رییس کل بیمه مرکزی از انتقادهای غیر منصفانه ابراز تاسف کرد
کد خبر: ۳۹۱۵۱۷
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
رییس کل بیمه مرکزی افزایش آمار بیمه را دلیلی بر اعتماد مردم به استفاده از بیمه برای کاهش ریسک دانست و گفت: اعتقادی ندارم که اعتماد به بیمه وجود ندارد یا کمرنگ شده، اما این واقعیتی غیر قابل انکار است که تا رسیدن به ایده آل صنعت بیمه کشور، راه زیادی داریم.

افزایش اقبال و اعتماد عمومی به صنعت بیمه

مدتی است بحث توسعه بیمه با جدیت مطرح می‌شود تا مردم بتوانند با بهره گیری از بیمه، انواع ریسک‌های زندگی خود را مدیریت کنند. اما صنعت بیمه همواره با این انتقاد رو به رو بوده که توسعه بیمه صورت نمی‌گیرد و اقبال یا اعتماد مردم به صنعت بیمه کاهش چشمگیری داشته است. این اظهار نظر با انتقاد رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران رو به رو شده است.


مجید بهزادپور با تاکید بر اینکه نباید نسبت به صنعت بیمه نگاه یک طرفه داشته باشیم گفت: فکر نمی‌کنم این ادعای درستی باشد که مردم به بیمه اقبالی نشان نمی‌دهند و اگر هم چنین مطلبی مطرح می‌شود، نگاهی غیر منصفانه بوده است.


وی با اشاره به افزایش آمار‌های بیمه گفت: اکنون در بخش‌های گوناگون بیمه از بیمه شخص ثالث تا بیمه درمان، شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم و به جرات می‌توان اعلام کرد که اقبال مردم به صنعت بیمه بیشتر شده است.


رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به اینکه بار‌ها شاهد بوده ایم که برخی از نمایندگان مجلس، مسوولان، کارشناسان و حتی دست اندرکاران صنعت بیمه، نسبت به توسعه نیافتن بیمه و همه گیر شدن آن اظهار نظر و انتقاد کرده اند گفت: وقتی آمار‌های بیمه افزایش داشته، یعنی اقبال مردم به بیمه بیشتر شده و بخش بیشتری از جامعه از بیمه استفاده می‌کنند.


وی با پذیرفتن این ادعای برخی مسوولان که صنعت بیمه توسعه نیافته است گفت: اگر برخی مسوولان و حتی فعالان صنعت بیمه اعلام می‌کنند که صنعت بیمه توسعه نیافته، نسبت به توانمندی‌های صنعت بیمه و رسیدن به ایده‌آل‌ها اظهار نظر می‌کنند.


بهزادپور با تاکید بر اینکه ما نیز همین اعتقاد را داریم که ظرفیت‌های صنعت بیمه بسیار بالاست و تا رسیدن به ایده آل‌ها فاصله بسیار است گفت:، اما بدین معنا نیست که مردم از بیمه استقبال نمی‌کنند یا جایگاه بیمه در کشور ما ضعف دارد.
وی با تاکید بر این است باید بازار بیمه را توسعه بدهیم گفت: امروزه فناوری، علم، سطح آگاهی مردم و... در حال گسترش است و می‌توانیم برای رشته‌های جدید و زندگی بیمه تعریف کنیم و فعالیت‌ها را توسعه بدهیم.


رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیمه یکی از مرجع‌هایی است که بیشترین اقبال و اعتماد مردم را دارد گفت: اگر بخواهیم صنعت بیمه را نسبت گیری کنیم، مردم در بیمه نسبت به مراکز مشابه، به سمت صنعت بیمه اقبال قابل توجهی داشته اند.


وی در خصوص اینکه آیا بیمه‌های اجباری همچون بیمه شخص ثالث که به صورت گسترده برگزار می‌شود، آمار بیمه را بالا برده یا بخش‌های دیگر بیمه نیز رشد داشته است گفت: اگر به آمار‌های بیمه نگاه کنیم، بیمه‌های آتش سوزی رشد قابل توجهی داشته و بیمه‌هایی که در بخش‌های گوناگون ساختمان و ساخت و ساز برقرار می‌شود و در بیمه حوادث نیز وضعیت رو به بهبود است.


بهزادپور با تاکید بر اینکه اقبال به بیمه افزایش داشته و روند رو به رشدی دارد گفت: به عنوان متولی و فعالان صنعت بیمه باید تلاش کنیم تا جایگاه واقعی صنعت بیمه حاصل شود و در جایگاه اصلی قرار بگیریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: