کد خبر: ۳۹۱۵۱۸
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
گهرزمین با تولیدات محصولات فولادی با تکیه برا تکنولوژی‌های روز دنیا با سرعت بیشتر به سوی تحقق توسعه صنعت در فولاد را طی می‌کند.

گهرزمین در راستای توسعه کیفیت و تولیدات به بهره گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا

سنگ آهن، سنگ‌ها و کانی‌هایی هستندکه می‌توان آهن فلزی را از آن‌ها استخراج کرد. سنگ معدن هاً معمولا غنی از اکسید‌های آهن هستند. سنگ آهن جزء لاینفک فرآیند تولید فولاد و یکی از کالا‌های مورد تقاضا در جهان است. چهار نوع اصلی ذخایر سنگ آهن وجود دارد: هماتیت که بیشترین میزان استخراج را دارد، مگنتیت، تیتان و مغناطیس وسنگ آهن پیزولیتی. رنگ این سنگ‌ها از خاکستری تیره، زرد روشن یا بنفش تیره تا قرمز زنگ زده متفاوت است. آهن مسئول رنگ قرمز در بسیاری از سنگ‌های ما و ماسه‌های قرمز عمیق بیابان‌های استرالیا یافت می‌شود

استان کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد که شرکت گهرزمین در اجرای کامل تعهدات خود در قبال این ظرفیت عظیم کرمان، پشتیبانی به موقع و درست از سوی سایر صنایع بزرگ معدنی استان را انجام داده است.

استفاده صنایع بزرگ استان کرمان از تسهیلات قانون جهش تولید دانش­‌بنیان در جهت توسعه صنعت در ایران و منطقه با هدف رسیدن به بزرگترین تولید کننده محصولات فولادی شناخته شود.


شرکت سنگ آهن گهرزمین با تاکید بر بومی سازی و توسعه واحد‌های تولیدی دانش­‌بنیان مانند قطعه­‌گستر کرمان، بر لزوم ایجاد و نهادینه‌شدن فرهنگ ساخت داخل در کلیه بخش­‌های مهندسی، بازرگانی و تولیدی این صنایع معدنی و صنعتی ایجاد شده است که بایستی دستورالعملی در خصوص تامین نیاز‌های این صنایع از طریق واحد‌های تولیدی داخل استان تهیه و برای تصویب و ابلاغ، به شورای تامین ارائه شود.

اقدامات شرکت گهرزمین در راستای بومی­‌سازی و انتقال دانش فنی تولید و استفاده از کاربرد دانش بنیان در محصولات فناورانه و از طرفی انعقاد قرارداد‌های سنگین، با حمایت تمامی شرکت­‌های معدنی و صنعتی استان در تولیدات محصولات فولادی با تکیه برا تکنولوژی‌های روز دنیا با سرعت بیشتر به سوی تحقق توسعه صنعت در فولاد را طی می‌کند.

شرکت سنگ آهن گهرزمین با بهره برداری از سنگ آهن که یکی از مواد اولیه و اصلی تولید محصولات فولادی است، فرایند تبدیل را طی می‌کند که پس از استخراج آهن از معدن این عنصر به دلیل خالص بودن از استحکام کافی برخوردار نبوده و به همین دلیل به آن کروم و نیکل برای افزایش استحکام این فلز اضافه می‌شود و پس از آن می‌توان از عنصر نهایی برای تولید محصولات فولادی استفاده کرد. این فلز گرانبها کاربرد‌های بسیاری در توسعه صنعت و انواع صنایع کشور را دارد؛ از جمله در تولید لوازم خانگی استفاده می‌شود.



کاربرد‌های سنگ آهن


از جمله کاربرد‌های سنگ آهن می‌توان به تولید لوازم خانگی، خودروسازی، پروژه‌های ساختمان‌سازی، راه آهن و ... اشاره کرد. از سایر کاربرد‌های شناخته شده سنگ آهن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:


سولفات آهن: به عنوان قارچ کش، اگزالات آهن در توسعه‌ی عکاسی، لیمونیت، گوتیت، هماتیت به عنوان رنگدانه و ساینده، مگنتیت در تولید الکترود‌های صنعتی و همچنین برای شستشوی زغال سنگ استفاده می‌شود.

کلرید و نیترات آهن: به عنوان ماده خشک کننده و برای تولید انواع مختلف جوهر
کربونیل آهن: به عنوان کاتالیزور بسیاری از واکنش‌های شیمیایی
هماتیت میکاسی: به عنوان یک رنگ محافظ روی روبنا‌های فولادی

تعهد هر سازمان به استاندارد‌های کیفیت، مهمترین رکن در بقای آن محسوب می‌شود. در این راستا به منظور صادرات و واردات محصولات صنعتی، کشور‌های صادرکننده ملزم به رعایت و اجرای قوانین و مقررات کشور‌های خریدار بوده که دریافت گواهی محصول، یکی از معروف‌ترین آن‌ها برای رعایت این قوانین می‌باشد.

منظور از استاندارد محصول، حفظ یکنواختی محصول فروخته شده یا به عبارت دیگر، ارائه‌ی مشخصات یکسان برای یک کالا است.

شرکت سنگ آهن گهرزمین با استاندارد‌های جهانی در راستای توسعه تولیدات با کیفیت به برندسازی پرداخته است و محصولاتی که برای آن‌ها استاندارد محصول اخذ می‌گردد، بدلیل ثبات در مشخصه‌های کمی و کیفی، مشتریان را جذب می‌کند.

در واقع هنگامی که یک محصول خاص در بازار‌های داخلی و خارجی، به شکلی پایدار در دسترس باشد، به یک برند تبدیل شده که موجب اعتماد مصرف‌کننده می‌شود.

این امر، برندسازی محصول را تقویت کرده و در صورت حفظ ثبات کیفیت، محصول به یک برند بین‌المللی تبدیل می‌شود.

با اخذ استاندارد محصول برای کنسانتره و گندله تولیدی، کلیه مشتریان داخل و خارج کشور از کیفیت محصول اطمینان حاصل می‌نمایند که این امر برای اولین بار در صنایع معدنی کشور توسط واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت شرکت گهرزمین با همکاری واحد فروش از مرجع صدور گواهینامه بین المللی Forefront Certification از کشور انگلستان اخذ شده است.


مزایای اخذ گواهی استاندارد تولیدات گهرزمین:


۱- حضور در بازار‌های جهانی، صادرات کالا، افزایش فروش و رضایت هر چه بیشتر مصرف کنندگان؛
۲- ایجاد اطمینان خاطر برای مدیریت شرکت از نظر انطباق کلیه مشخصات کیفی (فیزیکی و شیمیایی) محصول تولیدی در مقایسه با مقررات تعیین شده توسط اتحادیه اروپا و استاندارد مرجع سازمان تجارت جهانی؛
۳- درج آرم و لوگوی انطباق محصول مراجع صدور گواهی بر روی اسناد محصولات به منظور تضمین کیفیت محصول به همه مشتریان داخل و خارج کشور و بازاریابی و تبلیغات وسیع بین‌المللی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: