر تغییرات قیمت و نمودار باشند. در نتیجه می‌توانند سفارش خرید و فروش خود در قیمت‌های مشخص شده را به صورت خودکار و حتی در حالت آفلاین انجام دهند. به عنوان مثال یک تریدر می‌تواند با بررسی تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال به این نتیجه برسد که در صورت رسیدن قیمت مارکت به قیمت مشخص شده می‌تواند سفارش لیمیت را خریداری کند.

امکان دارد این تریدر نتواند همواره و به صورت پیوسته پیگیر قیمت‌ها باشد. یا ممکن است تمایلی به بررسی نمودار در پشت سیستم نداشته باشد. بنابراین این تکنیک یک انتخاب بسیار مناسب برای چنین فردی خواهد بود.

صرافی یوبیتکس

صرافی‌ ارز دیجیتال یوبیتکس با قابلیت استاپ لیمیت

در هنگام انتخاب صرافی باید بسیار دقت کنید تا یک صرافی مطمئن و معتبر را مورد استفاده قرار دهید. یوبیتکس یکی از قابل اعتمادترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. در واقع این صرافی اولین صرافی ارز دیجیتال است که قابلیت استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) را برای معاملات عرضه کرده است. سپس صرافی‌های دیگری این قابلیت را فراهم کردند. به طور کلی می‌تواند گفت که صرافی یوبیتکس یک صرافی پیشرو و به روز در ارائه قابلیت‌ها و امکانات جدید در بین صرافی‌های ایرانی است.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) و تعریف آن پرداختیم. همانطور که متوجه شدیم این قابلیت می‌تواند یک حداقل سود و حداکثر زیان را به صورت خودکار کنترل کند حتی در هنگامی که کاربر آفلاین است. این موضوع یک مزیت بزرگ برای کاربرانی است که نمی‌توانند به صورت پیوسته نمودار و تغییر قیمت‌ها را پیگیری کنند. در بین صرافی‌های ایرانی یوبیتکس یک صرافی بسیار معتبر و قابل اطمینان است که برای اولین بار قابلیت استاپ لیمیت (حد سود و ضرر) را به کاربران عرضه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: