April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
بازار ارز و طلا؛
کد خبر: ۳۹۱۹۸۶
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
عده‌ای از معامله گران می‌گفتند با نوسان محدود نرخ حواله درهم در دو سه روز اخیر نرخ دلار در بازار یخ زده است.

قیمت دلار یخ زد

هوای بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ بارانی بود و کمتر کسی برای خرید و فروش ارز روانه بازار شد. نرخ دلار امروز برای سومین روز متوالی در یک محدوده خاص معامله شد. عده‌ای از معامله گران می‌گفتند با نوسان محدود نرخ حواله درهم در دو سه روز اخیر نرخ دلار در بازار یخ زده است.

از سوی دیگر هرات و سلیمانیه هم نوسان صعودی قابل توجهی را ثبت نکردند و هرکدام بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان رشد کرده بودند.

قیمت دلار و یورو در بازار رسمی

در بازار رسمی هم قیمت دلار امروز نوسان محدودی را تجربه کرد. سایت بازار متشکل در زمان نگارش این گزارش قیمت دلار را ۴۳ هزار و ۱۷۶ تومان درج کرده بود. روز گذشته قیمت در سایت مذکور در محدوده ۴۳ هزار و ۲۲۵ تومان معامله شده بود.

نرخ یورو هم عصر امروز در سایت بازار متشکل در مقایسه با عصر دیروز ۱۴۳ تومان افت کرد و بر روی ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفت.

در صرافی ملی هم قیمت دلار برای خرید ۴۳ هزار و ۱۷۶ تومان بود و برای فروش ۴۳ هزار و ۶۰۸ تومان معامله شد. همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۲۶۸ تومان است.

نوسان‌گیران افزایشی در روز‌های ابتدایی هفته روی تیراندازی در سفارت آذربایجان در تهران و همچنین حمله پهپادی به تاسیسات اصفهان مانور زیادی دادند. با این حال، روز دوشنبه و امروز خبری از نوسان‌گیران افزایشی نبود و از نگاه برخی فعالان این موضوع به آن معناست که بازارساز دور تازه‌ای از عرضه ارز را آغاز کرده است و به دنبال کاهش قیمت‌ها در طول دهه فجر است.

احتیاط معامله گران از اظهارات رابرت مالی

از سوی دیگر به نظر می‌رسد اظهارات رابرت مالی مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته است و عده‌ای از معامله گران دلار در سرمای زمستان به لاک احتیاط فرو رفته اند.

رابرت مالی در تازه‌ترین اظهارات خود گفته آماده تداوم مذاکرات غیرمستقیم با ایران هستیم و آمریکا به دنبال تغییر حکومت ایران نیست.

مالی گفت کار او نوشتن متن ترحیم برجام نیست و تمایلی ندارد که مرده یا زنده بودن برجام را اعلام کند و گزینه نظامی دشوار و خطرناک است؛ رئیس جمهور آمریکا تنها در صورت لزوم به آن متوسل خواهد شد.

اظهارات مالی از نگاه بخشی از فعالان نشان می‌دهد که آمریکا هم چنان تمایل بیشتری به دیپلماسی دارد و این موضوع می‌تواند در آینده به گشایش در زمینه تنش‌های هسته‌ای کمک کند. عده‌ای از معامله گران می‌گفتند به نظر می‌رسد آمریکا تا حدودی از اعلام مرگ برجام عقب نشینی کرده و همچنان تمایل به ادامه مذاکرات بر سر مناقشه هسته‌ای با ایران دارد.

موضع گیری جدید آمریکا در حالی است که قبل از این مقامات سیاسی آمریکایی و... بار‌ها اعلام کرده بودند برجام از دستور کار خارج شده است و تمرکزشان بر روی احیای برجام نیست.

رمز گشایی از پیام آمریکا به ایران

با این حال عده‌ای از فعالان با رمز گشایی از پیام آمریکا به ایران می‌گفتند سرنوشت برجام در انتظار اوکراین است.

آن‌ها معتقد بودند سفر روز یکشنبه وزیر خارجه قطر به تهران و ارائه پیام آمریکا به طرف ایرانی که به گفته حسین امیرعبداللهیان حاوی ایده‌هایی درباره بحران اوکراین بود، صفحه جدیدی را درخصوص مساله برجام گشود. با واکاوی صحبت‌های وزرای خارجه قطر و ایران در می‌یابیم که به نوعی سرنوشت برجام و مذاکرات هسته‌ای با داستان اوکراین گره خورده است و تا مساله اوکراین و اتهامات وارده حل وفصل نشود، نمی‌توان نسبت به احیای مذاکرات هسته‌ای امید چندانی داشت

قیمت طلا و سکه پایین آمد

قیمت اونس طلا در بازار امروز ریزش کرد و تا سطح ۱۹۰۲ دلار پایین آمد. این قیمت در مقایسه با دیروز ۲۰ دلار کاهش را نشان می‌دهد.

در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار مانند روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا ۱۸ عیارعصر امروز تا ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفته است که در مقایسه باعصر رنج بود. در زمان نگارش این گزارش قیمت طلا ۱۸ عیار و بر روی ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۶۰۰ تومان پایین‌تر بود.

قیمت سکه امامی هم امروز در مرز ۲۳ میلیون و ۲۴ میلیون تومان معامله شد. عصر امروز قیمت هر قطعه سکه امامی ۲۳ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان بود. روز گذشته فلز گران بهای داخلی در محدوده ۲۴ میلیون و ۹۳ هزار تومان به فروش رسیده بود.

برچسب ها: بازار ، ارز ، دلار ، طلا ، سکه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: