April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
صادقی افزایش دلار از ۲۵ به ۴۵ هزار تومان را تاسف بار توصیف کرد
کد خبر: ۳۹۱۸۲۷
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر اینکه در ساختار مدیریت کشور به اندازه‌ای شاهد سومدیریت هستیم که عامل بی ثباتی اقتصاد و سقوط ارزش پول ملی شده گفت: هنگامی که روز به روز پول ملی بی ارزش‌تر می‌شود، قدرت خرید مردم نیز بشدت کاهش می‌یابد.

بیگانگی دولت سیزدهم با علم اقتصاد

حسن صادقی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه پول ملی ایران در صدر بی ارزش‌ترین پول‌های جهان است گفت: آیا دستمزد بالای کارگر سبب بی ارزش شدن پول ملی شده یا سومدیریت آقایان مقصر بوده است.


وی با تاکید بر اینکه تورم، بی ارزش شدن پول ملی، رشد سرسام آور قیمت دلار و به تبع آن کالاها، در کاهش قدرت خرید مردم نقش اساسی داشته است گفت: در چنین شرایط آشفته اقتصادی، دستمزد تقاضای افزایش دارد، زیرا تنها با افزایش مناسب و متناسب دستمزد است که می‌توانیم پاسخگوی تورم و تامین هزینه زندگی مردم و دهک‌های پایین جامعه باشیم.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه تمامی اقتصاددانان و کارشناسان اثبات کرده اند که مزد تاثیر آنچنانی بر تورم ندارد گفت: متاسفانه دولت سیزدهم تفکرات توهمی در ذهن دارد و، چون در مدیریت کشور ناتوان است، ادعای اثرگذاری مز د بر رشد تورم را مطرح می‌کند.


وی با انتقاد از اینکه تیم اقتصادی دولت همچون رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عامل تورم را افزایش حقوق اعلام می‌کنند گفت: این قیاسی غیرکارشناسی است و آقایان برای آنکه سومدیریت خود را توجیه کنند و از ناتوانی در کنترل قیمت‌ها در مقابل مردم شرمنده نشوند، مزد را بهانه می‌کنند.


صادقی با تاکید بر اینکه دولت باید در گام اول رشد سرسام آور دلار را مدیریت و مهار کند گفت: باید ارزش پول ملی در مقابل ارز خارجی حفظ شود، هنگامی که دولت نمی‌تواند قیمت دلار را حفظ کند و یکباره دلار ۲۵ هزار تومانی به ۴۵ هزار تومان می‌رسد، یعنی دولت سیزدهم علم اقتصاد را نمی‌داند و مدیریت و علم مملکت داری خود را زیر سوال می‌برد و تصمیماتی می‌گیرد که باعث نارضایتی طبقات مختلف جامعه می‌شود.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه مهمترین چالشی که اقتصاد را تهدید می‌کند، ضعف اداره کشور در سیاست خارجی است گفت: هنگامی که علم کشورداری و سیاست ورزی را نمیدانیم و در عرصه حقوق بین الملل و روابط با کشور‌های جهان ناتوان هستیم، تصمیمات لجوجانه‌ای میگیریم که چوبش را ملت و طبقات فرودست جامعه از جمله کارگران و بازنشستگان می‌خورند.


وی با تاکید بر اینکه سیاست ورزی یعنی علم مدیریت، حفظ ارزش پول ملی و دارایی‌های یک ملت گفت: برقراری ارتباط مناسب با همسایگان کشور‌های دنیا و سازمان‌های بین المللی، می‌تواند به ثبات اقتصادی منجر شود، در صورتی که امروزه هیچ یک از این اتفاقات به صورت عملی و صددرصد رخ نمی‌دهد.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه یک دولت توانمند با درک اقتصادی اگر از تورم جلوتر نباشد، پایگاه اجتماعی یعنی مقبولیتش نزد مردم تخریب می‌شود گفت: وقتی تورم از مزد جلوتر است، فقرا فقیرتر و اغنیا ثروتمندتر می‌شوند. دهک‌های پایین جامعه به سمت فلاکت سقوط می‌کنند و جامعه به چالش کشیده می‌شود، وضعیتی که در نتیجه ناتوانی دولت به وجود می‌آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: