با توجه به اینکه بسیاری از بازار‌های فعال در واقعیت، از خود ثبات خاصی را نشان نمی‌دهند، بسیاری از افراد به خرید و فروش  Digital currencyروی آورده و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را وارد این بازار کنند. البته این بازار هم نوسانات زیادی را تجربه کرده و کاربرانی که اطلاعات کافی ندارند، از این شرایط ضرر دیده و ممکن است حتی سرمایه اولیه خود را هم از ‌دست بدهند. برخی از این ارز‌ها مانند تتر در دنیای واقعی دارای پشتوانه‌ای هستند که افراد می‌توانند پس از دریافت قیمت تتر، با فروش توکن خود، آن را به پول نقد یا حتی طلا تبدیل کنند!

تتر بهترین ارز دیجیتال

اگر به دنبال چنین ارز‌هایی می‌گردید، بهترین انتخاب، تتر است؛ چرا که این توکن تا به ‌حال مزایای زیادی را از خود نشان داده است. اینکه بتوانید با این رمز‌ارز به‌ صورت دیجیتال طلا بخرید، می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. پشتوانه اصلی Tether، دلار می­باشد که در کنار این پشتوانه، پشت Tether می‌تواند به طلای واقعی هم گرم باشد. بیشتر سرمایه‌گذاران، این باور را دارند که می‌توان روی Digital currency دارای پشتوانه، راحت‌تر حساب باز کرد و فعالیت خود را در چنین حوزه‌ای ادامه داد.

ارز دیجیتال با پشتوانه دلار و طلا، همه چیز در مورد تتر

طلا چگونه می تواند پشتوانه Tether باشد؟

اغلب استیبل‌کوین‌ها که توکن‌های با‌ثبات نامیده می‌شوند مانند Tether، دارای پشتوانه دلاری هستند. برخی ارز‌ها هم می‌توانند پشت خود را به دیگر ارز‌های دیجیتال گرم بدانند! زمانی‌که Gold از توکن‌ها در دنیای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، به ازای هر توکنی که در این دسته قرار می‌گیرد، میزان طلا هم به شکل فیزیکی و به همان اندازه در خزانه شرکت‌های امانت‌داری و بانک‌ها قرار‌داده خواهد شد.

زمانی می‌توانید قیمت تتر را با Gold تخمین بزنید که قیمت Gold و میزان currency که دارید، دقیق باشند. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت، وقتی یک سرمایه‌گذار چنین توکنی را می‌خرد، در اصل بخشی از طلای موجود در خزانه را به اندازه سهمی که دارد، از آن خود می‌کند.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه ریسک نگهداری از Gold را به جان بخرند، با استفاده از دارایی خود در دنیای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده و سود آن را دریافت کنند. چنانچه در این فضا به سرمایه‌گذاری روی تتر بپردازید، وقتی به‌صورت روزانه قیمت تتر را مورد بررسی قرار دهید، می‌توانید سهم خود را هم از Gold خزانه حساب و کتاب کنید.

این توکن توانست در سال 2022 عنوان یکی از محبوب‌ترین توکن‌های دارای پشتوانه Gold را از آن خود کند. این نوع تتر با عنوان Tether Gold شناخته می‌شود که هر تریدر باید برای هر تراکنش خود، به اندازه 0.25 درصد از تراکنش را بابت هزینه آن پرداخت کند.

قیمت تتر در این دسته را می‌توان با توجه به طلایی که در خزانه اصلی سوئیس قرار دارد محاسبه کرد. هر واحد از تتر گلد، با یک اونس تروی خوب که برای مجموعه شمش ( London Good Delivery ) است، برابری می‌کند.

ارز دیجیتال با پشتوانه دلار و طلا، همه چیز در مورد تتر

ارز دیجیتالی که پشتوانه طلا دارد، به چه صورت کار می کند؟

در کل، اکثر ارز‌هایی که این شیء فیزیکی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، تنها دارای همین پشتوانه هستند؛ اما اگر قرار باشد قیمت تتر را تخمین بزنید، بهتر است نرخ دلار را هم مورد بررسی قرار دهید. اهمیت این کار به این دلیل است که تتر با دلار برابری دارد؛ هرچقدر که نرخ دلار افزایش یابد، نرخ Tether هم به همان اندازه روند افزایشی خود را طی می‌کند.

برای اینکه قیمت Tether را محاسبه کنید، باید آن را با ارزش Gold فیزیکی و همچنین طلا، معادل‌سازی کرده و بسنجید. برابری هر ارز دیجیتال با Gold بستگی به سیستم آن currency دارد. برای مثال برخی از توکن‌ها با حساب 1 به 1 برابری می‌کنند؛ یعنی هر 1 توکن، برابر با 1 گرم طلا است.

این نسبت‌های برابری، در همه ارز‌های دیجیتال که دارای این نوع پشتوانه هستند، یکسان نیست. برای اینکه پایدای یک ارز همچون Tether بیشتر شود، لازم است که وقتی قیمت Gold در بازار جهانی افزایش پیدا کرد، شاهد افزایش قیمت ارز دیجیتال (تتر) یا دیگر ارز‌هایی که با این سیستم کار می‌کنند باشیم.

ارز دیجیتال با پشتوانه دلار و طلا، همه چیز در مورد تتر

مزایای توکن هایی که با این پشتوانه روانه بازار می شوند!

  • Gold در طول دوران، نوسانات چندانی را تجربه نمی‌کند؛ از همین رو این ارز‌های دیجیتال دستخوش تغییر چندانی نمی‌شوند.
  • برای اینکه بتوانید مسیری آسان به بازار کالا را انتخاب کنید، این راه بهترین شیوه است.
  • با اینکه این بازار رشد نسبتا کندی را تجربه می‌کند، اما امنیت قابل توجهی دارد.
  • با سرمایه‌گذاری در تتر یا دیگر ارز‌هایی که پشتوانه Gold دارند، لازم نیست دیگر طلا را نزد خود نگه دارید.
  • در مقایسه با خرید و فروش Gold در بازار کالا، این روش به شما تضمین می‌دهد که سرمایه‌تان به سرقت نخواهد رفت؛ چون جنبه فیزیکی آن در خزانه‌ای امن نگهداری می‌شود.

پشتیبانی دلار از تتر، علاوه‌بر طلا

اگر قصد خریداری تتر را دارید و می‌خواهید از این طریق سرمایه خود را حفظ کنید، بهتر است کار امروز را به فردا موکول نکنید. قیمت تتر چندان دستخوش تغییر نمی‌شود؛ اما با توجه به اینکه در کشور ایران هر‌روزه شاهد تحریم‌های پیاپی هستیم، قیمت این currency برای افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند افزایش می‌یابد.

در غیر ‌این ‌صورت، Tether علاوه ‌بر طلا دارای پشتوانه دلار هم هست که هر 1 دلار با هر 1 واحد از تتر برابری می‌کند. در اصل دلار، این ارز دیجیتال را وارد فضای فیات کرده و افراد می‌توانند با خرید Tether و سپس فروش آن، Tether را به ارز فیزیکی و پول تبدیل کنند.

این ارز دیجیتال که به‌صورت اختصاری USDT نمایش داده می‌شود در ابتدا روی بستر بلاک‌چین بیت‌کوین قرار‌داده شد. شکل ویژه‌ای از آن که با نام تتر گلد شناخته می‌شود در سال 2019 به بازار ارز دیجیتال قدم نهاد. برای اینکه بتوانید به هر منظوری، قیمت تتر را بررسی کرده، آن را خرید و فروش کنید و مورد معامله قرار دهید، باید از صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید.

ارز دیجیتال با پشتوانه دلار و طلا، همه چیز در مورد تتر

انجام معاملات Tether با بیت پین

Tether یکی از ارز‌های دیجیتالی است که این روز‌ها نام آن را می‌توانید در هر جایی بشنوید؛ چراکه بسیار پیشرفت کرده و در رده‌های بالای این بازار قرار دارد. قیمت تتر، به‌گونه‌ای است که با توجه به پشتوانه‌هایی که دارد محاسبه می‌شود. طلا و دلار، در دسته پشتوانه‌های Tether قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانید این توکن را خرید و فروش کنید، باید به دنبال صرافی امنی بگردید که از آن پشتیبانی می‌کند؛ بیت‌پین یکی از همین صرافی‌ها است که می‌توانید به آن اطمینان کامل داشته باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: