April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۹۱۲
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
مجید عشقی درباره عرضه خودروی وارداتی در بورس گفت: ریسک‌های خاصی برای این خودرو‌ها متصور هستیم؛ باید به موقع تحویل داده شود.

شرط رئیس سازمان بورس برای عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در دهمین جلسه ستاد پیگیری رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید در وزارت اقتصاد بیان کرد: دوستان متاسفانه در حال عقب گرد به گذشته هستند و تجربه دوره‌های گذشته را تکرار میکنند؛ صنعت خودرو با قیمتگذاری دستوری زمانی در شورای رقابت زمانی هم در سازمان حمایت به گروگان گرفته شد. با توجه به ساختار صنعت چاره‌ای جز عرضه خودرو در بورس نداشتیم. این امر هم به‌نفع تولیدکننده هم مصرف کننده و هم دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: ایران‌خودرو و سایپا سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در جامعه توزیع می‌کنند، اما بی‌هدف است! با قرعه کشی و به اصطلاح لاتاری، اما شاهد این هم هستیم که برخی خودرو‌ها هم جایی می‌روند که به آن نیاز دارند و پشت در اتفاق می‌افتد که باید این فرآیند اصلاح‌شود.

عشقی همچنین درباره عرضه خودرو در بورس گفت: کلیات عرضه خودرو توسط شورای رقابت تصویب شده، اما جزییات بسیاری دارد که هنوز توسط شورا تهیه نشده است؛ البته در حال پیگیری هستیم که با هماهنگی‌های لازم این کار انجام شود تا صنعت آسیب نبیند.

وی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس به زودی آغاز میشود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دغدغه افراد را در این زمینه لحاظ کنیم همچنین مقررات شورای رقابت نقض نشود. در شورای رقابت در زمینه عرضه خودرو اختلاف نظر جدی وجود دارد و هنوز جمع‌بندی نهایی انجام نشده است.

رئیس سازمان بورس همچنین درباره عرضه خودروی وارداتی در بورس گفت: ریسک‌های خاصی برای این خودرو‌ها متصور هستیم و اگر در بورس فروخته شود، اما به موقع تحویل داده نشود، مشکلات بسیاری خواهیم داشت و رایزنی می‌کنیم تا ریسک را مدیریت کنیم و اگر ریسک عرضه مدیریت شود خودروی وارداتی را عرضه می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: