April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۶۹۶
۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
0
مدیرکل‌ امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه با جدیت آماده همکاری و گسترش تعامل با کشور دوست و همسایه، جمهوری ارمنستان است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده همکاری و گسترش تعامل با جمهوری ارمنستان است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با «آرسن آواگیان» سفیر فوق‌العاده و تام‌الإختیار جمهوری ارمنستان در ایران با اشاره به سابقه تاریخی، مراودات فرهنگی-تمدنی سازنده و متقابل ایران با ارمنستان اظهار کرد: روابط دو کشور دوستانه و همواره رو به جلو و با نگرش مثبت است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، آماده ارائه مشاوره در طراحی، اجرا و توسعه نظام آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی بوده و علاقمند به همکاری با ارمنستان در مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت هستیم.

فروزان خاطرنشان کرد: تبادل تجربیات و دانش حرفه‌ای میان دو کشور می‌تواند در دستور کار همکاری‌های دو وزارتخانه قرار گیرد.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تبادل تجربه و دانش از طریق کارگاه‌ها، نشست‌ها، سمینار‌ها و وبینار‌های تخصصی اظهار کرد: بازرسی کار، مقررات کار، اشتغال، کاریابی و آموزش مربیان در زمینه کارآفرینی موضوعات خوبی برای افزایش همکاری هستند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات ارزشمندی در زمینه خدمات اجتماعی، تأمین اجتماعی و بیمه‌هاست که می‌توانیم در این حوزه نیز همکاری مشترک داشته باشیم.

فروزان به تجربیات و مهارت‌های ایران در حوزه ساماندهی و حمایت از کسب‌و‌کار‌های خُرد و خانگی، برنامه‌های آموزشی در زمینه توانمندسازی زنان و اقشار ضعیف جامعه، اشتغال معلولین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همکاری‌های آموزشی در زمینه توانبخشی اجتماعی اشاره کرد و گفت: آماده توسعه همکاری و تبادل تجربیات در این حوزه‌ها هستیم.

وی همچنین شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را معرفی و ظرفیت آن‌ها را برای هرچه بهتر شدن روابط اقتصادی و افزایش مبادلات تشریح کرد.

«آرسن آواگیان» سفیر جمهوری ارمنستان در تهران ضمن تقدیر از برگزاری این نشست به همکاری‌های دوجانبه شرکت‌های دو کشور اشاره کرد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می‌تواند خواسته دو کشور در مسیر افزایش تبادلات را محقق سازد.

سفیر ارمنستان تأکید کرد: ما بسیار مشتاق هستیم تجربیات دو کشور در موضوع حمایت‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: