April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

افزایش فروش با تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یا Google Ads ابزاری بسیار قدرتمند، کاربردی و معجزه‌آساست؛ به شرطی که به درستی استفاده شود. غول تکنولوژی دنیا یعنی گوگل، با روش PPC یا pay per click ترافیک اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. طبعا برگزاری چنین کمپین‌های تبلیغاتی هزینه نسبتا زیادی می‌طلبد، از این روی بسیاری از اینکه این روش پاسخگو یا کمک‌کننده باشد مطمئن نیستند.

تقریبا همه افراد از میزان تاثیرگذاری تبلیغات بر افزایش فروش آگاه هستند، با این وجود بسیاری از افراد از اینکه واقعا بازده خوبی ببیند مطمئن نیستند. از این روی ما این مطلب را منحصرا به تبلیغ گوگل ادز اختصاص دادیم. در ادامه به ده راهکار برای افزایش فروش از طریق تبلیغات در گوگل وبسایت اشاره خواهیم کرد.

همراه ما باشید تا تمام آنچه برای یک کمپین تبلیغاتی موفق در گوگل لازم است را بدانید.

رازهای تبلیغات در گوگل

تبلیغ گوگل ادز، از این لحاظ که در بستر ماشین جستجوگر خود گوگل انجام می‌شود قوت خاطر خاصی به مشتریان می‌دهد. گوگل تمام جزئیات لازم برای انجام یک کمپین تبلیغاتی هدفمند و پربازده را فراهم می‌آورد. تبلیغات در وبسایت گوگل و توسط گوگل ادز کاملا متناسب با بودجه شخص صورت می‌گیرد. تبلیغات در سطح محلی یا بین‌المللی انجام می‌شود.

تبلیغات در گوگل نباید مانع تلاش فعالان کسب و کار برای سئوی محتوا شود. سئو یا بهینه سازی سایت هم در کوتاه مدت و هم بلندمدت تبلیغاتی مطمئن برای سایت و میزان فروش شما به حساب می‌آید. توصیه مشاوران تبلیغاتی این است که هنگام انجام کمپین و تبلیغ گوگل، سوشال مدیا مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و روش‌های تبلیغاتی دیگر را هم به کار ببرید. به این ترتیب به بهترین نتیجه و بیشترین بازده تبلیغاتی می‌رسید.

نکات موثر برای تبلیغ در گوگل ادز

در ادامه به ده نکته فوق مهم و تاثیرگذار که تبلیغات در گوگل را تاتیرگذار و پربازده می‌کند می‌پردازیم:

1.    سرمایه اندک و بازده قابل توجه

یک مزیت فوق‌العاده انجام انواع تبلیغات توسط گوگل، امکان برگزاری کمپین با هر میزان بودجه است. البته گوگل این قابلیت را دارد که میزان پرداختی‌اش را طبق هر کلیک روی عبارت یا لینک تبلیغی محاسبه نماید. به این ترتیب شما عینا و دقیقا به میزان ترافیکی که دریافت می‌کنید هزینه می‌پردازید.

این روش به خصوص در مواقعی که از میزان تاثیر یک عبارت کلیدی اطمینان ندارید کاربرد دارد. از طرفی هم می‌دانید که ترافیکی که دریافت کرده‌اید دقیقا متعلق به کدام عبارت یا لینک شماست.

2.    افزایش نرخ تعامل و تبادل

برای اینکه کسب‌و‌کار شما فرصت رشد بیشتری داشته باشد، باید در معرض دید خریداران واقعی قرار بگیرد. تبلیغ گوگل دقیقا با تمرکز روی این امر، بازدید وبسایت شما و همچنین کلیک روی تبلیغ و محتوای تبلیغی شما را افزایش می‌دهد. تبلیغات در گوگل ادز تا این مرحله وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد؛ سپس نوبت به call to action مثل ثبت‌نام، ثبت نظر و تعامل با فروشنده می‌رسد.

این سازوکارها در کنار هم نرخ بازگشت سرمایه ROI را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. علاوه بر عوامل ذکرشده، طراحی جذاب وبسایت و محتوای مخاطب‌ دوست هم در نرخ bid و roi تاثیر دارد.

3.    برگزاری کمپین تبلیغاتی آزمایشی

رسیدن به بازده و فروش چند برابری اصلا دور از ذهن نیست. البته پیشتر هم اشاره کردیم برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای باید به بهترین شکل تبلیغ کنید. اما چگونه روش تبلیغاتی پربازدید مناسب کسب و کار خودتان را بیابید؟ تبلیغ گوگل ادز این مشکل را نیز حل کرده است.

تبلیغات در گوگل این فرصت را به شما می‌دهد تا چندین کمپین را همزمان پیش ببرید. در هر کمپین متا و کلمات کلیدی متفاوتی را به کار می‌برید تا میزان تاثیرگذاری، نرخ تبدیل و bid هر یک را در تبلیغ گوگل بسنجید.

4.    پیشنهاد کلمات کلیدی

گوگل ادز با در اختیار داشتن سیستم AdWords تمام جست‌وجوهای مرتبط با محصول شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. بدین ترتیب می‌دانید که مثلا برای خرید ادکلن چه عبارت‌هایی بیشتر جستجو می‌شوند. به این ترتیب هم ترافیک سایت و هم نرخ تبدیل‌ به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

عبارت‌های پیشنهادی از سوی کمپین تبلیغاتی گوگل، پارافریزشده یا حتی همراه با خطاهای رایج است. خطاهایی که افراد هنگام جستجوی یک کلمه یا عبارت کلیدی مرتکب می‌شوند و در حافظه گوگل ثبت و در چنین مواردی استفاده می‌شود. این رویه، در صرف انرژی و زمان شما صرفه‌جویی بسیاری ایجاد می‌کند.

5.    تبلیغات منطقه‌ای و هدفمند

نیازهای افراد در هر منطقه‌ جغرافیایی متفاوت است. این نیاز در مورد خرید اجناس مختلف هم صدق می‌کند. برای یک تجربه تبلیغاتی موفق باید بدانید که هر منطقه خاصی چه نوع تبلیغی را می‌طلبد؛ تبلیغات شما باید متناسب با نیاز افراد در یک منطقه خاص باشد. تبلیغات موفق در این مناطق باید توام با نیاز، فرهنگ یا حتی زبان خاص مردم در آن منطقه باشد.

6.    بالابردن اعتبار سایت

اغلب افراد جذب محصولات و خدماتی می‌شوند که رضایت عمومی را جلب کرده است. تبلیغ گوگل ادز یا اد وردز این امکان را به سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ می‌دهد که تبلیغات آنها بیشتر در دید افراد باشد. علاپه بر آن هم احتمال ظاهرشون در موتور جستجو را بیشتر کند. به این ترتیب با یک تیر چند نشان زده‌اید. هم مخاطب بیشتری جذب کرده‌اید، هم نرخ تعامل لحظه‌ای و ppc را افزایش داده‌اید و هم از رقبای خود جلو زده‌اید. این را هم بدانید که مخاطب همیشگی و مشتری ثابت، تبلیغی مطمئن برای شما به حساب می‌آید.

7.    ورود هدفمند ترافیک به سایت

ترافیک هدفمند چگونه کار می‌کند؟ ترافیک هدفمند تبلیغاتی هستند که در سایت‌های با مخاطب خریدار به نمایش در‌می‌آیند. در این روش، بستر فعالیت یا وبگردی خریدار واقعی یا مخاطب هدف را تعیین می‌کنند و سپس اقدام به نمایش تبلیغ گوگل در آن بستر می‌کنند.

سخن پایانی

میزان تاثیر تبلیغات در دنیای سرمایه‌گذاری امروز بی‌شک بر همگان روشن است. با این حال بسیاری هنگام صرف هزینه برای تبلیغات دو به شک می‌شوند. در این مطلب سعی کردیم تمام آنچه که به شرح کامل تبلیغات در گوگل و نحوه کارکرد و جذب مشتری توسط آن بپردازیم. طبعا برای یک تبلیغات خوب بایستی تمام نکات برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی را رعایت کنید. در این مطلب به شرح این نکات هم پرداختیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: