April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۹۳۶
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
0
قیمت نفت امروز در پی نگرانی درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا و تقویت دلار با کاهش همراه شد.

بازار نفت از ترس دلار در سراشیبی قرار گرفت

قیمت نفت در آغاز معاملات روز سه شنبه در بازار‌های بین المللی به روند نزولی خود ادامه داد که علت اصلی آن نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره آمریکا و ادامه روند صعودی صادرات روسیه بوده است.

در شرایطی که بهبود چشم انداز اقتصادی چین امیدواری‌ها درباره افزایش تقاضای انرژی این کشور را افزایش داده است، ولی از سوی دیگر گمانه زنی‌ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و ادامه رشد صادرات روسیه، موجب شد تا قیمت نفت در معاملات امروز نیز کاهش یابد.

از این رو قیمت نفت خام برنت دریای شمال با حدود ۲ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به ۸۴ دلار و ۱۰ سنت به ازای هر بشکه رسید.

«تینا تنگ» تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: بازار‌های نفت با فشار ناشی از افزایش نرخ بهره در نشست فدرال رزرو آمریکا روبرو شده است. این اقدام می‌تواند ارزش دلار را افزایش دهد. چشم انداز تقاضا نیز هنوز نامطمئن است آن هم در شرایطی که صادرات روسیه ظاهرا از تحریم‌های غرب آسیبی ندیده است، گرچه بازگشایی اقتصاد چین به نفع تقاضا خواهد بود.

سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست چهارشنبه نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش خواهد داد و بانک‌های مرکزی انگلیس و اروپا نیز در نشست پنجشنبه نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش می‌دهند که این اقدام می‌تواند به ضرر فعالیت‌های اقتصادی شده و تقاضای انرژی را کاهش دهد.

نشست وزرای نفت اوپک پلاس نیز قرار است اول فوریه برگزار شود. البته تحلیلگران بر این باورند که سیاست تولید اوپک پلاس در این نشست تغییر نخواهد کرد. همین مساله نیز تا حدودی باعث شد قیمت نفت تحت فشار قرار بگیرد.

برخی آمار‌ها نیز نشان می‌دهد صادرات نفت روسیه از بنادر دریای بالتیک روند کاملا صعودی داشته و ظاهرا تحریم‌های غرب تاثیری بر روند صادرات این کشور نداشته است.

همه این عوامل موجب شده است که قیمت نفت در سراشیبی قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: