کد خبر: ۳۹۲۰۵۲
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی خواستار آن شد تا به منظور مقابله با پدیده شوم قاچاق، واردات آن دسته از محصولات لوازم‌خانگی که نیاز به آن‌ها در کشور وجود دارد، اجازه داده شود.

واردات قانونمند لوازم خانگی مانع رشد قاچاق میشود

«محمد حسین اسلامیان» در گفتگو با خبرنگار ما افزود: کمتر از یک‌سوم لوازم خانگی موجود در بازار را اجناس قاچاق تشکیل می‌دهد که البته بسته به نوع محصولات، سهم آن‌ها متفاوت است.

این مقام صنفی بیان‌داشت: امروز شاهدیم در کنار رشد ۵ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی داخلی در سه ماه گذشته، کالا‌های قاچاق نیز به دلیل رشد حدود ۵۰ درصدی نرخ ارز در چند ماه اخیر، با افزایش مواجه شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر قرار است جلوی کالای قاچاق گرفته شود، باید در محصولاتی که نیاز به آن‌ها وجود دارد، یا توانی برای تولید آن‌ها در کشور وجود ندارد، همچنین محصولاتی که تولید آن‌ها با صرفه اقتصادی همراه نیست، واردات به صورت قانونی انجام شود.

اسلامیان گفت: این کالا‌ها باید به صورت هدفمند و قانونی وارد کشور شود که در این صورت دولت نیز به درآمد‌های خود ناشی از مالیات و عوارض گمرکی خواهد رسید.

وی تصریح‌کرد: کالای قاچاق جز به ضرر توزیع‌کنندگان، مصرف کنندگان نهایی و عدم دریافت خدمات پس از فروش از سوی آنان نیست.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی به حدود هشت سال قبل اشاره کرد که بازار لوازم خانگی خالی از کالای قاچاق بود و گفت: در آن زمان برای قاچاقچیان، قاچاق لوازم خانگی معنی نداشت، زیرا هر آنچه که وارد می‌کردند با برند قانونی و همراه با گارانتی در بازار موجود بود و باید بتوانیم در محصولاتی که نیاز داریم، به همان شرایط بازگردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: