نماینده بازنشستگان از تورم، گرانی و سومدیریت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۱۶۵۶
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
0
عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از تورم لجام گسیخته انتقاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد دولت همه چیز را رها کرده و بازار را بدست دلالان سپرده، اما قفل بزرگی به حقوق و دستمزد زده است.

بار ناتوانی دولت بر دوش کارگران و بازنشستگان

مجید سبزعلیان در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز تورم سرسام‌آور را به زیان کارگران و بازنشستگان دانست و گفت: در شرایط کنونی تورم به اندازه‌ای وحشتناک و سرسام‌آور شده که یک خانواده معمولی با حقوق ماهیانه ۱۰ میلیون تومان هم نمی‌تواند از عهده مخارج روزانه برآید و حقوق بگیر نمی‌تواند خانواده را با این عدد اداره کند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه حداقل حقوق برای یک خانواده ۴ نفره نباید کمتر از ۱۵ میلیون تومان باشد گفت: کارشناسان، صاحبنظران، نمایندگان مجلس و تمامی کسانی که مقداری انصاف دارند، به حقوق ۱۵ میلیون تومان اعتقاد دارند، اما متاسفانه هنگام اجرا؛ همه شانه خالی می‌کنند و کارگران و بازنشستگان را تنها میگذارند.

وی با اعلام اینکه مبنای افزایش حقوق بازنشستگان؛ عددی است که در شورای عالی کار برای شاغلان تصویب می‌شود گفت: در شرایط کنونی حقوق مناسبی برای کارگران شاغل در شورای عالی کار تصویب نمی‌شود، متاسفانه آقایان اعلام می‌کنند که نباید حقوق کارگران اضافه شود، اما همین آقایان شرایط معیشت و زندگی اسفبار جامعه کارگری را درک نمی‌کنند، زیرا خودشان حقوق‌های بالا می‌گیرند و در شرایط مناسبی به سرمی برند.

سبزعلیان با تاکید بر اینکه کارفرمایان نیز از عهده پرداخت حقوق‌های سنگین برنمی‌آیند گفت: کارفرما نیز اگر به اندازه‌ای درآمد نداشته باشد که از عهده هزینه‌ها بربیاید، ناچار بنگاه اقتصادی را تعطیل می‌کند و به جای آنکه اشتغالزایی ایجاد کند، به کار‌های واسطه‌گری و دلالی روی می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست تاوان مشکلات کارفرمایان را کارگران بدهند گفت: برای آنکه کارفرما سود تضمین شده داشته و شرایط زندگی اش روز به روز بهبود یابد، قرار نیست کارگر در محرومیت به سر ببرد و در شرایط نامناسبی زندگی کند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه بازنشستگان نیز شرایط خوبی ندارند گفت: بازنشستگان بسیاری به کانون مراجعه می‌کنند که ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و فریادشان به آسمان بلند است که با این حقوق در این شرایط نابسامان چگونه می‌توانند حتی به زندگی حداقلی و استفبار ادامه دهند.

وی با اعلام اینکه امروزه بازنشستگان بسیاری هستند که امکان فرستادن فرزندانشان به خانه بخت را ندارند گفت: بازنشسته ایی که برای تامین نان خالی سفره آش با مشکل روبرو است، چگونه می‌تواند جهیزیه دخترانش را تامین کند.

سبزعلیان با اعلام اینکه بازنشستگان بسیاری را سراغ داریم که دو یا سه دختر دم بخت در خانه دارند گفت: با وجود آنکه برای این دختران خواستگار هم وجود دارد، به دلیل آنکه بازنشستگان از عهده تامین هزینه‌های جهیزیه و عروسی دخترشان بر نمی‌آیند، خواستگاران را جواب میکنند.

وی با طرح این پرسش که پاسخگوی این همه پدران شرمنده و دختران افسرده چه کسی است گفت: چه کسی باید برای این دختران دم‌بخت جهیزیه درست کند و چه کسی باید برای پسران در سن ازدواج امکانات تشکیل خانواده را فراهم کند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه مشکل بازنشستگان فقط دختران دم بخت نیست بلکه با پسران در خانه مانده نیز رو به رو هستند گفت: اکنون بازنشستگانی داریم که سن دختران و پسران شان از ازدواج گذشته و نگران این هستند که تا آخر عمر تنها و بدون همراه به زندگی خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات یک خانواده فقط معیشت و خورد و خوراک نیست گفت: مسکن نیز مانع بزرگی است که خانواده‌ها را با مشکل روبرو میکند و باعث می‌شود زندگی مردم در شرایط سختی ادامه یابد. اکنون سوال اینجاست که چه کسی باید این همه مشکلات را مدیریت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: