April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۸۳۹
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
خودرو «هایما S ۷پلاس» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایشی ۶۵ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد.

این خودرو در بازار ۶۵ میلیون گران شد

در حالی که بازار خودرو روز‌های آخر هفته اخیر را با افت قیمت به پایان رسانده بود، اما رشد قیمت خودرو در روز‌های اول هفته موجب شد تا بازار شکل افزایشی به خود گیرد.

رشد ۴ تا ۶۵ میلیونی قیمت خودرو

براساس ارزیابی بازار، در این هفته قیمت خودرو رشد ۴ تا ۶۵ میلیونی داشت و «شاهین» تنها خودرویی بود که اولین هفته بهمن را با افت قیمت به پایان رساند.

فروش خودرو در بورس کالا، بازار را آرام نکرد

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار در هفته سپری شده عمده عاملی است که موجب شد تا این بازار روند افزایشی داشته باشد. اما نکته جالب توجه اینجاست که عرضه خودرو در بورس کالا یا طرح پیش فروش دو شرکت خودروساز داخلی هم نتوانست این بازار را آرام کند.

در هفته اخیر، خودرو «هایما S ۷پلاس» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایشی ۶۵ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد، جایگاه دوم هم به «تارا دنده‌ای» با رشدی ۴۱ میلیون تومانی رسید و «دنا پلاس توربو اتومات» در این هفته سومین خودرویی بود که رشدی ۳۴ میلیون تومانی را تجربه کرد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در اولین هفته بهمن ماه «کوییک R» با رشد ۴میلیونی تومانی در بازار ۳۰۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم رشدی ۶ میلیونی داشت و ۳۰۳ میلیون تومان قیمت خورد.

اما در این هفته شاهد افت ۲ میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به ۴۹۷ میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودور‌هایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و از مرز نیم میلیارد عبور کرد، اما در هفته جاری شاهد عقب نشینی قیمت این خودرو در بازار بودیم و قیمت آن به زیر نیم میلیارد رسید.

قیمت تیبا در بازار خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا با رشد ۳ تا ۴ میلیون تومانی در بازار عرضه داشتند و با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۰۳ میلیون قیمت خورد و «تیبا ۲ معمولی» هم با قیمت ۳۰۵ میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» هم در بازار ۳۰۵ میلیونی شد و رشدی ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد.

برچسب ها: خودرو ، بازار ، تیبا ، کوییک ، هایما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: