کد خبر: ۳۹۱۶۷۳
۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت ۱۱.۲۹ صبح ۰.۰۳ درصد بالاتر بود و به ۸۶.۱۵ دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت که نفت خام آمریکا را ردیابی می‌کند، با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۸۰.۳۱ دلار در هر بشکه رسید.

چین بازار نفت را به کدام سو می‌برد؟

قیمت نفت در معاملات صبح پنجشنبه پس از افزایش کمتر از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش ارزش دلار ثابت بود.

برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت ۱۱.۲۹ صبح ۰.۰۳ درصد بالاتر بود و به ۸۶.۱۵ دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت که نفت خام آمریکا را ردیابی می‌کند، با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۸۰.۳۱ دلار در هر بشکه رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda گفت: قیمت‌های نفت پس از افزایش اندک ذخایر و بهبود قابل توجه تقاضا در حال افزایش است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود ۵۳۳ هزار بشکه افزایش یافت.

این شاخص که سطح نفت و محصول ذخیره شده را نشان می‌دهد، نمای کلی از تقاضای نفت ایالات متحده را نشان می‌دهد. اگر افزایش موجودی نفت خام بیش از حد انتظار باشد، به معنی تقاضای ضعیف‌تر است و قیمت نفت خام نزولی است. بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که موجودی سوخت تقطیر شده در مدت مشابه حدود ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.

EIA گفت در همین حال، صادرات نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ ژانویه نزدیک به ۲۲ درصد افزایش یافت و به ۴.۷۱ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از نوامبر بوده است.

پیش از این، داده‌های موسسه نفت آمریکا نشان می‌داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود ۳.۴ میلیون بشکه افزایش یافته است.

اخیراً، به نظر می‌رسد که این بازار نفت پس از هر رویداد بزرگ نفتی تمایل دارد به سمت یک چرخش صعودی متمایل شود.

"اگر ریسک پذیری همچنان ضربه بزرگی را از فروش مبتنی بر فناوری وارد می‌کند، باید بر قیمت نفت نیز تاثیر بگذارد. "

معاملات آتی نیز توسط دلار ضعیف‌تر حمایت می‌شد که باعث می‌شود نفت برای دارندگان ارز‌های دیگر ارزان‌تر شود.

شاخص دلار آمریکا، معیاری برای سنجش ارزش دلار آمریکا در برابر سبد وزنی ارز‌های اصلی، ۰.۰۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱.۵۸ رسید.

پس از اینکه چین - دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین واردکننده نفت خام - برای اولین بار در سه سال گذشته مرز‌های خود را بازگشایی کرد و باعث افزایش شدید رزرو خطوط هوایی شد، قیمت‌های آتی نفت برای دو هفته متوالی افزایش یافت.

لیو هه معاون نخست وزیر چین هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت انتظار می‌رود اقتصاد چین که در سال ۲۰۲۲ رشد ۳ درصدی داشت، بهبود یابد و به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۳ به نرخ رشد طبیعی برسد.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی نفت در سال جاری پس از پایان محدودیت‌های ویروس کرونا در چین افزایش خواهد یافت.

آژانس بین المللی انرژی که پیش از این رشد ۱.۷ میلیون بشکه در روز را برآورد کرده بود، گفت: تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۳ با ۱.۹ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به ۱۰۱.۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در همین حال، اوپک به پیش‌بینی تقاضای جهانی نفت در سال جاری، علی‌رغم بهبود چشم‌انداز اقتصادی در چین، پایبند بوده است.

این گروه همچنان انتظار دارد که تقاضای نفت در سال جاری به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز رشد کند که کمتر از برآورد آن برای رشد ۲.۵ میلیون بشکه در روز برای سال ۲۰۲۲ است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: