April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۵۱۴
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
0
دولت مکلف است متناسب با فهرست اشخاصی که از سوی اروپا و یا کشور‌های اروپایی در تحریم قرار می‌گیرند، نسبت به تحریم متقابل و متناظر اقدام کند.

متن طرح اقدام متقابل در برابر مصوبات اتحادیه اروپا علیه سپاه

روز گذشته طرح «اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران» به صورت «عادی» و به نه با قید «فوریت» در صحن مجلس اعلام وصول شد. این طرح در پاسخ به خیز اتحادیه اروپا برای تروریست خواندن سپاه پاسداران است.

متن طرح اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران به شرح زیر است:

«مقدمه:

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دربرگیرنده و مبیّن نهاد‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه است و در مبحث دوم فصل نهم آن در اصول متعدد، هویت و مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح و تبیین شده و به طور خاص در اصل یکصد و پنجاهم (۱۵۰) قانون اساسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت نگهبانی از انقلاب و دستاورد‌های آن را برعهده دارد. در دوران پس از انقلاب اسلامی نیز این نهاد برآمده از انقلاب، رسالت خویش در مقابله با تروریسم را به خوبی به انجام رسانده و در مقابله با گروه‌های تروریستی از جمله گروه تروریستی تکفیری داعش شهدای زیادی را تقدیم کرده و دژ مستحکم نظام اسلامی است که در صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی نقش‌آفرین بوده و بغض اتحادیه اروپا به علت پایدار بودن سپاه پاسداران بر اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. این طرح در راستای حمایت و حراست از این بخش قانون اساسی و جلوگیری از هرگونه آسیب به ساختار‌های قانونی کشور به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود:

ماده (۱):

دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است در پاسخ به هرگونه اقدام اتحادیه اروپا و زیر مجموعه‌های آن در تروریستی اعلام کردن نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و تشکیلات تابعه و وابسته به آن‌ها، نیرو‌ها و فرماندهان نظامی اتحادیه اروپا و سازمان‌ها و نهاد‌های وابسته و یا زیرمجموعه آن‌ها در غرب آسیا را به‌عنوان اشخاص، گروه‌ها و نهاد‌های تروریستی مورد شناسایی و تعقیب قضایی قرار دهد. احکام مقرر در قانون اقدام متقابل مصوب ۰۳/ ۰۲/ ۱۳۹۸ و اصلاحات آن مصوب ۱۷/ ۱۰/ ۱۳۹۸ به نیرو‌ها و فرماندهان نظامی مندرج در صدر این ماده تسری می‌یابد.

ماده (۲):

دولت مکلف است متناسب با فهرست اشخاصی که از سوی اروپا و یا کشور‌های اروپایی در تحریم قرار می‌گیرند، نسبت به تحریم متقابل و متناظر اقدام نماید.

ماده (۳):

در اجرای بند (۱۶) اصل سوم (۳) و اصل یکصدوپنجاه‌وچهارم (۱۵۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است با همکاری قوه قضائیه، ساز و کار لازم برای دریافت گزارش‌های مستند از اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی برای رسیدگی به موارد نقض فاحش حقوق بشر، حمایت از گروه‌های تروریستی در کشور‌های اروپایی و نهاد‌های مرتبط با اتحادیه اروپا را فراهم سازد تا نسبت به نقض حقوق بشردوستانه، اشغال کشور‌ها و کشتار غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان، جنایت جنگی و تروریسم، سرکوب خشونت یا اعتراضات، ایجاد مانع در دسترسی آزاد به اطلاعات و نقض حقوق اقلیت‌ها، زنان و کودکان و روند‌های اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی و انواع شکنجه مسلمانان و مستضعفان جهان توسط دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی پیگیری، تعقیب و رسیدگی لازم انجام شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: