April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

استخر پیش ساخته، یکی از انواع سازه های استخر می باشد که به صورت آماده و معمولا با استفاده از فایبرگلاس تولید می شود.

استخر های پیش ساخته، از انواع استخر هایی هستند که می تواند جایگزین مناسبی برای استخر های سازه بتنی و دیگر نوع استخر ها باشند. این نوع سازه ها طول عمر بالایی دارند و در بسیاری از شرایط هزینه نصب و راه اندازی استخر پیش ساخته پایین تر از راه اندازی استخر های سازه بتنی می باشد. ساخت استخر خانگی پیش ساخته میتواند یک انتخاب مقرون به صرفه باشد. استخر های پیش ساخته در ابعاد و اندازه های از پیش تعیین شده ساخته می شوند و نمی توانید طراحی های سفارشی را در این نوع از سازه ها اجرا کنید. البته که شرکت های مختلف طرح های نسبتا متنوعی را به عنوان سازه پیش ساخته استخر طراحی و تولید می کنند، اما معمولا استخر هایی سازه بتنی تنوع بالاتری در طراحی و اجرا دارند.

استخر پیش ساخته

استخر های پیش ساخته از نظر قیمت یک مزیت بسیار عالی به شمار می روند و قیمت استخر پیش ساخته بسیار مناسب تر از سازه های دیگر می باشد. همچنین نصب این سازه ها در مدت زمان بسیار کوتاه ترین نسبت به سازه های بتنی انجام می گیرد و همین موضوع نیز باعث شده تا در زمان نصب و راه اندازی استخر، بسیاری از افراد این نوع از سازه های استخری را ترجیح بدهند. با اینکه قیمت استخر پیش ساخته پایین تر از استخر بتنی می باشد، اما معمولا طول عمر این نوع استخر ها نیز به اندازه سازه های بتنی نیست و معمولا برای محیط هایی که محل دائمی استخر هستند، انتخاب مناسبی به شمار نمی روند.

قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس توکار

نحوه محاسبه قیمت استخر پیش ساخته بستگی به انتخاب شما دارد که کدام طرح استخر را نیاز داشته باشید و با چه ارتقاع و ابعادی قصد راه اندازی استخر پیش ساخته را دارید. استخر پیش ساخته روکار یا توکار و کیفیت موادی که انتخاب می کنید و تجهیزات مورد نیاز استخر که شامل پمپ تصفیه، کفگیر، چراغ های استخر، تابلوهای برق و ... همگی بر روی قیمت و نحوه محاسبه قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس تاثیر گذار هستند.

قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس

اگر تصمیم به ساخت استخر ویلا را داشته باشید، بهتر است تا از سازه های بتنی استفاده کنید و یا از نوع استخر های پیش ساخته فایبرگلاس استفاده کنید. با توجه به محیط زمین ویلا، ممکن است استخر های پیش ساخته انتخاب مناسبی برای شما نباشند و همین موضوع نیز باعث شده تا برای این نوع از محیط ها ساخت استخر هایی با سازه بتنی مناسب تر باشد. البته هنوز هم قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس، بسیاری از کارفرمایان را ترغیب به ساخت این نوع از سازه ها می کند.

فرایند نصب استخر پیش ساخته

نصب استخر فایبرگلاس پیش ساخته به دو روش تقسیم می شود:

  • استخر پیش ساخته توکار: ابتدا محل نصب در نظر گرفته شده و در این محل قرار می گیرد. سپس خاکبرداری، تسطیح با ماسه دمیده، قرار دادن کاسه، تسطیح و پرکردن با ماسه دمیده انجام می شود.
  • استخر پیش ساخته روکار: ابتدا محل نصب پیدا شده و جانمایی انجام می گیرد، ایجاد اسکلت فلزی و کنسرو برای محل بدنه استخر انجام می شود، سپس نصب بدنه استخر روی صحنه انجام می شود، در مرحله بعد سازه اطراف ساخته و توسعه داده می شود. در این مرحله می توان سازه استخر پیش ساخته را در محل مورد نظر قرار داد و محیط سازی استخر را انجام داد.

مزایای استخر پیش ساخته

مزایای استخر پیش ساخته

  • مقاوم در برابر نمک کلر: همانطور که شیمیدانان می گویند آب حاوی نمک کلر باعث خوردگی سطح بتن می شود اما استخر های پیش ساخته در برابر خوردگی کلر نمک مقاوم هستند.
  • فایبرگلاس در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و در ساخت مخازن نگهداری مواد شیمیایی کاربرد دارد.
  • شرایط خاک شما مهم نیست: استخر پیش ساخته فایبرگلاس با ساختار انعطاف پذیری که دارد، خم می شود و در برابر شکستگی و نشتی استحکام کافی از خود نشان می دهد.
  • جای تعبیه شده برای نشستن در این استخرها و داشتن طراحی اصولی و زیبا در آنها باعث کاهش هزینه های خرید صندلی و ... برای استخر می شود.
  • سطح استخر باید صاف و صیقلی بوده و عاری از هرگونه تیزی و زبری باشد، هیچکس دوست ندارد پوست فرزندانش هنگام شنا در استخر به دلیل کشیده شدن به سطح ناصاف و ساینده استخر آسیب ببیند. معمولا به دلیل روش های ساخت استاندارد، استخر های پیش ساخته دارای سطح صیقلی هستند و می توانید بدون نگرانی از سطوح صاف این استخر ها استفاده کنید.
  • قابلیت نصب توکار و روکار: از دیگر مزایای این استخرها می باشد و در شرایط و مکان های مختلف یک مزیت بسیار کاربردی می باشد. با توجه به این مزایا، یکی از بهترین گزینه ها برای استخر در باغ است.

انواع استخر فایبرگلاس از نظر شکل

استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته در گذشته ظاهر جذابی نداشتند، اما به لطف پیشرفت تکنولوژی، امروزه این استخرها نه تنها زیباتر و چشم نواز تر هستند، بلکه می توان آنها را دقیقاً به همان شکل و با همان امکاناتی که کارفرما نیاز دارد، ساخت. 

انواع استخر فایبرگلاس

محبوب ترین استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

  • فرم رایگان
  • بیضی شکل
  • خطی
  • خط فانتزی یا رومی

در این بین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که اولاً استخرهای فایبرگلاس را نمی توان از نظر اندازه و ابعاد مانند استخرهای وینیل یا بتنی تولید کرد، زیرا از چسب و قالب های پیش ساخته تولید می شوند. دوم اینکه اندازه آنها در اکثر موارد باید کوچکتر از 5*12 متر باشد تا بتوان به راحتی جابجا شوند. البته این به معنای نداشتن حق انتخاب نیست. گزینه های زیادی روی میز وجود دارد زیرا تمامی تولید کنندگان استخرهای پیش ساخته فایبر گلاس محصولات متنوعی برای پاسخگویی به نیاز مشتریان با سلایق مختلف دارند.

معایب استخر پیش ساخته

  • طرح های محدود و از پیش ساخته شده
  • عمق استخر پیش ساخته کمتر از 2 متر خواهد بود
  • گرانتر از استخرهای وینیل هستند
  • ناهماهنگی در رنگ قطعات در صورت تعمیر
  • امکان بازسازی کامل استخر وجود ندارد
  • تشکیل حباب های کوچک روی پوسته

قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس

استخرهای پیش ساخته از فایبرگلاس و کامپوزیت ساخته شده اند و درگیر مشکلات آب بندی و نشت آب نیستند. این استخرها به دلیل مقاومت بالای کامپوزیت و رزین ها در برابر خوردگی و پوسیدگی ناشی از واکنش های شیمیایی و اسیدی یا حرارت، جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان پیدا کرده اند. خاصیت ضد باکتریایی و ضد جلبکی این استخرها آن ها را به یکی از محبوب ترین استخرهای دنیا تبدیل کرده است.

لایه های رزین و ژل روکش به کار رفته در ساخت استخرهای فایبرگلاس از نفوذ جلبک ها و باکتری ها به داخل استخر جلوگیری می کند. جلبک، خزه یا ریشه گیاه هرگز در آن نفوذ نمی کند. لایه ضد UV نیز از تاثیر نور خورشید بر استخر جلوگیری می کند و این سازه مدرن و نوظهور را به طور متوسط ​​تا سی سال مقاوم و قابل استفاده نگه می دارد. استخرهای پیش ساخته ساختاری انعطاف پذیر دارند اما به اندازه کافی قوی هستند که در طول سال ها در برابر عوامل محیطی مقاومت کنند.

استخرهای پیش ساخته از فایبرگلاس و کامپوزیت ساخته شده اند. و درگیر مشکلات آب بندی و نشت آب نیستند. این استخرها به دلیل مقاومت بالای کامپوزیت و رزین ها در برابر خوردگی و پوسیدگی ناشی از واکنش های شیمیایی و اسیدی یا حرارت، جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان پیدا کرده اند. خاصیت ضد باکتریایی و ضد جلبکی این استخرها آن ها را به یکی از محبوب ترین استخرهای دنیا تبدیل کرده است.

لایه های رزین و ژل روکش به کار رفته در ساخت استخرهای فایبرگلاس از نفوذ جلبک ها و باکتری ها به داخل استخر جلوگیری می کند. جلبک، خزه یا ریشه گیاه هرگز در آن نفوذ نمی کند. لایه ضد UV نیز از تاثیر نور خورشید بر استخر جلوگیری می کند و این سازه مدرن و نوظهور را به طور متوسط ​​تا سی سال مقاوم و قابل استفاده نگه می دارد. استخرهای پیش ساخته ساختاری انعطاف پذیر دارند اما به اندازه کافی قوی هستند که در طول سال ها در برابر عوامل محیطی مقاومت کنند. قیمت استخرهای فایبرگلاس پیش ساخته بر اساس نوع، سایز، سیستم های جانبی و تجربه کارفرما تعیین می شود که در قسمت قیمت استخرهای فایبر گلاس مشاهده می کنید.

استخر پیش ساخته پرورش ماهی

یکی از محبوب ترین کاربرد های استخر پیش ساخته، برای پرورش ماهی می باشد. شما میتوانید با استفاده از استخر های پیش ساخته، از جنس های مختلف، ساخت استخر پرورش ماهی را انجام دهید و در نظر داشته باشید که هزینه ساخت پایینتر این استخر ها می تواند برای راه اندازی یک مجموعه پرورش ماهی بسیار مقرون و به صرفه باشد. نظافت و رعایت اصول بهداشتی در تمامی مکان های استقرار آبزیان از جمله استخرهای پیش ساخته از نکات بسیار مهم در حین پرورش آبزیان می باشد. در استخرهای پیش ساخته مدرن که دارای سیستم بسته و دارای ورودی و خروجی آب هستند، فرآیند تعویض آب به راحتی انجام می شود. اما باید در نظر داشت که این تغییر آب باعث استرس و کاهش وزن آبزیان نمی شود، به همین دلیل در مجموعه هایپر صنعت فامکو ابزارهایی مانند ازن مولد، درام فیلتر و استخر جارو را به شما پیشنهاد می کنیم. می فروشد و با استفاده از این ابزار، پرورش دهندگان ماهی بهره وری خود را از سیستم نگهداری سنتی به آبزی پروری نیمه صنعتی و کاملا صنعتی تغییر می دهند.

شرایط نگهداری و هوادهی استخر پرورش ماهی پیش ساخته

  • به منظور افزایش طول عمر استخر پیش ساخته از خیس شدن طولانی مدت دیواره استخر جلوگیری کنید.
  • استفاده از تورهای سایه بان که برای محافظت از آبزیان در برابر شکار پرندگان و نور مستقیم خورشید مناسب است.
  • استفاده از مواد رزینی مخصوص و پوشش های مقاوم برای لایه های بیرونی استخر
  • عدم تماس مستقیم با اجسام نوک تیز
  • عدم استفاده از برس سیمی برای تمیز کردن استخر پیش ساخته
  • به محض مشاهده تغییر شکل استخر باید تخلیه و تعمیرات لازم انجام شود.

نیاز به اکسیژن در آب یکی از پارامترهای اصلی و حیاتی آب برای پرورش آبزیان است. هوادهی در استخرهای بتنی، استخرهای گالوانیزه، استخرهای پیش ساخته الیاف ابریشم، استخرهای گالوانیزه آستردار، استخرهای فایبرگلاس هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و با توجه به قطر، ارتفاع و ظرفیت استخر و نوع آب (آب گرم و آب سرد) هواده اسپلش، ایرجت، فورس، ونتوری یا ونتوری، اکسیژن ساز و سایر هواده ها انتخاب و نصب می شوند.

جمع بندی

این مطلب به نقل از تیم آچارسی تدوین شده است. آچارسی به صورت تخصصی در حوزه ساخت استخر، ساخت استخر بتنی، ساخت استخر خانگی، طراحی انواع استخر، ساخت استخر ویلا و … فعالیت دارد. همچنین ساخت سونا و جکوزی نیز توسط این مجموعه انجام می گیرد و شما می توانید اجرا استخر را با انواع سازه های مورد نظر خود به این تیم متخصص بسپارید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: