کد خبر: ۳۹۱۶۵۵
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
مدیرسایت شرکت سرمایه گذاری نفت قشم از نصب یک اس. پی. ام خبرداد و گفت: با انجام این مهم، پایانه نفتی قشم یکی از مهمترین هابهای انرژی در کشور میشود.

پایانه قشم در آستانه تبدیل به یک هاب انرژی مهم کشور+فیلم

سعید میهن دوست با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری نفت قشم با هدف تامین خوارک پالایشگاه بندرعباس تاسیس شد گفت: در سال ۹۲ هدف شرکت از تامین خوراک به ذخیره سازی تغییر کرد.


وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ ساخت مجموعه شروع شد گفت: شرکت برای سه فاز تعریف شده که فاز اول برای ذخیره سازی ۳.۵ میلیون بشکه میعانات گازی بود که بنا بدلایل مشکلات اقتصادی، پیشرفت خوبی نداشت.


مدیرسایت شرکت سرمایه گذاری نفت قشم با یادآوری اینکه از سال ۹۶ کار جدیت گرفت گفت: در اواخر ۹۸ توانستیم شش ذخایر را به بهره برداری بیاوریم که ۳.۵ میلیون بشکه میعانات ذخیره کردیم.


وی با اشاره به اینکه سال ۹۶ اوج تحریم‌ها بود گفت: در سال ۹۶ همه همکاران در یک تلاش جمعی، مخازن را به بهره برداری رساندیم و در شرایط سرمای هوا توانستیم جلوی قطعی گاز را در کشور بگیریم و اگر نمی‌توانستیم این مهم را انجام دهیم، چاه‌ها خاموش می‌شد و در بخشی از کشور گاز را از دست می‌دادیم.


بیشتر بخوانید:حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه آزاد قشم+ (فیلم)

میهن دوست با اشاره به اینکه همراه گاز میعاناتی بیرون می‌آید که باید تبدیل شود گفت: باید این محصولات صادر شود، اما، چون تحریم بودیم، باید میعانات ذخیره می‌شد.


وی با اعلام اینکه برای فاز ۲ که از سال ۹۹ کلید خورد، ظرفیت اسمی مخازن را به ۷ میلیون بشکه رساندیم گفت: در فاز سه به ۱۰.۵ میلیون بشکه می‌رسانیم. اما فاز دو تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.


مدیرسایت شرکت سرمایه گذاری نفت قشم با اعلام اینکه به موازات این اقدامات یک اس. پی. ام نصب می‌کنیم که خط لوله ۸ کیلومتر خشکی و ۴ کیلومتر دریا دارد گفت: اگر این مهم انجام شود، پایانه نفتی قشم یکی از مهمترین هاب‌های انرژی در کشور می‌شود.


وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی تنگه هرمز و عمق آب، اگر این اس. پی. ام نصب شود، سوپرتانک‌ها می‌توانند در آنجا محصولات بدهند و بگیرند که هم صرفه اقتصادی و هم جذابیت بالایی دارد.


میهن دوست با تاکید بر اینکه قشم پتانسیل بالایی در نفت، گاز و پتروشیمی‌ها دارد گفت: همین ذخیره سازی می‌تواند فرصتی برای پتروشیمی‌ها باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: