اسدی جوزانی از نقش دولت در افزایش قیمت‌ها خبرداد
کد خبر: ۳۹۱۵۲۵
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با ابراز تاسف از روند رو به رشد قیمت طلا گفت: گرانی طلا با سرعت و بی وقفه ادامه دارد و بی توجهی و بی خیالی دولت نشان می‌دهد که مخالفتی با این گرانی ندارد.

شتاب طلا و دلار در جاده گرانی

محمد اسدی جوزانی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه تورم و گرانی طلا از سیاست خارجی و بی ثباتی قیمت دلار تاثیر می‌پذیرد گفت: وقتی در هر دو زمینه با چالش و مشکل رو به رو هستیم، دلیلی ندارد انتظار داشته باشیم قیمت کنترل می‌شود.

وی با انتقاد از سیاستگذاری‌های دولت گفت: وقتی قیمت سکه از ۲۵ میلیون تومان عبور می‌کند و رکوردزنی جدیدی صورت می‌گیرد، این وضعیت نشان می‌دهد روند گرانی تا بی نهایت ادامه خواهد داشت.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر باهشدار نسبت به اینکه وضعیت بازار به هیچ عنوان خوب نیست گفت: قیمت‌ها روند صعودی دارد، هیچ نظارتی بر بازار نیست و دولت نیز نسبت به این گرانی‌ها عکس العمل موثری نشان نمی‌دهد.

وی از چسبندگی طلا به دلار خبرداد و گفت: وقتی دلار به ۴۵ هزار تومان می‌رسد، باید سکه به ۲۵ میلیون تومان برسد، زیرا هر دو در یک مسیر گام بر می‌دارند و امکان ندارد دلار بالا برود، اما طلا ثابت بماند یا پایین بیاید.

اسدی جوزانی با اشاره به اینکه برای تعیین قیمت اونس جهانی طلا، دلار ملاک است گفت: اگرچه ارز‌های دیگری هم در بازار هستند، اما تاکنون مشاهده نشده که اونس جهانی به غیر از دلار، ملاک دیگری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه هر چقدر قیمت دلار بالا برود، طلا نیز بالا می‌رود گفت: چسبندگی دلار و طلا یک معادله اقتصادی ثابت شده است و بر یکدیگر تاثیرگذار هستند.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با اشاره به نقش دولت در قیمت طلا وو دلار گفت: دولت دایم می‌گوید ذخایر دولتی بالاست و هیچ مشکلی نداریم، اما پاسخ نمی‌دهد چرا با این ذخایر نمی‌تواند بازار را کنترل کند.

وی با ابراز تعجب از اینکه قیمت دلار یا طلا در بازار آزاد تعیین می‌شود گفت: اعدادی که برای دلار از سوی دولت تعیین می‌شود، هیچ تأثیری بر بازار آزاد دلار، طلا و دیگر کالا‌ها ندارد.

اسدی جوزانی با طرح این پرسش که آیا دولتمردان از چسبندگی دلار و طلا خبر ندارند گفت: دولت با این همه اقتصاددان، چگونه از تاثیر دلار بر طلا و دیگر کالا‌ها خبر ندارد؟

وی با اعلام اینکه همه مردم از تاثیر دلار بر دیگر قیمت‌ها خبر دارند گفت: چگونه است که وقتی برای خرید نان، لبنیات، خودرو، مسکن یا هر کالای دیگری می‌رویم و با گرانی رو به رو می‌شویم، از کسبه تا مردم عادی پاسخ می‌دهند، چون دلار گران شده، ما هم گران کردیم، اما دولت این را نمی‌داند.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با تاکید بر اینکه کافیست دولت قیمت دلار را مدیریت کند گفت: مدیرییت قیمت دلار نه تنها قیمت طلا، بلکه قیمت تمامی کالا‌ها را مدیریت می‌کند و بازار به ثبات می‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: