نماینده سیرجان از شرایط موجود بشدت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۱۶۲۸
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه به اندازه کافی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده نکرده ایم گفت: در مورد شرکت‌های دانش بنیان بیشتر حرف زده ایم و با عمل فاصله معناداری داشته ایم.

سومدیریت، معضلی پایان ناپذیر

شهباز حسن پور بیگلری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری روز باعث بهبود شرایط زندگی می‌شود گفت: متاسفانه هنوز از شرایط فناوری‌های روز استفاده خوبی نکرده ایم و همچنان بر زندگی در شرایط نامناسب اصرار داریم.


وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبری سال جاری را دانش بنیان نامگذاری کردند تا بدانیم باید بر محور علم روز گام برداریم و از شرایط بهترین استفاده را ببریم، در حالی که از توانمندی‌های علمی روز بهره لازم را نبرده ایم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کافی است به اطراف نگاه کنیم تا متوجه شویم چقدر نسبت به فناوری روز جهان فاصله داریم گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که بیشترین زمان تابش خورشید را داریم، اما چند درصد از انرژی خورشیدی استفاده کرده ایم؟


وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از روز‌های سال را در آلودگی هوا به سر می‌بریم گفت: معلوم نیست با وجود این حجم از آلودگی هوا، چرا استفاده از انرژی‌های پاک دردستور کار قرار ندارد؟


حسن پور با انتقاد از وضعیت صنعت خودرو گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که بی کیفیت‌ترین خودرو تولید می‌شود و ناچار هستیم این خودرو بی کیفیت را به گرانترین قیمت بخریم و این در شرایطی است که همین خودرو گران قیمت باعث آلودگی هوا و مرگ و میر مردم می‌شود.


وی با اشاره به توانمندی‌هایی که در زمینه تولید برخی کالا‌ها وجود دارد گفت: چه دلیلی دارد که پس از سال‌ها فعالیت در صنعت خودرو، هنوز نمی‌توانیم به آنچه لایق آن هستیم، دست یابیم.


نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا بومی سازی برای تولید بسیاری از کالا‌ها صورت نمی‌گیرد گفت: چرا کاری نمی‌کنیم تا بتوانیم از فناوری‌های روز جهان استفاده کنیم.


وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای کشورمان وجود ندارد گفت: بزرگترین مشکل سومدیریت است. متاسفانه بدلیل رانت، افرادی بکار گرفته می‌شوند که در زمینه مسولیتی که بر عهده آنان گذاشته شده، تخصص و تجربه‌ای ندارند و همین امر باعث می‌شود تا همیشه در نامناسب‌ترین شرایط زندگی کنیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: