رییس کانون کارگران بازنشسته تهران از مصوبات بدون پشتوانه دولت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۱۷۹۸
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه از دولت انتظار داشتیم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ابلاغیه‌های رهبری را در نظر قرار دهد گفت: متاسفانه در لایحه بودجه اثری از این ابلاغیه دیده نمی‌شود.

تامین اجتماعی گرفتار ۲۶ قانون دردسرساز

علی دهقان کیا با اشاره به اینکه بند ۳ و۴ سیاست‌های ابلاغی رهبری، مختص به سازمان تامین اجتماعی است گفت: در بند ۳ این ابلاغیه بر عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی بین نسلی تاکید شده که نشان می‌دهد هر طرحی در گذشته بوده یا اکنون مطرح است یا هر لایحه‌ای که دولت میخواهد ارائه دهد و قرار است سازمان تامین اجتماعی آن را انجام دهد، باید تضمین مالی داشته باشد، در نتیجه اگر تضمین مالی نشده باشد، قابل اجرا نیست.

 

وی در خصوص بند ۴ ابلاغیه رهبری گفت: بند ۴ مربوط به اصلاح قوانین است. اکنون بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر سازمان تامین اجتماعی شده، ناشی از۲۶ قانون مصوب دولت و مجلس علیه سازمان تامین اجتماعی است.

 

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه دولت سه درصد سهم بیمه سرانه کارفرما را پذیرفته که باید هر ماه بپردازد، اما نمی‌پردازد گفت: معافیت کارگاه‌های تولیدی زیر پنج نفر از پرداخت حق بیمه، مورد دیگری است که دولت سهم آن‌ها را نمی‌پردازد.

 

وی با اعلام اینکه دولت در مورد حرف و مشاغل آزاد باید به سازمان کمک کند که نمی‌کند گفت: بنابراین تمام این ۲۶ قانون برای دولت بدهی جاری نسبت به تامین اجتماعی ایجاد میکند.

 

دهقان کیا با اعلام اینکه سهم ۳ درصد حق کارفرما بر اساس ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ بوده گفت: بابت همین ۳ درصد دولت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار شده و برای سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون به ۳۰ هزار و ۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه دولت بابت خدمات رسانی به ۲۶ قانون، روزانه از سازمان تامین اجتماعی خدمات می‌گیرد گفت: متاسفانه دولت بابت این خدمات، پولی به سازمان نمی‌دهد در حالی مطالبات سنگینی به سازمان تحمیل کرده است.

 

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران گفت: اگر در سال ۱۴۰۱ این ۲۶ قانون متوقف یا اصلاح شود، سازمان فقط در سال جاری ۱۴۹ هزار میلیارد تومان جلو است و می‌تواند سازمان تامین اجتماعی را از ورشکستگی نجات دهد.

خبرنگار : محمدمهدی مراد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: