April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۳۹۶
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
یافته طلای جدید، موقعیت کشور صربستان را به عنوان رهبر منطقه بالکان از نظر ذخایر تقویت کرد.

کشف ذخایر عظیم طلا در صربستان

به نقل از راشاتودی، دوبراوکا ددوویچ نگر، وزیر معدن و انرژی صربستان اعلام کرد که یک ذخیره بزرگ طلا در صربستان کشف شده است. این مقام مسئول گفت: نتایج اولیه آزمایش‌های فناوری نشان داده که امکان استخراج طلای خالص با ضریب بهره برداری کل بیش از ۹۳ درصد از کانسار جدید وجود دارد. وی تاکید کرد که این کشف می‌تواند برای اقتصاد این کشور، به ویژه برای شرق صربستان، اهمیت زیادی داشته باشد.

این اکتشاف توسط شرکت بین المللی استخراج طلای کانادایی Dundee Precious Metals که پروژه‌هایی را در کشور بالکان اجرا می‌کند، انجام شده است. این شرکت گفت که ذخایر با عیار بالا در چشم انداز اکتشاف در شرق صربستان کشف کرده و انتظار دارد نتایج استثنایی حفاری اخیر باشد. سرپرست این وزارتخانه تاکید کرد: این پروژه در مرحله تحلیل است و مطالعات تکمیلی برای بررسی میزان واریزی ضروری است.

پیش از این، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفته بود که کشورش ذخایر طلای خود را در دو سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش داده است. بر اساس آخرین داده‌های شورای جهانی طلا، ذخایر طلای صربستان ۳۸.۱ تن است که این کشور را به اقتصاد پیشروی بالکان از نظر ذخایر طلا و ۵۴ مین اقتصاد جهان تبدیل کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: