April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۴۷۴
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
0

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

اگر در ایام تعطیلات به هموطنان خودمون پیشنهاد مسافرت بدیم قطعا یکی از گزینه هایی که بیش از همه تکرار میشود شمال کشور هست. در این مقاله قصد داریم تا کمی دیدگاه متفاوت تری داشته باشیم یعنی در واقع به جای مسافرت رفتن به شمال کشور یکی از مناطق خوب آن را برای خرید انتخاب کنیم؛ پس همراه ما باشید تا بهترین مناطق شمال را با یکدیگر بررسی کنیم.

ملاکهای انتخاب منطقه مناسب در شمال

در گام نخست باید یک سری ملاک ها برای خودمون قرار بدهیم و مطابق آنها یک زمین مناسب در منطقهای مناسب انتخاب کنیم. در این بخش قصد داریم تا یک سری از این ملاکها رو بیان کنیم و شما میتوانید با تحقیق و پرسش موارد بیشتری نسبت به این لیست پیدا کنید.

سرمایه گذاری یا زندگی در شمال؟

بیاید در ابتدا مشخص کنیم که آیا قصد زندگی در شمال را داریم و یا اینکه صرفا با یک سرمایه گذاری قصد سودآوری و یا حتی حفظ ارزش پول را داریم؟! هر کدام از این دو مسیر ملاک های متفاوتی را دارا هستند پس همراه ما باشید.

زندگی در شمال: فرهنگ منطقه ای که قصد زندگی کردن در آن را دارید بسیار مهم است و باید قبل از اینکه زمینی در این مناطق خریداری کنید نسبت به فرهنگ و علایق مردم اون منطقه تحقیق کنید؛ به عنوان مثال تنکابن و مناطق آن اغلب دارای مردمی آرام هستند و شاید این ماجرا برای اکثر مردم نکته ای مثبت به حساب بیاید.

سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال: شما باید مطابق شرایط رشد منطقه و امکانات آن نسبت به سرمایه گذاری در خرید زمین اقدام کنید، به عنوان مثال اگر بین چندین شهر در حال تصمیم گیری هستین و یکی از این شهرها قرار بر این شده تا قطار از آن بگذرد تقریبا میشه گفته که این شهر پتانسیل خیلی خوبی را دارد و سرمایه گذاری ما کم ریسک تر و دارای سود بیشتری میشود.

پس می تونیم بگیم که راه اندازی فرودگاه در رامسر و همچنین وجود فرودگاه در چالوس میتواند روی انتخاب ما تاثیرگذار باشد و ما را به سمت خرید زمینی با پتانسیل بالاتر سوق دهد.

آزادراه تهران – شمال

این آزادراه به چالوس منتهی میشود و قرار بر این است که با تکمیل این پروژه های بزرگ راهسازی مسیر تردد مسافران تهران – شمال بسیار کمتر بشود؛ اما جاده و آزادراه چه ربطی به این مقاله و انتخاب منطقه در شمال دارد؟

از کسی پوشیده نیست که بخش اعظمی از جمعیت ایران در تهران متراکم میباشد و سالانه رفت و آمد زیادی بین تهران و دو استان مازندران و گیلان وجود دارد؛ اگر مسیر رفت و آمد بین این دو کمتر شود چه تاثیری دارد؟

با کاهش طول مسیر از دو لحاظ برای مسافران سودآوری داریم یکی کاهش هزینهی رفت و آمد و دومی کاهش زمان رفت و آمد که بسیار ارزشمند است.

حالا بگذارید بررسی کنیم، اگر شما با هزینه ای اندک و فقط در یک ساعت بتوانید از تهران به شهری مانند چالوس بروید آیا این شهر مکان مناسبی برای داشتن زمین و ملک نمیباشد؟ چه زمین را به قصد سرمایه گذاری خریده باشید و چه تفریحی و برای اسکان رفت و آمد آسان برای شما میتواند نکته های دل انگیز باشد.

بهترین مناطق شمال

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

لیست کوتاهی از بهترین مناطق برای خرید زمین در شمال را برای شما آماده کردیم اما قبل از اینکه به سراغ هر کدام برویم بهتر است چند نکته را گوشزد کنیم.

در لیست پیش رو سعی شده چند منطقه ی پرطرفدار برای شما آماده شود و ممکن است مطابق با شخصیت شما این لیست دستخوش تغییراتی شود پس پیشنهاد می کنیم تا حتما جهت آشنایی کاملتر با هر کدام از مناطق به صورت اختصاصی هر کدام را در اینترنت جستجو کنید.

متل قو

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

متل قو اسمی آشنا برای خیلی ها می باشد؛ این شهر زیبا در منطقه عباس آباد استقرار یافته و از جمله شهرهای مدرن استان مازندران به حساب می آید. یقینا هر کسی دوست دارد تا در شهری محصور به دریا و جنگل سکونت کند پس این مورد باعث شده تا متل قو یا همان سلمان شهر در لیست ما حضور داشته باشد.

رامسر

یکی از متداول ترین مقصدهایی که مسافران قبل از حرکت اسم آن را به زبان میآورند رامسر است؛ از لقب این شهر (عروس مازندران) تقریبا میتوان متوجه شد که شهری با ارزش سکونت بالا می باشد و از جاذبه های توریستی بالایی برخوردار است.

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

رامسر در غرب استان مازندران قرار گرفته است و همچنین به گونه ای هم مرز با استان گیلان میباشد. دو مسیر در جهت رفت و آمد به رامسر برای ما میسر است که اولین مسیر را در بخش ابتدایی مقاله به آن اشاره کردیم و آن هم وجود فرودگاه در شهر رامسر میباشد که پروازهای دو طرفه به تهران و مشهد دارد.

حتی اگر خودتان به جاده چالوس نرفته باشید یقینا اسم آن را چه از زبان مردم و چه در رسانه های مختلف شنیدید. جاده چالوس زیباترین مسیر برای سفر به سوی رامسر میباشد و پیشنهاد میکنیم که حتما آن را تجربه کنید.

نمک آبرود

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

نمک آبرود فاصلهی کمی با چالوس دارد در نتیجه به گونه ای میتوانیم این دو شهر را متصل به هم در نظر بگیریم. نمک آبرود از جاذبه های گردشگری زیادی دارد که برخی از آن ها را برای شما آماده کردیم:

  • تله کابین نمک آبرود
  • پارک جنگلی
  • کارتینگ
  • فرودگاه تفریحی
  • زیپ لاین
  • پل معلق

نمک آبرود را میتوانیم مقصدی جذاب برای طرفداران پرانرژی بدانیم و پیشنهاد میکنیم که به سراغ مرتفع ترین تله کابین کشور که در این شهر مستقر است بروید.

تنکابن

با نام شهسوار نیز شناخته میشود که در غرب استان مازندران قرار دارد. در واقع تنکابن به سبب باغ های پرتقال و چای معروفش بسیار خوش نام شده است.

تنکابن مناطق بسیار مختلفی همچو جنگل های دو هزار و سه هزار ، قلعه گردن ، نشتارود و... دارد که هر کدام از این مناطق خصوصیات متفاوتی را داراست؛ به عنوان مثال اگر فرزند شمال قصد دارد در شمال کشور تحصیل کند و همچنین در منطقهای جذاب زندگی کند میتواند به سراغ منطقه ولی آباد برود.

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

تنکابن مناطق جنگلی زیادی دارد و همچنین مانند خیلی از شهرهای دیگر دارای خط ساحلی می باشد که آن هم در مناطق کریم آباد، شیرودو … دیده میشوند ( قیمت زمین در این مناطق تقریبا بالا بوده و دلیل واضحی دارد)

در بخش انتهایی مقاله پیشنهاد میکنیم که اگر قصد زندگی کردن در یکی از شهرهای شمال را دارید جدای از اینترنت و عکسهای موجود در آن حتما طی مسافرتی به این مناطق اطلاعات میدانی به دست بیاورید و با خلق و خوی مردم هر منطقه آشنایی بیشتری بدست آورید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: