کد خبر: ۳۹۱۸۷۴
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
0

قیمت پارکت لمینت

طراحی داخلی ساختمان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که برای داشتن یک خروجی بی‌نظیر و حرفه‌ای باید به آن توجه داشت. سوای از دکوراسیون داخلی که با هنر دیزاینر شکل می‌گیرد، طراحان داخلی با دانش و مهارت خود المان‌های مختلف را به بهترین نحو در سیستم داخلی خانه به کار می‌گیرند تا سازه به بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت خود تبدیل شود.

یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی ساختمان، توجه به کف است. استفاده از متریال مناسب برای ساخت کف می‌تواند علاوه بر جلوه و زیبایی، در مواردی چون نورپردازی و بزرگ‌ دیده شدن محیط نیز نقش داشته باشد. یکی از رایج‌ترین مواردی که برای استفاده در کف ساختمان طرفداران زیادی دارد، استفاده از پارکت لمینت است. با توجه به تنوع در طرح و رنگ این نوع متریال، امروزه افراد زیادی مایل‌اند تا برای تکمیل دکوراسیون محیط زندگی یا محیط اداری از پارکت لمینت برای کف استفاده کنند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا انواع پارکت لمینت را برایتان شرح دهیم و در نهایت، نمایندگی پارکت لمینت در تهران را به شما معرفی کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

images_1674899439.png

​پارکت لمینت چیست؟

زمانی که به کفپوش فکر می‌کنیم، پیش از هر چیز تصویری از کفپوش‌های چوبی در ذهنمان نقش می‌بندد. با وجود اینکه تا سال‌ها کفپوش‌های چوبی طرفداران زیادی داشته‌اند و حرف اول را در این حوزه می‌زدند، اما امروزه کفپوشی به نام «پارکت لمینت» توانسته از آن پیشی بگیرد و به جایگاه نخست پرطرفدارترین کفپوش‌ها دست یابد. حال بیایید ببینیم که پارکت لمینت چیست و چه مزایایی دارد.

همه چیز به دهه ۱۹۷۰ باز می‌گردد. زمانی که یک شرکت سوئدی اقدام به ساخت نوعی کفپوش جدید به نام پارکت لمینت کرد. این کفپوش با وجود شباهت فراوان به پارکت چوبی، تفاوت‌های قابل توجهی با این نوع کفپوش داشته و به همین دلیل است که امروزه بیش از کفپوش چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دهه ۱۹۸۰، شرکت سوئدی مذکور اقدام به صادر کردن محصول تولیدی خود به سایر کشورهای اروپایی کرد و کمی بعد نیز این کار را به آمریکا گسترش داد. این شرکت سوئدی پارکت لمینت را از یک ماده ترکیبی به نام HDF یا hard density fiberhood می‌ساخت که شباهت زیادی هم به پارکت چوبی داشت.

لایه‌های فشرده چوب در ترکیب با برخی فرآورده‌های نفتی، متریالی شبیه به چوب پدید آوردند که برتری‌هایی نسبت به چوب طبیعی داشت. مزایای این محصول نسبت به سایر محصولات مانند پارکت چوبی سبب شد تا بتواند ظرف مدتی کوتاه، جایگاه ویژه‌ای در میان جهانیان به دست بیاورد. باید بدانید که انواع پارکت لمینت نسبت به تفاوت‌های جزئی میان آن‌ها مانند مغزی، میزان عایق بودن، طرح و رنگ و موارد این چنینی دسته‌بندی می‌شوند.

​مزایای پارکت لمینت در مقایسه با کفپوش چوبی

هر چیزی که رفته رفته بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبیعتاً مزایایی دارد که آن را برای استفاده در آن برهه زمانی مشخص، مناسب می‌کند. پارکت لمینت نیز در مقایسه با محصولاتی چون پارکت چوبی مزایایی دارد که آن را به انتخاب بهتری تبدیل کرده‌اند. برای مثال:

  • پارکت لمینت نسبت به پارکت چوبی هزینه کمتری داشته و مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ بنابراین با هزینه‌ای کمتر می‌توانید کفپوشی شبیه به چوب داشته باشید.

  • تنوع طرح و رنگ در پارکت لمینت بسیار زیاد بوده و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.

  • با توجه به اینکه لایه چوبی در پارکت لمینت با لایه محافظ پوشیده می‌شود، عمر بیشتری داشته و تا مدت‌ها سالم می‌مانند.

  • پارکت لمینت در برابر آتش‌سوزی، رطوبت، صدا و … عایق است.

  • این نوع کفپوش در برابر آسیب‌هایی چون اثابت با اجسام نوک تیز و موارد این چنینی از مقاومت بیشتری برخوردار است.

  • پارکت لمینت بلافاصله پس از نصب قابل استفاده است و این یک مزیت مهم به شمار می‌رود.

  • نصب پارکت لمینت آسیبی به کف وارد نمی‌کند و در صورت جدا کردن آن پس از نصب، کف همچنان سالم است.

  • پارکت لمینت آنتی باکتریال در برابر حشره و میکروارگانیسم‌ها مقاوم است.

images_1674900201.png

​در انتخاب پارکت لمینت به چه مواردی توجه کنیم؟

برای آنکه بتوانید از میان انواع پارکت لمینت، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید، بهتر است برخی نکات را مد نظر داشته و توجه لازم را به آن‌ها داشته باشید. نکته مهم این است که در انتخاب پارکت، همه چیز به شرایط خودتان بر می‌گردد. چند مورد از مهم‌ترین نکات را در ادامه شرح داده‌ایم:

​توجه به قیمت

از جمله نکات مهم در خرید پارکت لمینت در تهران، توجه به قیمت آن است. قیمت پارکت نیز خود به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال پارکت ایرانی نسبت به پارکت‌های وارداتی ارزان‌تر است. از سوی دیگر، کفپوشی با مغزی HDF در مقایسه با MDF به دلیل کیفیت و کارایی بیشتر، گران‌تر است.

​توجه به عایق صدا و حرارت

اگر به حفظ انرژی در محیط منزل اهمیت می‌دهید، باید از لمینت با درصد عایق حرارتی بالا استفاده کنید. برای مثال زندگی در نقاط سردسیری استفاده از این نوع پارکت‌ها را ایجاب می‌کند. همچنین تبادل صدا بین دو طبقه با استفاده از پارکت لمینت عایق صدا بسیار کمتر خواهد بود.

​کلیک‌های پارکت لمینت

برای نصب این نوع پارکت از هیچ گونه چسبی استفاده نمی‌شود و تنها چیزی که باعث اتصال قطعات به یکدیگر خواهد شد، شیارهای اطراف قطعات است که به آن‌ها کلیک می‌گویند. در خرید پارکت لمینت، باید کیفیت کلیک‌ها را نیز در نظر داشته باشید.

​رنگ و طرح پارکت

انتخاب پارکت لمینت مناسب به شما کمک می‌کند تا محیطی زیباتر و شیک‌تر را خلق کنید. انتخاب رنگ مناسب برای تنظیم نورپردازی و دیزاین خانه از اهمیت زیادی برخوردار است و طرح انتخابی شما نیز باید در تناسب با سایر قسمت‌های خانه باشد.

​خرید پارکت لمینت در تهران

حال که با مفهوم پارکت لمینت چیست و انواع پارکت لمینت آشنا شدید، ممکن است بخواهید دیزاین خانه خود را با کفپوشی از جنس پارکت لمینت تکمیل کنید. در این صورت، بهتر است برای خرید پارکت لمینت در تهران، به معتبرترین و حرفه‌ای‌ترین منبع آن مراجعه کنید. بدیهی است که نمایندگی پارکت لمینت در تهران بهترین جایی است که می‌توانید برای زیباسازی کف منزل یا محل کار به آن مراجعه کنید.

«لوکس دکور» با کیفیت بالای اجناس در کنار پرسنلی مجرب، تجربه نابی از خرید پارکت را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این مجموعه سال‌هاست که به ارائه خدمات و محصولاتی چون پارکت لمینت، کاغذ دیواری، انواع پرده و … پرداخته و جایگاه خود را در این حوزه اثبات کرده است. لوکس دکور، بهترین منبع برای خرید پارکت لمینت در تهران است.

images_1674900236.png

​کلام آخر

در این مقاله به پرسش «پارکت لمینت چیست» پاسخ دادیم و ضمن بررسی مزایای انواع پارکت لمینت، شما را با نمایندگی پارکت لمینت در تهران آشنا کردیم. سری به وب‌سایت لوکس دکور بزنید تا تنوع بی‌نظیر پارکت‌ها را مشاهده کنید و برتری این مجموعه در مقایسه با سایر ارائه‌دهندگان را به چشم ببینید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: