کد خبر: ۳۹۱۴۵۳
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
0

بهترین جراح آرتروسکوپی شانه در تهران

جراحی آرتروسکوپی نوعی عمل کم تهاجمی است که برای برخی از بیماری های شانه قابل انجام است، یکی از نگرانی هایی که برای کاندید های این جراحی وجود دارد این است که چگونه بهترین جراح را انتخاب کنند؟

زمانی که شما به دنبال پزشک برای این عمل هستید با لیست انبوهی از جراحان روبرو می شوید، بنابراین ممکن است انتخاب برای شما سخت باشد. در این مطلب از حاجی تقی ما قصد داریم تا با جزئیات بیشتری در خصوص جراحی آرتروسکوپی صحبت کنیم و بررسی کنیم که چگونه می توان جراح مناسب را پیدا کرد. بنابراین توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

جراحی آرتروسکوپی در مقابل جراحی باز

اغلب بین بیماران و جراحان بحث در مورد اینکه جراحی آرتروسکوپی بهتر است یا باز وجود دارد. جراحی باز، روشی است که در آن با استفاده از برش ‌های بزرگ ‌تر به جراح این امکان را می ‌دهد تا مستقیماً به مفصل نگاه کند، بنابراین ممکن است برای برخی از روش‌های تحت شرایط خاص بهتر باشد.

اما جراحی آرتروسکوپی نزد بهترین فوق تخصص شانه نیز مزایایی دارد که عبارت است از: برش ‌های کوچک ‌تر و آسیب بافتی کمتر، اما اگر روش کلی نیز انجام نشود، معمولاً مفید نیستند.

در این میان برخی از جراحان احساس می کنند که نگاه مستقیم به ناحیه آسیب می تواند امکان ترمیم بهتر و قوی تر ساختارهای آسیب دیده را فراهم کند. حقیقت این است که دقیقاً آنچه باید انجام شود وابسته به شرایط خاص بیمار و تجربه جراح بستگی دارد.

بسته به ترکیب این عوامل، یک جراحی ممکن است برای شرایط شما جراحی باز را ترجیح دهد. به همین جهت شما باید با جراح خود صحبت کنید که کدام یک از این دو روش برای شما مناسب می باشد و بهترین نتیجه را به همراه دارد.

البته در این میان بحث هایی بین جراحان ارتوپد در مورد چگونگی بهترین انجام انواع مختلف جراحی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از جراحان شانه در مورد اینکه آیا ترمیم روتاتور کاف را می توان به خوبی در جراحی باز به روش آرتروسکوپی انجام داد یا خیر، اختلاف نظر دارند. هر دو مزایا و معایبی دارند و ممکن است بر اساس جزئیات خاص آسیب متفاوت باشد.

در طول آرتروسکوپی شانه چه اتفاقی می افتد؟

بهترین جراح آرتروسکوپی شانه در تهران

جراحی آرتروسکوپی شانه معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد و جزو عمل های غیر تهاجمی به حساب می آید، در طول آرتروسکوپی شانه:

شما در حالت نیمه نشسته (همانند صندلی ساحلی) یا دراز کشیده به پهلو خواهید بود.

در صورت نیاز لازم است که موهای آن ناحیه تراشیده شود، پس از آن پوست شما به کمک محلول ضد عفونی کننده از هر نوع ماده ای پاک می شود. در بیشتر موارد بازوی شما درون یک دستگاه نگهدارنده قرار داده می شود تا از ثابت بودن آن اطمینان حاصل شود.

پس از مراحل، نوعی مایع به شانه شما تزریق می شود، این مایع باعث می شود تا مفصل شانه باد کند و در نتیجه جراح راحت تر می تواند عملیات خود را انجام دهد.

همان طور که اشاره کردیم این روش غیر تهاجمی است، بنابراین یک برش بسیار کوچک در حد یک دکمه بر روی پوست شما ایحاد می شود، این برش به این دلیل است که بتوان دوربین یا همان دستگاه آرتروسکوپ را وارد شانه کرد.

پس از تکمیل این مراحل، دوربین تصاویر شانه شما را روی یک صفحه ویدیویی پخش می کند. جراح شما از این تصاویر برای یافتن مشکل شانه شما استفاده می کند.

با توجه به آسیب وارد شده، گاهی لازم است تا یک برش کوچک دیگر در روی شانه ایجاد شود تا از این طریق ابزار های لازم وارد شود.

پس از اتمام کار و زمانی که جراحی شما به پایان برسد، برش های ایجاد شده بسته می شود، در این حالت شما باید تا چند روز پس از جراحی مراقب بخیه و بانداژ ها باشید.

چگونه بهترین جراح آرتروسکوپی در تهران را پیدا کنیم؟

یکی از نگرانی هایی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که چگونه می توان بهترین جراح را پیدا کرد؟ اگرچه این عمل عوارض چندانی ندارد، اما اگر شما نزد پزشکی ناوارد و بی تجربه مراجعه کنید قطعا نه تنها نتیجه مناسبی دریافت نمی کنید بلکه ممکن است عوارض آن نیز در شما رخ دهد؛ بنابراین انتخاب پزشک یک مسئله بسیار مهم است، که قطعا در این زمینه دکتر حسین حاجی تقی بهترین گزینه می باشد.

اما در میان لیست انبوه پزشکان چگونه می توان بهترین آن را یافت؟ در خصوص این موضوع شما باید به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

از بیماران قبلی پزشک پرس و جو کنید

یکی از کارهایی که کمک بسیاری به شما می کند این است که از بیماران قبلی پزشک سوال کنید که آیا از نتیجه عمل خود راضی هستند؟ در صورتی که حدود هشتاد درصد بیماران اعمال رضایت داشتند شما می توانید با خیال راحت به پزشک خود اعتماد کنید.

بررسی سابقه و میزان مهارت

قطعا هرچقدر جراح انتخابی شما دارای سابقه کاری بیشتری باشد به این معنا است که مهارت بیشتری دارد، خصوصا اگر میزان رضایت بالایی داشته باشد. بنابراین تا حد امکان سعی کنید به سراغ پزشکانی بروید که سابقه کافی دارند و از مراجعه نزد جراحان تازه وارد خودداری کنید.

با جراح مشاوره کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که شما می توانید در خصوص انتخاب پزشک انجام دهید این است که به صورت حضوری مراجعه کنید و یک مشاوره با جراح داشته باشید. در این زمان با توجه به سوالات و نظرات پزشک می توانید تشخیص دهید آیا گزینه مناسبی می باشد یا خیر.

موارد کاربرد آرتروسکوپی شانه

بهترین جراح آرتروسکوپی شانه در تهران

پارگی روتاتور کاف

درمان پارگی روتاتور کاف با آرتروسکوپی شانه می تواند متفاوت باشد. بسیاری از جراحان ارتوپد تمام پارگی‌های روتاتور کاف را به روش آرتروسکوپی درمان می‌کنند، برخی آرتروسکوپی را برای پارگی ‌های خاص انتخاب می‌کنند و برخی دیگر همه آنها را با جراحی باز درمان می‌کنند.

اشک لابرال

پارگی های لابرال، مانند پارگی بانکارت، معمولاً با آرتروسکوپی درمان می شوند. بسیار مهم است که بیماران مبتلا به بی‌ ثباتی شانه که جراحی آرتروسکوپی برای این روش ‌ها انجام می ‌دهند، پروتکل بازتوانی بعد از عمل را بسیار دقیق دنبال کنند. بسیار دیده شده است که دوران نقاهت به طور جدی دنبال نمی شود و در نتیجه عمل ناموفق می شود.

بورسیت شانه

بیماران مبتلا به بورسیت شانه، که به آن سندرم گیرافتادگی نیز گفته می شود، با درمان های محافظه کارانه درمان نمی شود، ممکن است روشی به نام رفع فشار ساب آکرومیال آرتروسکوپی را در نظر بگیرند .

این روش بورس ملتهب و مقداری استخوان را از ناحیه تحریک شده اطراف تاندون های روتاتور کاف خارج می کند. با برداشتن این بافت فضای بیشتری برای تاندون ها ایجاد می شود و التهاب اغلب فروکش می کند. این اغلب همراه با سایر روش ها برای رفع مشکلات دیگر شانه به طور همزمان انجام می شود.

تاندونیت عضله دوسر

تاندون عضله دوسر می تواند به عنوان یک مشکل منفرد یا در ارتباط با مشکلاتی مانند سندرم گیرافتادگی و پارگی روتاتور کاف تحریک و ملتهب شود. هنگامی که تاندون عضله دوسر آسیب دیده و باعث درد می شود، می توان روشی به نام تانودیس دوسر بازو را برای برداشتن قسمت بیمار و اتصال مجدد تاندون انجام داد.

این روش معمولاً نقص عملکردی ایجاد نمی کند، اما اغلب علائم را تسکین می دهد.

شانه ی یخ زده

شانه یخ زده به ندرت نیاز به درمان جراحی دارد و درمان برای چندین ماه یا سال اغلب قبل از در نظر گرفتن آن ضروری است. زمانی که شانه منجمد باید با جراحی درمان شود، شروع فیزیوتراپی تهاجمی بلافاصله پس از جراحی بسیار مهم است. بدون این، احتمال بازگشت مشکل وجود دارد.

آرتریت مفصل AC

مفصل آکرومیوکلاویکولار، گاهی اوقات تحت تاثیر آرتریت آرتریت مفصل AC قرار می گیرد . هنگامی که آرتریت مفصل AC شدید باشد، انتهای آسیب دیده ترقوه (ترقوه) را می توان برداشت. با برداشتن قسمت آسیب دیده مفصل، علائم آرتریت AC اغلب تسکین می یابد.

بهبودی پس از آرتروسکوپی شانه

بهبودی بستگی به نوع جراحی دارد. یکی از نگرانی‌های بالقوه در مورد آرتروسکوپی شانه این است که وقتی این روش نسبت به جراحی باز شانه درد کمتری دارد، آیا به همین طریق بیماران می توانند زودتر به فعالیت های خود بازگردند؟

بسیار مهم است که فقط فعالیت هایی را انجام دهید که جراح شما پس از آرتروسکوپی شانه توصیه می کند. حتی اگر شانه درد نداشتید و شما احساس خوبی داشته باشید، باید زمان بگذارید تا بافت های ترمیم شده به اندازه کافی بهبود یابند.

این امر به ویژه برای بیمارانی که ترمیم روتاتور کاف و ترمیم لابرال انجام می دهند بسیار مهم است. برای موفقیت ‌آمیز بودن این روش ‌های جراحی، بافت ‌های نرم باید قبل از اعمال استرس بر ساختارهای ترمیم ‌شده، ترمیم شوند. فعالیت بیش از حد یا خیلی سریع، می تواند منجر به عود مشکلی شود که جراح شما سعی در حل آن داشت.

مدت زمان دقیق بهبودی مشخص نمی باشد، گاهی این زمان برای برخی افراد یک ماه است و گاهی برای گروهی دیگر بیشتر زمان می برد، به طور کلی این موضوع وابسته به وضعیت بدنی شما می باشد.

عوارض جراحی

عوارض آرتروسکوپی شانه غیر معمول است، اما به ندرت رخ می دهد. میزان عفونت معمولاً بسیار پایین است. شایع ترین عارضه جراحی شانه سفتی بعد از جراحی و توانبخشی طولانی مدت است. که معمولاً با فیزیوتراپی قابل کنترل است.

گاهی اوقات، آرتروسکوپی شانه می تواند به شانه یخ زده منجر شود که می تواند توانبخشی را چالش برانگیز کند. در آخریکی از عوارض نادر آرتروسکوپی شانه، کندرولیز نام دارد. اگرچه این بیماری بسیار نادر است و برای تعداد کمی رخ می دهد، اما بسیار خطرناک است و باید در زمان شروع حتما نزد پزشک مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با روش های انتخاب جراح آرتروسکوپی در تهران و جزئیات مربوط به این عمل آشنا کنیم؛ امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: