April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۴۸۶
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
0
رالی صعودی پرشیب طلا سبب شده است که برخی تحلیل گران درباره ادامه صعود قیمتی طلا شک و تردید داشته باشند.

شک و تردید درباره قیمت طلا

در حالی طلا پنج هفته متوالی را با بازدهی مثبت به پایان رسانده است که اکنون در بازار میان تحلیل گران درباره ادامه این روند صعودی اختلاف نظر بوجود آمده است.

طلا در هفته‌ای که گذشت به خوبی در بالای مرز ۱۹۰۰ دلار جایگاه خود را حفظ کرد و سقف ۹ ماهه قیمتی خود را جابه جا کرد. با این وجود هستند کارشناسانی که اصلاح قیمتی طلا را دور از ذهن نمی‌دانند. رالی صعودی پرشیب طلا سبب شده است که برخی تحلیل گران درباره ادامه صعود قیمتی طلا شک و تردید داشته باشند.

برخی از تحلیل گران بر این باورند که تا نشست یک فوریه فدرال رزرو احتمال دارد طلا در همین محدوده قیمتی کنونی نوسان داشته باشد. مقاومت اصلی طلا مرز ۲ هزار دلاری است، اما عبور از مرز ۱۹۵۰ دلار نیز می‌تواند برای فلز زرد سخت باشد.

با این وجود چشم انداز قیمتی بلند مدت طلا در سال جاری میلادی بسیار صعودی است و بسیاری رسیدن قیمت به مرز ۲ هزار دلاری را بسیار محتمل می‌دانند. در حقیقت اختلاف‌ها بر سر روند قیمتی طلا در بازه کوتاه مدت است. در کوتاه مدت اگر موج فروشی در بازار آغاز شود مرز ۱۹۰۰ دلار هنوز خط حمایتی مستحکمی برای طلا نیست.

همچنین در روزی که گذشت قیمت بیت کوین که در برای لحظاتی تا نزدیکی مرز ۲۳ هزار و ۱۰۰ دلاری بالا رفته بود، مجددا به کانال پایین‌تر بازگشت. بیت کوین سومین هفته صعودی خود را در هفته‌ای که گذشت رقم زد و این بار بیش از ۸.۶ درصد طی هفت روز افزایش قیمت داشت.

اتریوم نیز امروز نوسان قیمتی خاصی نداشت و در میان کانال ۱۶۰۰ دلاری در حال نوسان بود. اتریوم نیز سومین هفته صعودی خود را رقم زد و این بار نزدیک به ۵ درصد افزایش قیمت داشت. اتریوم از ابتدای سال بیش از ۳۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: