کد خبر: ۳۹۱۶۱۱
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
0
عرضه ربع سکه که مرحله اول آن در هفته قبل به روش حراج تک قیمتی مورد استقبال قرار نگرفت؛ در روز اول عرضه دور دوم نیز با وجود تغییر روش به حراج چند قیمتی خواهان زیادی نداشت.

ربع سکه بورسی باز هم خواهان نداشت

با وجود بی سابقه بودن عرضه خودرو در بورس‌های خارجی، این اتفاق به دلیل شرایط وخیم خودروسازان در بورس تهران به کمک بورس کالا محقق شد. این مسئله با بازخورد‌ها و واکنش‌های زیادی همراه بود، اما به دلیل کمکی که به خودروسازان کرد مورد توجه مسؤولین قرار گرفت. در ماه‌های اخیر که بازار ارز و سکه با شرایط تورمی شدید مواجه شد؛ بانک مرکزی تصمیم گرفت تا با عرضه اوراق سپرده کالایی سکه و ربع سکه در بورس کالا که بازار شفاف و متشکلی به حساب می‌آید از حباب سکه و ربع سکه بکاهد.

عرضه این اوراق توانست تا حدودی از روند صعودی حباب ربع سکه بکاهد، اما همچنان سکه و ربع سکه در سطح بالایی از حباب تاریخی خود قرار دارند. با وجود عرضه حجیم اوراق گواهی سپرده کالایی سکه و ربع سکه، تقاضای متناسبی برای این اوراق شکل نگرفت. تحلیلگران دلیل این تقاضای کم را شرایط غیر شفاف و سخت عرضه ربع سکه بورسی می‌داند. با تمام این تفاصیل در دور اول عرضه ربع سکه که با روش حراج تک قیمتی انجام شد؛ از ۵۰۰ هزار عرضه کمتر از ۵۰ هزار قطعه ربع سکه در سه روز معاملاتی تقاضا شد. در مرحله دوم عرضه نیز که دیروز اولین روز از ۱۰ روز عرضه آن بود؛ تنها چهار هزار و ۷۶۷ قطعه ربع سکه به قیمت ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به فروش رفت در حالی که در این مرحله نیز ۴۵۰ هزار قطعه آماده عرضه است. تقاضای امروز ربع سکه نشان داد که حراج چند قیمتی هم که به گفته بعضی از فعالان بازار سرمایه عملیاتی نشده؛ کارساز نبوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: