عبدالملکی در بازدید از بنگاه‌های اقتصادی قشم مطرح کرد
کد خبر: ۳۹۱۵۲۴
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
عبدالملکی در بازدید از دو شرکت فناور واقع در پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس قشم تاکید کرد:توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان‌ها در مناطق آزاد باید به صورت جدی پیگیری شود.

توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان‌ها در مناطق آزاد

یکی از جدی‌ترین انتقاد‌هایی که نسبت به مناطق آزاد مطرح می‌شود، فاصله گرفتن از تولید و گام برداشتن در مسیر واردات است. منتقدان تاکید دارند که مناطق آزاد به بارانداز واردات کالا تبدیل شده و از اهداف تعیین شده در زمینه‌های رونق تولید داخلی، درآمدزایی از ظرفیت‌های منطقه، صرفه جویی ارزی، اشتغالزایی و... فاصله گرفته است.


برای آنکه درستی یا نادرستی این ادعا اثبات شود، لازم است عملکرد مناطق آزاد در زمینه تولید، ارزآوری، صادرات، اشتغالزایی و... ترسیم شود تا هم عملکرد مدیران مناطق آزاد به صورت واقع بینانه مورد بررسی قرار گیرد و هم مسیری که در مناطق آزاد طی شده و ریل گذاری‌ها مشخص شود.


قشم یکی از مناطق آزاد کشور است که در زمینه‌های گوناگون اقتصادی از گردشگری تا تولید، اشتغالزایی، ارزآوری و صادرات عرض اندام می‌کند و برای آنکه به جایگاه قشم پی ببریم، کافی است هر آنچه در بزرگترین جزیره خلیج فارس صورت می‌گیرد، ترسیم شود.


برای ترسیم عملکرد قشم در تمامی عرصه ها، سفر‌های مسوولان و بازدید‌هایی که به عمل می‌آورند، می‌تواند بسیار موثر باشد، زیرا در قالب سفر‌های مسوولان، عملکرد‌های مدیریتی منطقه آزاد قشم به تصویر کشیده می‌شود. یکی ازاین موارد، سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به قشم است. حجت الله عبدالملکی در این سفر، در بازدید از دو شرکت فناور واقع در پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس قشم بر ضرورت تسهیل فرآیند اخذ مجوز‌ها و توسعه صادرات واحد‌های فناور و دانش‌بنیان در مناطق آزاد تأکید کرد.


معاون رییس جمهوری در این بازدید که همراه افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛ با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت عمل‌آوری شهاب نقره‌ای قشم و شرکت تبسم ساحل قشم آشنا شد.


عبدالملکی با استقبال از استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد با رویکرد توسعه صادرات خدمات و محصولات، گفت: تسهیل صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و عرضه محصولات تولیدشده توسط این شرکت‌ها به بازار‌های هدف خارجی به کسب درآمد ارزی و بهبود وضعیت اقتصادی مناطق آزاد کمک می‌کند.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد به همراه افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از پارک زیست‌فناوری خلیج‌فارس قشم از محل شرکت عمل‌آوری شهاب نقره‌ای قشم، تولیدکننده و بسته‌بندی انواع فرآورده‌های شیلاتی و شرکت تبسم ساحل قشم، تکثیر و پرورش ماهی‌های زینتی آب‌شور دیدن کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: