April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۸۹۳
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
معاملات دوشنبه بورس تهران با افت کمتر شاخص کل نسبت به روز‌های پیش همراه بود، اما شاخص هم وزن با نرخ بیشتری ریزش کرد.

تداوم مازاد عرضه در بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل صعودی شد، اما پس از اندکی رشد روند نزولی پیدا کرد. شاخص در ۹۰ دقیقه پایانی روند صعودی داشت، اما نتوانست بالاتر از سطح روز قبل بایستد.

در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۸۵ واحد ایستاد که نسبت به روز یکشنبه ۲ هزار و ۵۰۶ واحد افت داشته است.

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز ۵ هزار و یک واحد نسبت به روز یکشنبه پائین آمد و در رقم ۴۷۹ هزار و ۶۳۹ واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و ۱۶۰ واحد ریزش کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۶۲ واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات روز دوشنبه، ۲۹۷ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۶۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز متوالی منفی بود و ۶۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خاور اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۸ میلیارد تومان بود.

پس از خاور، نماد‌های خودرو، وبملت، خساپا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدر‌های بازار سهام

امروز نماد‌های میدکو، همراه و کگل بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های فارس، حکشتی و پارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های بپاس، غصینو و وهور بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نماد‌های فزر، ساوه و ددانا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نماد‌های فروژ، کرمان و دی پرتراکنش‌ترین نماد‌ها بودند.

صف‌های خرید و فروش معاملات دوشنبه

در معاملات دوشنبه، ۶۳ نماد صف خرید داشتند و ۱۰۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۴ درصدی به ۴۳۹ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۵۸ درصد کاهش یافت و ۶۸۶ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید ۱۹۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نماد‌های غدیس (شرکت پاکدیس) و غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وآذر اختصاص داشت و پس از وآذر، نماد‌های کتوکا، چکاوه، خوساز و غاذر بیشترین صف فروش را داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: