April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۷۵۴
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
0

افرادی که به دنبال راه‌اندازی وب‌سایت و کسب و کار اینترنتی هستند و با استفاده از بازاریابی دیجیتال مارکتینگ سعی دارند کسب و کار خود را به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان معرفی کنند، احتمالا تا به حال بارها با اصطلاح الگوریتم های گوگل روبرو شده‌اند. الگوریتم گوگل (Google Algorithm) مجموعه‌ای از چند روش یا قانون است که مرحله به مرحله برای حل یک مشکل یا رسیدن به یک هدف تلاش می‌کنند.

برای هر یک از کلمات یا عبارات جستجو شده توسط کاربران در گوگل هزار نتیجه به نمایش در می‌آید؛ زیرا گوگل به عنوان یکی از قوی‌ترین موتورهای جستجو به منظور دسته‌بندی، رتبه‌بندی و امتیازدهی به سایت‌های کسب و کارهای مختلف از معیارهای گوناگونی مانند نمایش سایت در موبابل، نحوه لینک‌سازی، کلمات کلیدی، میزان کیفیت محتوای متنی، تصویری و ویدئویی سایت استفاده می‌کند و این معیارهای کیفی و کمی توسط الگوریتم‌های این موتور جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین و مهم‌ترین الگوریتم ‌های گوگل آشنا کنیم‌.


الگوریتم ‌های گوگل چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

الگوریتم مجموعه‌ای از فرمول‌ها و دستورالعمل‌هاست که به صورت دقیق با جزئیات مورد نیاز گام به گام برای دنبال کردن یک هدف خاص اجرا می‌شوند و ابتدا و انتهای کاملا مشخصی دارد. برای سئو و بهینه‌سازی سایت‌ها در موتور جستجوی گوگل و همچنین تجزیه و تحلیل آن‌ها از الگوریتم های گوگل استفاده می‌شود. هر یک از این الگوریتم‌ها اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند؛ اما در نهایت هدف نهایی همه آن‌ها این است که از بین تعداد زیادی از سایت‌ها با موضوع مشابه بهترین سایت را به منظور به نمایش گذاشتن برای کاربران انتخاب کنند.

این الگوریتم‌ها را تیم برنامه‌نویسی گوگل هر چند وقت یک بار آپدیت می‌کند تا مانع از این شود که سایت‌ها با روش‌های نامناسب و غیراخلاقی موفق به کسب رتبه اول و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل شوند. الکوریتم‌ها به دو گروه اصلی و جانبی تقسیم‌بندی می‌شوند. الکوریتم‌های اصلی گوکل به عنوان هسته اصلی این موتور جستجو با استفاده از پارامترهای گوناگون به رتبه‌بندی سایت‌ها می‌پردازند و الگوریتم‌های جانبی گوگل نیز سایت‌های اسپم را شناسایی می‌کنند و نتایج جستجوی کاربران در گوگل و همچنین سولات کاربران را بهینه‌سازی می‌کنند.

معرفی برخی از جدیدترین و مهم‌ترین الگوریتم‌ های گوگل

در ادامه این بخش از مقاله تعدادی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین الگوریتم های گوگل را که تاثیر زیادی در رتبه‌بندی سایت‌ها دارند، معرفی خواهیم کرد.

الگوریتم برت (BERT Algorithm)

یکی از الگوریتم های گوگل که به عنوان باهوش‌ترین الکوریتم گوگل در طول پنج سال اخیر شناخته می‌شود و بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است، الگوریتم برت نام دارد.‌ این الگوریتم که نامش از مخفف عبارت Bidirectional Encoder Reperesentions from Transformers گرفته شده است، به ربات‌های موتور جستجوی گوگل در درک دقیق ساختار معنایی کلمات عبارات سرچ شده توسط کاربران در گوگل کمک بسیار زیادی می‌کند‌.

برت با درصد خطای بسیار پایین می‌تواند هدف کاربر از جستجوی یک عبارت را پیش‌بینی کند. حتما برایتان پیش آمده که یک عبارت را با املای اشتباه در گوگل تایپ می‌کنید و دقیقا چیزی به نمایش در می‌آید که مد نظر شما بوده است. در واقع این کار توسط الکوریتم BERT انجام می‌شود‌. درک دقیق و بهتر جستجوی کاربران را در گوگل به عنوان اصلی‌ترین هدف الگوریتم برت شناخته می‌شود‌.

الگوریتم اسپم برین (SpamBrain Algorithm)

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل الگوریتم اسپم برین است. این الگوریتم شناسایی محتواهای اسپم سایت‌ها و رسیدگی به آن‌ها را بر عهده دارد. اسپم برین در سال 2021 موفق شد که شش برابر بیشتر از سال 2020 به شناسایی سایت‌های حاوی محتوای اسپم یا هرزنامه بپردازد و حجم این سایت‌ها را به میزان هفتاد درصد کاهش دهد‌. این الگوریتم در شناسایی، مدیریت محتوای بی‌کیفیت، رفتارهای نقص‌کننده دستورالعمل‌های گوگل نیز نقش دارد و باعث می‌شود که تمام موانع موجود در سر راه گوگل برای پیدا شدن مطالب مفید در نتایج کوگل برداشته شود.

الگوریتم پنگوئن (penguin Algorithm)

الگوریتم پنگوئن به عنوان یکی از الگوریتم های گوگل با سایت‌هایی که از طریق روش‌های نامناسب مانند تکنیک‌های کلاه سیاه و خرید بک لینک می‌خواهند به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا‌ کنند، مقابله می‌کند. الگوریتم پنگوئن از سال 2012 کار خود را آغاز کرده است و هر چند وقت یکبار سایت‌ها را از نظر سئو کلاه سیاه، محتوای بی‌کیفیت و لینک سازی‌های اسپم مورد بررسی قرار می‌دهد. در واقع سایت‌های خاطی بعد از بررسی توسط این الگوریتم جریمه می‌شوند. شناسایی لینک‌های نامربوط، اسپم و شناسایی لینک‌های بهینه شده با انکرتکست‌های زیاد جزو مهم‌ترین وظایف الگوریتم پنگوئن به شمار می‌روند.

الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorothm)

بررسی عبارات جستجو شده توسط کاربران و پیدا کردن لوکیشن مورد نظر او بر عهده الگوریتم کبوتر یکی از بهترین الگوریتم‌ های گوگل است. این الگوریتم در سال 2014 توسط گوگل معرفی شد و نقش بسیار مهمی در سئوی محلی ایفا می‌کند. زمانی که کاربر یک کسب و کار یا یک مکان خاصی را در گوگل جستجو می‌کند، الگوریتم کبوتر نزدیک‌ترین کسب و کارها و مکان‌ها را نسبت به موقعیت مکانی کاربر به او پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال وقتی کاربر در حال جستجوی بهترین کافه در نزدیکی محل زندگی خود باشد، معمولا نزدیک‌ترین کافه‌ها در لیست جستجوی گوگل در اختیار او قرار خواهد گرفت. از وظایف دیگر این الگوریتم می‌توان به شناسایی سئوی ضعیف داخلی و خارجی سایت‌ها اشاره کرد.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingdird Algorithm)

مرغ مگس‌خوار به عنوان یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل برای بهبود بخشیدن به سرعت نمایش نتایج جستجوهای کاربران ایجاد شده است. این الگوریتم عبارت‌های جستجو شده توسط کاربران و درک مفهوم عبارات را مورد بررسی قرار می‌دهد‌ و نتایجی را که با هدف کاربر مطابقت بیشتری دارد به نمایش می‌گذارد. اصلی‌ترین هدف الگوریتم مرغ مگس‌خوار به عنوان یک الگوریتم پرسرعت این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل حس خوبی در آن به وجود بیاورد. سال‌ها قبل که هنوز الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم مرغ مگس‌خوار معرفی نشده بودند، الگوریتم ‌های گوگل به این اندازه هوشمند نبودند‌ و در زمان جستجو صفحات نامرتبط و اسپم هم برای جستجوگران به نمایش در می‌آمد.

الگوریتم رنک برین (RankBrain Algorithm)

یکی از جدید‌ترین الگوریتم ‌های گوگل که از سال 2015 توسط شرکت گوگل معرفی شد، الگوریتم رنک برین است. این الگوریتم نیز بر پایه هوش مصنوعی بنا شده و موظف به شناسایی مفهوم مورد نظر کاربران در هنگام جستجوی یک عبارت و مرتب‌سازی نتایج است. در واقع رنک برین درک معنی هر یک از عبارات و کلمات جستجو شده توسط کاربران مواردی را به معرض نمایش می‌گذارد که بیشترین شباهت را با جستجوهای کاربران دارد.

گوگل این الگوریتم را پس از محتوا و بک لینک مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در رتبه‌بندی در نظر گرفته است.‌ الگوریتم رنک برین دو عامل بسیار مهم شامل مدت زمان حضور کاربران در صفحات سایت و تعداد کلیک‌های کاربران روی لینک‌های مورد نظر را در رتبه‌بندی سایت‌ها مدنظر قرار می‌دهد. به طور کلی باید بگوییم که جدیدترین راهکار موتور جستجوی گوکل برای پردازش باکیفیت داده‌ها و نمایش بهترین نتایج و همچنین رتبه‌بندی سایت‌های مختلف استفاده از الگوریتم رنک برین است‌.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی ویژگی‌ها و اهداف چند نمونه از بهترین الگوریتم ‌های گوگل شامل الگوریتم برت، الگوریتم اسپم برین، الکوریتم پنگوئن، الگوریتم کبوتر، الگوریتم مرغ مگس‌خوار و الگوریتم رنک برین پرداختیم. همه موتورهای جستجو از جمله موتور جستجوی گوگل همواره تلاش می‌کنند که با بهره‌گیری از بهترین الگوریتم‌ها بهترین نتایج را به کاربران خود نشان بدهند. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله کمال استفاده را برده باشید.

منبع : پلتفرم خرید رپورتاژ آگهی تسمینو : https://tesmino.com/advertorial/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: