کد خبر: ۳۹۱۸۹۵
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان ترانزیت خودرو از بندر شهید باهنر طی ۱۰ ماهه سال جاری را هفت هزار و ۹۳۱ خودرو اعلام کرد.

ترانزیت نزدیک به ۸ هزار خودرو از بندر شهید باهنر

حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به تزانریت هفت هزار و ۹۳۱ خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه اظهارداشت: در این بازه زمانی شاهد جهش چشمگیر ترانزیت خودرو از طریق بندر شهید باهنر به کشور‌های آسیای میانه هستیم که بازار رقابت در این عرصه را پررنگ کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر خودرو، ۴۳ هزار و ۷۰۰ تن کالا نیز در بندر شهید باهنر ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به قرارگیری بندر شهید باهنر در موقعیت جغرافیایی مناسب خاطر نشان کرد: این امر مزیت ترانزیتی قابل توجهی جهت گسترش حمل و نقل مطمئن، ایمن و افزایش درآمد‌های تجاری دریا محور ایجاد نموده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، شایان ذکر است؛ علاوه بر خودرو‌های ترانزیتی در راستای هدف گذاری دولت مبنی بر واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو، یکم بهمن ماه سال جاری تعداد ۱۲۰ دستگاه خودرو وارداتی به وسیله دو فروند لندینگ کرافت از طریق این بندر وارد کشور شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: